REA!



JUL & NYÅRSHELGERNA är över för denna gång!

Klapparna som inte passade ska bytas blad REA-sugna kunder!



Tavelramen här ovan borde verkligen REAs ut, anser jag,  eftersom den kostar 120:-
Min yngsta Dotter och jag såg ramen i samma affär för ett år sedan och jag fick ett hysteriskt SKRATTanfall...
Innan vi klev in i butiken  så här ett år senare pratade vi om ramen.
DEN KAN VÄL ÄNDÅ INTE FINNAS KVAR?
Den måste de ha REAt ut!!!
Men ack NEJ, ramen fanns kvar.
Ha ha hi hi ho...
Jag skulle inte ens köpa den för 12:- även om jag sålde morötter i en grönsaksaffär...



Lilla Leah mår bra i sin mosters famn, allra helst om hon blir överöst med PUSSAR!
Ni vet PUSSHUNDSPUSSAR!
Vilken prinsessa!

Alla ni som är föräldrar har kanske känt att ni vill REA ut era barn då de tjatar, gnäller eller trilskas?
Det är OTILLÅTET!

Men....ibland funderar jag på om man skulle byta barn med sina kompisar ibland.
Inte för att kompisen ska framstå som en HEMSK FÖRÄLDER utan för att barnet och föräldern ska få ett nytt perspektiv.
Mitt älsklingsämne - BYT PERSPEKTIV!
Idag såg jag och mina söner ett kort tecknat barnprogram på tv och vi tror programmet heter något med HENRY..

Det skulle kunna ha varit en episod från vårt vardagsliv.
Barn som är TRÖTTA & inte vill gå till skolan och föräldrar som vill sätta gränser!
VI SKRATTADE IGENKÄNNANDE!



Mitt äldsta ÄLSKADE BARNBARN har en förmåga att vara ÖVERALLT!
Precis som de allra flesta ungar är han nyfiken.
Han har sin STORA UTFORSKARPERIOD just nu.

Vantar?
Kan man äta dom?

Han ville titta ut genom sjukhusets stora fönster (där hans gammelmormor tyvärr ligger)...

FNISS...
SKRATTAR inte ÅT ATT HON LIGGER PÅ SJUKHUS, UTAN ÅT SYFTESFELET!!!
I min text här ovan verkar det ju som om MIN KÄRA MODER ligger på sjukhusets stora fönster...
Hon ligger på sjukhus för att hennes operationssår blivit så infekterat.

ÄLSKADE MAMMA VI HÅLLER TUMMARNA för att bakterierna ger sig iväg snabbt med hjälp av penicillin direkt in i blodet.

Ibland får jag uppfattningen av att sjukvården också ska REAs ut till den billigaste entreprenören...

Min åsikt är i alla fall att
VI HAR EN FANTASTISK SJUKVÅRD där de flesta sjukvårdande människor gör sitt allra bästa för att patienterna ska må bra!


Här kommer fler Motalavyer som jag tog då yngsta sonen och jag promenerade hem från sjukhuset...





Först förbi hamnen, sedan under bron och till slut vandra utefter Motala Stöm.

Idag har jag varit vid Min Pappas grav.
Jag tände två ljus, ett i lyktan och ett ställde jag i min nygjorda ISLYKTA.
DET BLEV SÅ FINT!




Ska avsluta veckans text med något jag ABSOLUT INTE REAR  UT!
Det är Min poesibok som jag fick när jag var 9 år.
Här får du ta del av den fina text min KÄRA MAMMA skrev i min poesibok 1967
och därefter finns en bild på mig och min mamma.

En solig dag i maj,
jag fick en liten flicka.
Och pappa kom i mörk kavaj,
och såg sin lilla kicka.
Med kolsvart hår och ögon blå,
hon var så söt att titta på.
Sen dess det svunnit nio år,
och flickan nu i skolan går.
Marianne är hennes namn,
och öppen för henne är min famn.
                                          Mamma



TUSEN SNÖKRISTALLKLARA KRAMAR till dig från mig!
Lev & Må!







Kommentarer
Postat av: Ann i Vilhelmina

Vad fina ni var!!! Jag hoppas din mamma kryar på sig. Ja att rea ut dem vill man nog var och varannan dag men tänk att inte ha dem!!!! Det är skönt att se program som tex Familjen annorlunda, man känner ju igen sig då och då och förhoppningsvis känner barnen igen sig också och kanske kan ändra beteende. Som när jag var hemma hos er och pratade om hur ni äter frukost, det´skrattar jag åt ibland. Om m man ändrar perspektiv som du säger och tex byter familj så får man sse att det kanske är rätt likt i allfall, och de som säger att deras barn aldrig bråkar med varann de slutar jag snart lyssna på eller så är de blinda. Ha det gott i ett snöigt Motala, här är så fruktansvärt vackert, och jag ska försöka ta kkort på mina snölyktor så att du får se dem men min skrivare vill inte ha kontakt med datorn så vi får se hur det går med det.

2010-01-13 @ 00:22:28
Postat av: Moralmamman hälsar...

Att:

Tyvärr är min mamma kvar på sjukhuset och det verkar bli långdraget. Hon är totalt sönderstucken så idag sätter de in någon slags "stick-kanyl" i halsen så att de kan fortsätta ge henne penicillin intavinöst. Inte kul!



Har du inte infört frukost på sängen till dina barn?



Vi har också vackert vinterväder. Träden är tjocka av snöintäckning och allt knistrar. Vi eldar i braskaminen och myser med levande ljus.



STOOOR KRAM

2010-01-13 @ 16:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0