Spegel, spegel...

Oj,då nu har det gått en vecka igen!
SWISCH!

Idag har jag roat mig med att fixa lite här hemma...
Bland annat har jag skrivit en ramsa på min hallspegel!


Jag tycker att ramsan är "lite söt", att tycka om sig själv trots att man inte är perfekt.

Det finns så många ideal att nå upp till.
PLATT MAGE
FASTA BRÖST
VÄLFORMAD STJÄRT
VÄLFRISERAT HÅR som inte ska ha inslag av grått
MUSKULÖSA ARMAR OCH BEN....

Listan kan göras lång..
KROPPSKARUSELLEN snurrar på och hur lätt är det att hoppa av?

Idag har det varit FARS DAG och vi har gett mannen i familjen Triss lotter,
i hopp om att mina barns Far,
min man,
skulle håva in en förmögenhet...

Undrar hur många som har gjort samma sak som vi!
Köpt lotter, chokladask, blommor, kalsonger eller kanske rent av en slips!

The show is going on!

Vi "luras" in i alla möjliga komersiella karuseller!

Julen är ännu en sådan KARUSELL.

Tänkte på det häromdagen, då jag var i en möbelbutik som just höll på att JULPYNTA!
Jag blev jättesugen på att köpa en ny julstjärna, några tomtar och kanske en ny jullöpare?

HUR KOMMER DET SIG?
Att jag vill köpa sådant som jag redan har i överflöd?

Jag tar TACKSAMT emot teorier, både vetenskapliga och "hemsnickrade"

Min kära moder har bjudit oss på GOD MAT idag.
VILKEN LYX det är att få sätta sig vid dukat bord!
Istället för matlagning har jag fått gosa med mina älskade barnbarn!!!

Ska visa några fina bilder på dem nästa vecka..
(Min kamera var oladdad idag så tyvärr kan jag inte visa några nytagna sådana)

Under veckan som gått har vi varit på bio med goda vänner.
Vi såg Michael Jacksons - THIS IS IT!
Oavsett om man är en Jacksonfans eller inte tycker jag att filmen är sevärd...
Den visar hur människor påverkas av varandra och vad det kan betyda.
Min TEORI om att man inte blir lycklig av pengar visar sig då den store idolen faktiskt dör, anser jag...
Mina yngsta söner tycker att det är konstigt och de kan inte förstå att jag inte vill vinna 70 miljoner...

Avslutar dagens text med en nytagen bild på mig själv och så några barntankar kring materiella värden.
från Unni Lindells bok "Krokodiler talar inte svenska":


Mamma är inte så intresserad av materiella värden,
det har hon inte råd med. Hon är mer intresserad av
kroppsfixering.
                                                      TANJA, 8 ÅR

Materiella värden är något som snickare anväder.
                                                      SÖREN, 7ÅR

Materiella värden är till exempel lördagsgodis.
                                                      CHRISTINA, 7ÅR

LEV & MÅ!
SPEGELBLANKA kramar från mig





Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är för rolig du Marianne..du bjuder verkligen på dig själv! :-) Ramsan på spegeln var jättefin tycker jag!

Här hemma har det också skrapats lotter i olika slag idag. Vinsten blev hela 10 kronor! Vi åkte iväg och åt på restaurang så även jag har sluppit att laga middag idag. Härligt ibland!



Tack för raderna om vår lilla minsting i familjen och för hälsningen till Terese. Är säker på att hon kommer att läsa den!



Klart vår lilla Edith blir bra i sin höft, sjukvården är precis som du säger fantastisk..och det var ju tur att det upptäcktes så tidigt! Hon verkar inte lida mer än att skenan är så stor så den trycker mot öronen på henne och hon blir lite röd.

Terese hade det jättejobbigt rent känslomässigt igår då vi var på stan och lämnade tillbaka alla nyköpta små plagg i storlek 50 (som egentligen är alldeles lagom..och en del av dom är ju egentligen t.om för stora), men de går ju inte över skenan. Nu är det bamsestora kläder i storlek 62-68 som gäller...och de pyttesmå kläderna är bara att glömma.

Nu hoppas vi på att det ska räcka med 6 veckor i skenan..men det kan lika gärna bli 12!

Kramar från mig som ser fram mot att få se de nya bilderna på Enzo och Leah!

2009-11-08 @ 21:43:25
URL: http://camillak.com
Postat av: Jessica

En sådan ramsa är ju perfekt på spegeln ju =)

2009-11-09 @ 08:33:56
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0