Kommunikation utan ORD!



En vanlig söndag i mars, i Sverige...
Då kan det se ut så här!
Rött hus, vita knutar, lite snö på marken, mossa på muren, grådisigt väder....

Bilden tog jag i morse.
Huset ligger vid en kursgård i Borghamn.

Vad säger bilden?

Skulle du tänk något annat än det jag har skrivit här ovan?

Jag kände i alla fall "Astrid Lindgren vingslag"...

Hur kommer det sig?

Bilden här nedan tog jag ett stenkast därifrån...
Jaguar-klubben hade träff!
Snacka om att det blev tyst i min aktivitetsgrupp när det "bara" vällde in Jaguarer på gårdsplanen.

VAD SÄGER DET?



JA, SÅ HÄR KAN JAG JU HÅLLA PÅ I EVIGHET (det förstår ju du som känner mig)

Vi kommunicerar så mycket genom att ge varandra blickar, tystna, positionera oss på ett visst sätt osv.

TAR VI ANSVAR FÖR DET?
På våra arbetsplatser?
Bland våra vänner?
I simhallen?

Hmmm...



Bilden här ovan är tagen i mitt hem.
Vad säger den?
Att jag tycker om att vårda gröna växter?
Eller att jag har mycket tid?

TRE BILDER FÅR RÄCKA FÖR IDAG!
Nu får du fundera vidare på din egen kammare....

Mitt enda ordspråk denna vecka är hemmasnickrat och kanske upplevs det som "flummigt":

Man ska inte bedöma en bild efter en första anblick,
utan efter hur den används och tolkas.

Trots att dikten här nedan är över 100 år gammal känns det som om den kunde ha varit skriven i nutid, anser jag.
Vad tycker du?
Är det samma sak med vissa bilder?

VECKANS DIKT är skriven av Vilhelm Ekelund, 1906:

Jag diktar för ingen -
för vinden som vandrar,
för regnet som gråter,
min sång är som blåsten,
som mumlar och går
i höstnattens mörker
och talar med jorden
och natten och regnet.

STOOOR KRAM från ett Motala som vääääntar på våååååååren!
LEV & MÅ!


Kommentarer
Postat av: Carola

Klurigheten om dina fina blommor... Jag brukar säga att mina blommor mår som jag gör. Och kontentan i ditt fall med alla dina vackra blommor som är ett enda stort hav av grönt. Så MÅR du mycket BRA :) Och mina blommor.... inte är de så fina... men de är inte fula heller...



Kram kram

2009-03-31 @ 14:02:24
Postat av: Moralmamman säger

Okej, Carola!

Om dina blommor inte är fina så är i alla fall

DU DET!!



KRAMAR

2009-03-31 @ 16:50:31
Postat av: Gammelmormor

Hej!



Vet inte var ni har fått era gröna fingrar ifrån när det gäller inomhusväxter.Växterna som står på övre vån=C-rum är så ledsna och bara hänger med bladen. Håll ut säger jag, C kommer snart. Då brukar de slå ut med sina röda blomstänglar.



Jag tröstar mig med att jag har tur med utomhusblomster!



PUSS OCH KRAM























2009-03-31 @ 18:02:14
Postat av: Lyck-Annas

Jag älskar bilden med huset. På något konstigt sätt så ger den mig ett lugn som inte mycket kan ge. Det är nog den gamla sörmlänska torpar nostalgin som slår till. Familjen var i Borghamn i somras några dagar och det var en ljuvlig tid. Vad är en utlandssemseter mot en harmoniskt weekend i Borghamn..?! Kram & Glad Påsk!

2009-04-11 @ 23:16:58
URL: http://lyck-annas.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0