Nya utmaningar!



I onsdags blev jag avtackad med blomma och presentkort från Bokia.
TACK!

Efter 12 års tjänstgöring på samma enhet går min vandring vidare...
Jag har fått möjlighet att utöva mina specialpedagogiska kunskaper på annat håll,
och det känns BRA!
Jag har inte vidareutbildat mig för att gå kvar i samma fotspår, så enkelt är det!

Nu ska jag inte orda mer om det!

Idag har jag fullt upp.
Började med att sova alldeles för lääääänge, åt frukost med familjen framför en sprakande brasa innan vi hoppade i bubbelpoolen. Vårfåglarna kvittrade trots att det är -5 grader ute och grannfamiljerna åkte pulka i lekparken bredvid vårt hus.

Ska hälsa på min kära Moder som TYVÄRR fått operera sig igen, en 4:e gång!!
 Hon har fått ny höftkula TRE ggr sedan 17/12-09
och nu håller vi tummarna för att ALLA ELAKA BAKTERIER ger sig iväg.
Min mammas utmaning är att hålla humöret uppe trots motgångarna.
(Jag känner igen hennes nedstämdhet från den tid då mitt öga "spökade" i flera månader)

Ska gå förbi min pappas grav. I morgon (25/1) skulle han ha fyllt 89 år...

Har inte tid att sitta här helt ekelt!

Avslutar med en skrift ur min POESIBOK.

Jag önskar alla andra,
det bästa som jag vet.
Jag kan ju inte be för dem,
i all min gudlöshet.
Men skulle jag försöka,
 då tror jag att det kom:
LÅT INTE NÅGON FINNAS TILL
SOM INGEN TYCKER OM!
 
                           Skrivet av min kurskamrat Barbro Persson
                           Vadstena Folkhögskola, 1994

LEV & MÅ!
TUSEN KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Karin i Jokkmokk

Grattis till ditt nya jobb, superkul !!!! och helt klart med utb du har kan det vara kul att göra något annat. Här i Kalix är det bara bra och jag har nog funnit mig väl tillrätta (jobbar på det) har tänkt på er jättemycket och ska verkligen ta mig i kragen och ringa till er. Hälsa alla en stor kram från mig // Karin

2010-01-28 @ 17:49:34
Postat av: Moralmamman svarar

Tack Karin!

Jo, vi har nog tänkt mycket på dig också.

Det skulle vara så kul att ses igen, barnen frågar också efter er. Min mamma ligger på sjukhus och en dag då grabbarna var där hade de sagt att de skulle åka till Jokkmokk på sportlovet!!??

När min mamma berättade för mig vad grabbarna hade sagt

2010-01-29 @ 08:31:48
Postat av: Moralmamman igen...

Vet inte vad som händer med tekniken...

Men..

Jag såg i alla fall ut som ett frågetecken då min mamma berättade om grabbarnas utsago, och jag fick dementera uppgiften. Ska komma ihåg att fråga dem om detta, senare idag.



Sänder många ENERGI-KRAMAR från oss alla

2010-01-29 @ 08:35:25
Postat av: Karin i Jokkmokk

Skulle ju vara så kul att se grabbarna här, men då blir det ju i Kalix : ) Har faktiskt pratat med Cecilia om att komma till er under sommaren, verkar väl som det kan vara tid för det nu : ) får väl kolla av er planer vad ni ska göra under semestern. Här snöar det som vanligt och det verkar ju som även ni har hur mycket snö som helst, det är väl inte så vanligt ?? Hälsa grabbarna en stor kram från mig och till er oxå..

2010-02-02 @ 13:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0