Livets underverk!



Jaha, då har jag besökt sjukhuset igen.
MEN den här gången var besöket med anledning av en MYCKET TREVLIG ORSAK!



Tänk att samma sorts kläder kan ge så olika "vibbar"...

GLÄDJE
& SORG i en enda röra skrev min Kära Far i en av sina dikter,
och så är det verkligen!
(Mitt opererade öga läker för var dag som går, och jag tycker mig se en liten förbättring)



Tillbaka till sjukhusbesöket i fredags (9/10)
FRAM med "verktygen"......
Min älskade Dotter, KRYSTA!
(Hon "jobbade på" väldigt bra, måste jag säga)
.....och ut kom LIVETS UNDERVERK!

Här är det ca 30 minuter sedan flickebarnet kom ut till vår värld och jag (den stolta mormodern)

fick äran att klippa av navelsträngen, eftersom barnets far inte ville göra det...

VILKEN TUR FÖR MIG!


Visst är hon bedårande?
Kanske var hon nyfiken på MORMOR som kom så nära med sin mobilkamera....
Kanske hon undrade:
-VAD HÅLLER HON PÅ MED?

Lika bra att hon vänjer sig med att jag, den stolta mormodern, fotograferar allt och ingenting...



Lämnade sjukhuset strax efter halv tolv på natten.
Korridoren till utgången var väldigt öde!

Jag "bara måste" slå upp ordet UNDERVERK i uppslagsverket!
Underverk är en FANTASTISK & OTROLIG händelse enligt ordboken.
Vidare säger den att det ibland kan vara en överdrift av en händelse...
Hmm...
Jag fortsätter i alla fall att använda ordet UNDERVERK varje gång ett välskapt barn visar sig på vår jord.
Det verkar nästan som om jag blivit RELIGÖS men jag är så otroligt LYCKLIGT LOTTAD som fått äran att delta i mina två barnbarns födelse. TUSEN TACK, de bästa presenterna någonsin...tätt följt av massagebiljetterna min yngsta dotter gav mig för så där 15 år sedan. De gavs med KÄRLEK! 

....och så när jag födde mina egna barn förstås, de är ju MIN RIKEDOM i livet!
VÄRLDENS DYRBARASTE GÅVOR, som man bara har till låns...

Nu till mer materiella saker:
Köpte denna skylt igår..



ONÖDIG eller inte...Jag ville ha den!

Veckans ordspråk får handla om att vara VACKER eftersom jag tycker att vårt nytillskott är
BEDÅRANDE VACKER!

Vacker är den, som vackert handlar.
                                              (England)

Den vackra kvinnan behöver inget smink.
                                                           (Kina)

Den, som kommer till världen vacker, kommer inte fattig till världen.
                                                                                          (Italien)     



TUSEN KRAMAR från en lyckligt nybliven mormor.
LEV & MÅ!                                                           




Kommentarer
Postat av: Camilla K

Hon är så jättefin er lilltjej..och väldigt lik sin storebror som nyfödd. Tycker du inte det?

Det finns väl inget finare än en alldeles nyfödd liten bebis. Vilken lycka, och vad härligt för dig att ha fått vara med när båda barnbarnen fötts.

Längtar tills det snart är vår tur!



Idag fick jag känslan att ni säkert varit på husvisning. Var det kanske så?



Skönt att du känner dig lite bättre i ögat och att det läker som det ska. Hoppas vi snart ses på jobbet igen! Kramar

2009-10-11 @ 20:05:46
URL: http://camillak.com
Postat av: Camilla igen

Glömde ju skriva att skylten var jättefin!

2009-10-11 @ 20:07:29
Postat av: Ann i Vilhelmina

Stort grattis till dig och till din dotter. Krama om Carola från mig, det var så roligt att se henne sist. Skönt att ögat går framåt, eller att det blir bättre. Och skylten, var köper man den? Vill ha!!!!!!



Moralmammans mamma, grattis till dig också.

Ann i ett vintervitt Vilhelmina, har du åkt hemåt?

2009-10-11 @ 21:12:01
Postat av: moralmammans mor

Tack för bilderna på mitt älskade barnbarnsbarn. Kan knappt se mej mätt! Får ge mig till täls några dar innan jag får hålla om alla. Nu är jag snart på väg hem, för (Ann) nu börjar det bli lite kallt här uppe, men det är vackert med sol och snö.



Kram

2009-10-12 @ 00:41:40
Postat av: cecilia

riktigt gullig! :)

2009-10-12 @ 21:00:43
URL: http://justcec.blogg.se/
Postat av: Malin

GRATTIS till dig!

Och STORT grattis till din dotter med familj!

Vilken otroligt söt liten tjej!!

Nu vart man ju nästan sugen på en till;)



Hoppas alla mår jättebra och hoppas att storebror tycker det blir spännande med en liten syster nu:)



2009-10-15 @ 18:46:29
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Camilla K

Grattis till lilla Lea som fyller en vecka idag!

2009-10-16 @ 17:31:18
URL: http://camillak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0