Da capo!!!



Da Capo kan syfta på en musikterm som betyder att man repriserar ett avsnitt,
men i mitt fall handlar uttrycket "DA CAPO" om mitt öga!
Repris av en ÖGONOPERATION!

"Roade" mig med att ta kort på kanylen i armen.... i brist på annat!

...och på stövlarna utanför sjukhustoaletten...
De står troget kvar.


Min Kära Man hade skjutsat in mig till sjukhuset tidigt på morgonen den 14 september...
Jag skulle vara där 07:00



Himlen färgades rosa av solens strålar....
Mitt tidigare opererade öga mådde inte bra,
nu måste en ny operation göras!



Törsten var påtaglig, såsom den alltid är när man vet att man inte får dricka!
OPERATION SKA SKE PÅ FASTANDE MAGE!

Spypåsen är beredd...
Glukosen hänger på sin krok och ger mig näring....


Tänk på nå´t trevligt sa narkosläkaren....

Hmmm...
Vad tänker man då när synen är obefintlig på ett öga?



Jo, man önskar sig ett under...
Att en groda ska uppenbara sig och ge bort TRE ÖNSKNINGAR!!!
(Grodan här ovan står utanför Apoteket i Linköping där jag hämtade ut mina ögondroppar)

Jag nöjer med med EN ÖNSKNING!!!

Någon annan kan få de andra två.....

Nu har jag återigen gas i ögat och stirrar ner i golvet/marken 14 dagar....
Min första operation var LYCKAD men en ovanlig komplikation inträffade...
NU VILL JAG HA DA CAPO vad gäller en lyckad operation,
MEN INGET DA CAPO vad gäller komplikationer.

Tog en promenad till min pappas grav  en kväll. Jag satt där och grät en stund
DÅ KÄNDES DET LITE BÄTTRE...
Han skulle ha förstått hur det känns när synen sviktar.

Nu sover jag med näsan riktat mot golvet igen och önskar mig ett UNDER!
Här nedan ser du`"hålet" som jag stoppade näsan i då jag sov på sjukhuset!


Det finns annat jag har gjort DA CAPO under veckorna som gått sedan jag skrev sist...

Vi har haft en 30års fest....
Det är 30 år sedan jag tog min första högskoleexamen!!!
Huvá!

Vi träffades hemma hos mig och jag fick så många fina presenter, glada skratt och trevliga berättelser.
Det var inte så jag hade tänkt mig vår återträff, att jag skulle överösas med blommor & presenter,
men GLAD blev jag förstås!
Här ovan ser du en av buketterna jag fick och som fortfarande står sig så vackert. Och doften...
Fick också en talbok som jag just påbörjat, den verkar vara väldigt bra...
Jag tycker ju om historier ur verkliga livet!

Jag har så många GODA VÄNNER som berikar mitt liv och till er vill jag verkligen säga TACK!
Glada telefonsamtal/e-postmeddelande samt sms, blommor, choklad, tårta.....
Hmm ...."går nog upp på kuppen"
Familjemedlemmarna gör också ett STORT UPPIGGNINGSARBETE!
För att inte tala om barnbarnet som ropar efter "momo"....
TACK!

Veckans ordspråk "måste" ju handla om ögon:

Två par ögon ser mer än ett
                                    (Norge)

Det är bättre att ögonen dör än hjärtat
                                                     (Afrika)

Ögat slukar mycket, men det fyller inte magen.
                                                                 (Schweiz)

LEV & MÅ!
Gasfylld ögonkram till dig från mig


Kommentarer
Postat av: Camilla K

Så skönt att du orkar skriva lite igen. Kan inte ens föreställa mig hur du har det och hoppas för din del att tiden ska gå snabbt!



Bildmeddelandet du skickade mig, med kudden som var fastspänd på en bänk ser ju nästan ut som ett tortyrredskap!!!

