Ett gott SKRATT förlänger livet!



Idag har jag promenerat med mitt förstfödda barnbarn och hans övriga familjemedlemmar.
SOLEN sken och lövens praktfulla färger strålade över oss.
Här ovan ser du hur GLADA vi var över att få upptäcka omvärlden.

Det sägs ju att ett GOTT SKRATT FÖRLÄNGER LIVET och om det är sant så förlängde vi våra liv rejält i eftermiddags.

Kan inte låta bli att undra hur det är med ONDA SKRATT?
Hur definieras ett ont skratt?
Förkortar dessa livet eller?

Just nu finns det många omkring mig som har det kämpigt på KÄRLEKSFRONTEN,
min svärmor berättade om flera separationer under kort tid som påverkar oss som "bara" befinner oss runt omkring...

Vad hjälper det att säga:
EFTER REGN KOMMER SOLSKEN!

eller...

DU KAN INTE HINDRA SORGENS FÅGLAR ATT FLYGA ÖVER DITT HUVUD,
MEN DU KAN HINDRA DEM FRÅN ATT BYGGA BO I DITT HÅR!

Tänker inte fördjupa mig i detta ämne för då kommer jag att skriva en LÅÅÅÅÅNG text som ingen orkar läsa,
men jag sänder dessa nära & kära många tankar.

Bilden här nedan tog jag i eftermiddags.
Det är så fantastiskt vackert i naturen.
Njutningen är GRATIS & alldeles KRAVLÖS!


På eftermiddagen åkte min man och jag till ett försäljningsställe där nya husbilar visas...



Snacka om att man kan drömma sig bort till RIKEDOMENS & LEDIGHETENS TID!



Vi skrattade GOTT åt våra drömmar & åkte hem!
(Vi har en fin husbil som vi inte ska sälja eller byta bort)



Himlen var blå....



....och naturens färger log emot oss!

Egentligen borde vi slå oss ner och "BARA VARA NÖJDA"...

På tal om att sälja:
Hur kommer det sig att jag var på husvisning i veckan som gått  tillsammans med mellansonen?
Jaa, människan är underlig!
Det kändes i alla fall skönt att komma hem till mitt eget hem efter husvisningen.
Såg på "självklarheter" med andra ögon!
Huset vi tittade på har ett vattennära läga, men det så är också allt.
I mina ögon var huset trångt med små & smala rum som är svårmöblerade...
Toaletten på övre våning hade en pygmédörr där snedtaket gjorde att jag inte kunde gå raklång inne på toan.
Inte RYMLIGA som mina toaletter eller mitt badrum...
Hmm...Vilken idioti att gå dit!

Nu är det tvära kast mellan ämnen...
Ska AVSLUTA med SKOR!



Jag har varit i olika klädbutiker med mina söner i veckan som gått.
De växer så det knakar och kläderna blir för små!
Mellansonen är nu längre än mig!

När yngsta sonen provar jeans befinner sig en annan pojke i provrummet bredvid.
Han var i butiken med sin mamma, sin mormor och sin lillasyster.
Lillasysten  provar inga kläder utan istället spanar hon in tänkbara inköp, som hon kommer och visar.
Glittriga klänningar, fina strumpbyxor och så dessa strålande skor!

Varken mamman eller mormorn går att beveka, trots att flickebarnet verkligen försöker...
Jag sitter där på stolen utanför provrummet och har sådan lust att säga:
-DU KAN FÅ SKORNA AV MIG!

....men jag gjorde inte det!
Jag satt där och log mot flickan,
och jag tror att hon förstod vad jag tänkte för hon log tillbaka.
Ett leende kanske inte förlänger livet men jag tror att hon blev lite gladare.

Hade det varit mitt barnbarn hade jag köpt dem direkt!
Min äldsta son har sagt mig att jag "skämmer bort" mitt barnbarn alldeles för mycket,
vilket jag bestämt FÖRNEKAR!
Men kanske har han rätt....

Ordspråk om SKOR:
Var och en vet bäst var hans sko klämmer.
                                                         (spanskt)

Vad gagnar dig hela världen om skorna skaver?
                                                          (serbokratiskt)

När skorna knarrar, är det skomakaren som ropar efter betalning.
                                                                                                 (danskt)

Färgsprakande Höst-KRAMAR från mig till dig!
LEV & MÅ hälsar en "dubbelmormor" med bild på senaste underverket.








Kommentarer
Postat av: Ann i Vilhelmina

Ja vad gjorde du där, ni ska ju inte flytta, det sa du ju, och varför tittar ni på nya husbilar för? Ni ska ju inte ha någon ny. Jag tittar på badkar och blir så trött över att det finns så många att välja på, så jag blev så glad när en av tjejerna i affären hörde av sig och sa att de hade en kampanj och sålde ett för 4000 spänn, det kan man skratta åt. Det var inget svårt val då och så slapp vi bubbelbad och hörnbadkar utan fick ett enkelt vanligt med plats för två barn. Skönt!

Nu väntar vi bara på snickaren som ska komma och fixa golvet i badrummet så vi kan få in badkaret. Vi har ju haft snö men nu är det bart igen, kanske nästa vecka då min bror kommer hit så de får lite vitt ifall det nu inte skulle bli någon snö neröver. Vad tyckte du om ljudboken?

2009-10-18 @ 22:24:00
Postat av: Moralmamman svarar...

Ljudboken var SUPER-bra! Alla borde lyssna på den, jag skrattade och grät om vartannat. Skämdes ibland för att Mustafa Can berättar en sådan historia som visar hur fördomar och förväntningar kan prägla invandrande människors möjligheter till samvaro med oss svenskar. Plågsamt att höra, men en mycket värdefull "pusselbit" i det vi kallar segression. Jag lyssnade i ett sträck och nu är den utlånad. Funderar faktiskt på att lägga in den på min iPhone, så att jag kan delge andra en tänkvärd del då & då. Tusen Tack Ann för den ljudboken!

Lycka till med badandet, det finns nog plats för en mamma också. Mina grabbar längtar till snöskoteråkandet. Kanske blir det till påsk, vi får se...

Kram

2009-10-19 @ 08:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0