Min LIVSRESA går vidare...



Nu var det väldigt LÄÄÄNGE sedan jag skrev!

Till DIG  som fortfarande "orkar" titta in här vill jag säga
TACK!

Tack för att du varit tålmodig och inte har gett upp...

Det har liksom inte funnits någon inspiration till att skriva, av förklarliga skäl..
...att bli en pappa fattigare tar på KRAFTERNA!
Vi kom också på att min Pappa lämnade oss på vår bröllopsdag.
Det kom vi inte på förrän en månad senare...
Vi hade så mycket annat att tänka på, den där dagen!
Nästa år firar vi 10 års bröllopsjubileum och eftersom vi gifte oss i Iskyrkan i Jukkasjärvi lutar det åt att vi reser dit då, plus att vi "slår två flugor i en smäll" och besöker Jokkmokks Marknad!!!
(Klicka på länkarna så kanske du också blir sugen på att se en del av vårt fantastiska land Sverige)


Men det finns ju många LEVANDE MÄNNISKOR OMKRING mig som ger mig kraft!

Min Kära Moder har fått ny höftkula och mår bättre och bättre för varje dag som går.
Mina Fantastiska barn berikar livet på olika sätt...
Den äldste sonen fyllde 28år häromdagen, så han är väl inget barn längre?
Min Älskade Man jobbar och sliter i vårt nya badrum...
Alla idéer som jag har, gör honom gråhårig och hårlös..
(Du vet, precis som den där matadoren i Tjuren Ferdinand...Han som sliter i sitt hår...)

Bilden här ovan tog jag i veckan, under en tågresa ....
Visst är den effektfull?

Precis som livet "svischar" förbi...
Ljus och mörker, kontraster och oskärpa...
Undrar just vem som bor i det där huset?

Bilden här nedan visar hur vårt sovrum såg ut innan vi började riva och förändra...
Allt är nu borta!
(Ja, inte överkastet förstås...Det finns kvar...Det sydde jag för 13 år sedan)



Nu har sovrummet blivit mindre, för att badrummet ska bli större...
Ny tapet, nytt golv och ny sänggavel plus tillhörande bord....
NOG OM DETTA!

Arbetskamrater och okända människor visar sidor som också ger mig GLÄDJE!


Här, på tågstationen i HUDIKSVALL träffade jag en 71-årig man från Tjeckien.
Klockan var 22:45 och vårt tåg gick inte förrän kl.00:32...
Ute var det -7 grader och väntsalen var STÄNGD!!!!

Jag tog en promenad förbi kyrkan för att hålla värmen,
medan den 71-åriga mannen upplyste mig om att han skulle söka upp en varm plats...

 GLADA HUDIK!!!???

Vad göra?


Det hela slutade med att jag hamnade på samma sportbar som mannen från Tjeckien!
Vi såg en spännande fotbollsmatch medan han berättade halva sitt liv...
Aga i hemmet, hockeyklubba av badkarsvirke, giftemål & svek!
Oj, vad intressant!


Somnade i min sov-vagns-säng,
 fullmatad av mannens livsminnen.

Nu har tiden "rusat iväg" och min sköna säng väntar på mig!
En ny dag väntar i morgon....

Ordspråken om DAGEN:
En god dag ger glad afton.
                         (Danmark)

En dag framför dig är bättre än tio gångna år.
                                                               (Ryssland)

Var dag av ditt liv är ett blad i din historia.
                                                               (arabiskt)

Veckans dikt heter
KÄRLEKEN
och den är skriven av Bo Setterlind

Kärleken
är ett barn,
kan du leka,
får du sällskap,
slår du,
blir du ensam.

Hoppas att du inte känner dig ensam så här en dag i mars!
(i morgon öppnar sig nya möjligheter)
KRaMaR till DiG FråN MiG

Lev & Må!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jagvisste att ni skulle stannat kvar här!!!!! Vem ska göra vårt badrum då??? Och sovrum????? Ja det blir väl jag själv, det är vl baraatt börja dra så fårvi anlita hantverkare på slutet.

Det var så roligt att ni tittade förbi, jag är jätteglad för det att ni gör det varje gång. Kanske kan vi sammanstråla i Jokkmock nästa år jag har ju varit där en gång för 100 år sedan men inte sedan jag flyttade hit. 10 år gifta och ihop i 30?? Är det så? Minns ännu när du berättade om hans besök i Norrping, om blommorna han skickade. Tänk det var så stort när han flyttade till dig ändadär ifrån, och så nu, nu bor jag nästan där istället, tänk så det kan ´bli.

Till moralmammans mamma, krya på dig då med nya höften, hoppas du blir mycket rörlig lagom till våren.

Minnen på tåg, ja jag har också ett sådnat möte etsat i min hjärna, en kvinna som berättade om sin flicka som föddes med stora handikapp, och en deformerad kropp, hur hon växte upp och vad hon blev, hur hon blev, vilken styrka och vilken mamma och pappa som hade gjort henne så stark. Ja deet mötet glömmer jag aldrig. Å så de killarna som jag och Annika träffade på tåget mellan Norrköping och Göteborg, då när vi gick på seminariet, och vi lekte lekar hela vägen till Götet, bla Kejsaren från Kina tycker om te men inte kaffe, och den ena killen fattade aldrig leken, vad vi skrattade. Minnen för livet. Kram till dig och dina härliga pojkar.

2009-03-15 @ 22:20:14
Postat av: Moralmamman svarar

Jo, du Ann...Min man och jag träffades på sommaren 1978. Det var "typ på stenåldern" känns det som...

vi förlovade oss året därpå (dvs 1979) och sedan dröjde det 21 år tills vi "slog till" och gifte oss.

TICK TACK TIDEN GÅR....



Kram kram

2009-03-16 @ 18:29:54
Postat av: Helen från Luleå

Skönt att höra av dig igen, jag förstår att det varit tungt, men jättekul att ni tänker besöka Jokkmokk nästa år, då syns vi!

Kramar från Helen

2009-03-17 @ 14:26:22
Postat av: Gammelmormor

Tack Ann för din hälsning!



Visst var det bra att Marianne föll för en norrlänning. Nu får ju hela familjen se hur fint det är där uppe. Rötterna drar!

Krokusarna blommar för fullt utanför husknuten här. I stället har ni ju bländande vit snö. Finns det något härligare när solen skiner!! NJUT!!!



Kram

2009-03-19 @ 12:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0