PUSSHUNDEN, here I come!



Idag blir det ett riktigt FAMILJE-bloggande...
Okej, nu FÅR DU ÅTERIGEN läsa om PUSSHUNDEN!
Jag "förvandlas" ibland till en sådan...
Min förkortning för PussHundsPussar lyder: PHP

Om du själv vill förvandlas till en PUSSHUND måste det finnas någon i din närhet som du tycker väldigt mycket om!
Du överöser denna älskade individ med så många pussar du bra orkar ge, du pussar på hela tiden...
På kinden, i håret, på magen, under fötterna, på ryggen, på örat, i nacken...
pussPUSSpussPUSSpussPUSS.....
OBS! att PHP måste ges med respekt, så man måste avläsa om den som överöses gillar det!
Jag tror du förstår!



Min dotterdotter gillar när mormors PHP kommer...
Häromdagen somnade hon under tiden som PUSSHUNDENS PUSSAR sköljde över henne..
TÄNK ATT FÅ SOMNA SAMTIDIGT SOM NÅGON ÖVERÖSER EN MED PUSSAR!

(Efter Camilla K:s kommentar bestämde jag mig för att göra ett tillägg i min text.
Det är min YNGSTA SON som kommit på namnet PUSSHUNDEN. Han sa det en gång för många år sedan, en dag då vi busade:
-Mamma, nu bussar jag PUSSHUNDEN på dig.
 Jag frågade vem pusshunden var ,och då visade han mig sin PUSSHUND genom att överösa mig med pussar.
 Sedan dess har PUSSHUNDEN haft en given plats  vårt hem!)

Förra veckan utlovade jag ju fler bilder på barnbarnen så nu infriar jag mitt löfte.



Som jag tidigare har sagt...om den som pussas inte gillar det AVBRYT PHP!



Dotterdottern gillar att vara delaktig i allt som händer.
Hon vill INTE ligga i vagnen då vi går på promenad, HON VILL SE OMGIVNINGEN!
Om mamma dessutom ger PHP blir det troligtvis bra.



Storebror får sällskap med matkassar bredvid sig, när lillasyster vill UPP!
När mormor drar vagnen är allt OKEJ, då kan mamma bära lillasyster!

Idag har vi varit hos goda vänner och fikat. Moster Isa får läsa böcker...



Och den lilla fröken som äger böckerna delar med sig... även om det känns ovant...



Hon är så söt & väldigt lik sin mamma, anser jag...

Ikväll ska jag troligtvis gå på bio tillsammans med en god vän och min kära mor.
Vi ska se:
SÅ OLIKA- av Helena Bergström 
Den handlar om kärlek trots olikheter....
Undrar om det finns PHP i den?

Avslutar bloggandet med ordspråk om kyssar, nästa pussar alltså!

Stulna kyssar bör betalas tillbaka.
                                           (svenskt)

Som en kyss - det duger ingenting till, om den inte delas.
                                                                                 (romani)

Att kyssas är som att äta soppa med en gaffel, man får aldrig nog.
                                                                                               (svenskt)


LEV & MÅ!
STOR HÖST-KRAM!





Kommentarer
Postat av: Camilla K

Php delas ut här hemma också...det är bara det att jag själv inte kommit på att kalla dom för just det! :-)



De är så fina dina små barnbarn. Härligt för dig att få rå om dom ett tag nu!

Den andra lilla damen såg jag direkt vems dotter hon är, trots att du inte skrivit några namn! ;-)

2009-11-15 @ 16:31:15
URL: http://camillak.com
Postat av: Moralmamman svarar

Glömde skriva att det är min YNGSTA SON som kommit på att PUSSHUNDEN finns.

Det är han som namngett pussandet...

Får gå in på bloggen och lägga till det!

KRAM

2009-11-15 @ 16:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0