Började svara på ditt medelande redan då, men blev avbryten och sen blev det inte av. Lovade hälsa från din yngste son att du ska låta bli att störa honom under lektionerna..så jag skickar hälsningen här istället. Jag har alltid mobilen i fickan, på ljudlöst...men tydligen var det inte ljudlöst när jag får mms och han tyckte det var hemsk skoj när "datafröken" gör sånt man inte får..nämligen ha på telefonen under lektionstid! :-)



Förresten..hur många veckor är det kvar innan bebisen beräknas komma. För vår del är det ca 6..men jag vet ju att ni ligger lite före, eller?



Kram och krya på dig...vi saknar dig på jobbet!

2009-09-20 @ 22:00:31
URL: http://camillak.com
Postat av: Karin i Jokkmokk

Bara så du vet så tänker vi på dig i Jokkmokk. Talde om för cecilia att du hade opererat ögat igen, och hon hälsar så mycket åt dig. Du skulle vara här istället, det är ett strålande Höstväder i Jokkmokk, verkligen en dag som man skulle vilja sitta vid en eld ute och bara mysa. Jag ringer senare i veckan.

Kram Karin med familj

2009-09-21 @ 10:17:31
Postat av: Pia Ruul

Hoppas att operationen lyckas den här gången! Tänker på dig.Jag vill tacka dig för en jätte trevlig helg hos dig. Du är så godhjärtad och klok.Det är så kul att lyssna och disskutera med dig.Jag mådde så bra när jag kom hem.Pricken över i var ju även att jag vann budgivningen och fick min sommarstuga!

Sköt om dig!

Vi ses och hörs.

Kramar från Pia.

2009-09-21 @ 18:45:19
Postat av: Ann i Vilhelmina

Hej Vännen! Hoppas allt gick bra för dig och att de goda tankarna kan ta över de onda, fast om du har ont kan jag förstå att de stör dig väldeliga, men tänk på att vi är många som tänker på dig. Tack för den trevliga helgen, det var så roligt att se alla igen. Och tack för att du tog mig till kyrkogården, För er som aldrig varit där, det är så otroligt vackert att jag kan tänka mig att bli begraven där, har ju faktiskt bott i Motala några månader. Ja jag hoppas inte det kommer att gå så många år innan vi kan ha klassträff igen, de som var där är nog sugna på en träff snart igen, så vad säger du?

2009-09-21 @ 19:31:30
Postat av: Moralmamman ger respons...

Hej på er, Camilla, Karin, Pia & Ann!

Först vill jag rekomendera er alla att göra Camillas Kanlbullekaka! Den blev väldigt god och receptet finns på Camillas blogg, bara att följa länken. Grejen är den att min äldsta dotter tror att hennes son (mitt barnbarn) reagerar på kanel, så jag gjorde kakan med kardemumma istället och den blev SUPERGOD! Tänker att man kan ta "vad-som-helst" som passar till kakor, tex russin, annan torkad frukt eller kanske skiva/riva äpplen eller päron...Hmmm... Något att experimentera med?



TUSEN TACK FÖR ERA POSITIVA ENERGIHÄLSNINGAR, de värmer!



Roligt att sommarhuset blev ditt PIA! Vilken idyll..



Ni 4 kvinnor befinner er på olika platser i Sverige (Motala, Jokkmokk, Norrköping och Vilhelmina) men ändå känns ni så nära.TACK FÖR DET! Tänk om vi kunde ha en TJEJTRÄFF vart 5:e år där vi promenerade, badade, bakade osv under lör-sön. Vi skulle kunna resa runt till varandra! Ett år i Jokkmokk (eller Luleå om det blir flytt?), fem år senare Norrköpings mest fantastiska sommarhus...osv Min kära Mor säger säkert -KOM TILL GRUNDFORS och min äldsta dotter -KOM TILL BAHAMAS!



Ja, ni i tankens värld är allt möjligt!



Nu är mitt ögat "trött" så nu ska jag inte svamla mer!

KRAM till er från mig

2009-09-22 @ 08:29:41
Postat av: Karin i Jokkmokk

Säg bara till när och var vi ska träffas : ) Som det verkar för mig nu så kan ni nog få komma till Kalix, men man vet ju aldrig var man hamnar.

Karin

2009-09-24 @ 13:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0