SKYLTARNAS viktiga BUDSKAP

Den här veckans text tänkte jag till viss del ägna åt skyltar!

Även om veckan som gått har haft ett helt annat tema, nämligen behovet av min kompetens.
Men det skriver jag om vid ett annat tillfälle...

Skylten här ovan fanns i den spårvagn vi åkte i under vårt besök i STOCKHOLM


Ja, första ADVENT har vi ägnat åt att besöka huvudstaden. Vi kom dit & ute vräkte regnet ner!

Tiden går alltid så snabbt när vi är där,
oavsett väder!
Vi skulle vilja göra mycket mer än vad tiden tillåter.

Besökte Kungliga Hovstallets Julmarknad.



Där fanns förstås hästar, här ser du MEFISTO.

Nedanför boxgallret fanns denna text:


Hmm...Kanske något att ta efter i "skolans värld"?
Utanför klassrummet!
Eller vid brevlådan hemma?
I bakrutan på bilen?



En skylt som talar om vem man är helt enkelt!
Egentligen borde man kanske ha flera olika skyltar beroende på vilket humör man är på!

Hos MEFISTO fanns även denna text:


Vi människor kunde ju till exempel skriva:

"Bjud inte mig på fika,
jag är svag för sötsaker"



Bilden här ovan är tagen på AQUARIA idag.

Det infinner sig alltid en
 KREATIVITETS-känsla i kombination med någon slags SORGSENHET
 då jag besöker JULMARKNADER
......och även då andra hantverksmarknader besökes också för den delen....

Det finns så många fina alster som människor gjort med
VÄRME & KÄRLEK!

Med tanke på ALL DEN TID det tagit att göra
det som säljes anser jag att det mesta är billigt.

Jag VET hur lång tid allt tagit.
Planering
Förberedelse
Själva skapandet
och även förberedelserna inför marknaden,
då har jag inte inräknat materialkostnaden.

Här nedan visar jag delar av det som fanns att köpa i smide. Det är så fint med smide tycker jag...




Saker som jag egentligen inte behöver.
Precis som med skorna förra veckan...¨
Det är nog därför min känsla av SORGSENHET kommer, vårt överflöd av prylar.

På AQARIA fanns flera användbara SKYLTAR!
Tänk dig en egen sådan..
Vad skulle finnas i din treangel?



Eller en HUMÖRSSKYLT!



Idag känner jag mig DOWN!

Eller...
IDAG KÄNNER JAG MIG UPPÅT & GLAD!


Visar till slut några lösa bilder från helgens
"UTSVÄVNING"


Skyltdockor på Åhlens!

Skyltfönster på NK

Skyltfönster från NK igen!

Levande fiskar från AQUARIA!

Gose-fiskar från AQUARIA

En son som inte vill vara med på bild!


Växlingsskylten får avsluta veckans text.
Den skrevs för rätt länge sedan...
Undrar vilken summa som skulle stå idag?
500:-?
Men nu är väl all kontant betalning på utdöende, eller?

Veckans ordspråk får handla om ORD,
ord de finns ju på alla SKYLTAR:

Ett ord är nog för den vise.
                              (latin)

Sten kan vittra sönder, men aldrig ord.
                                     (polynesiskt)

Samma ord kan komma från hundra munnar och ha olika innebörd.
                                                              (italienskt)

LEV & MÅ!
STOOOOR ADVENTSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0