Energi-PÅFYLLNING!



Idag har jag LADDAT MINA BATTERIER!

Genom att träffa två mycket HÄRLIGA studiekamrater, laddade jag mina batterier!

Vi åt god mat på en restaurang i Linköping, och när jag gick iväg för att flytta bilen till en billigare parkering "sprang" jag förbi huset där det fanns konst utanför....
Titta på bilden här ovan!
JAG BLEV SÅ GLAD ÖVER ATT SE TVÄTT HÄNGA UTANFÖR ETT HUS I SVERIGE!

Från Italien och Kroatien har jag många gränd-bilder där tvätten hänger på tork, i det varma klimatet...
....men tvätt på tork i ett grådassigt Sverige, där snöblasket vräker ner.....
Snacka om FANTASTISKT KONSTVERK!!!
JAG BLEV så GLAD!



Ett annat mer uppmärksammat konstverk "sprang" jag också förbi på väg mot bilen...
Här är det inte lika självklart vad det föreställer.
VAD SER DU?

Det var som sagt snöblask så jag hade behövt ett par vinterskor iställlet för mina vårskor!
Bilden här nedan tog jag i en affär i Stockholm kring årsskiftet...
VISST ÄR DE RÖDA NÄBBSKORNA FINA?



Alltså nu svamlar jag visst rejält!

Tillbaka till MIN ENERGIPÅFYLLNING!
Den behöver inte kosta något, utan kan vara alldeles GRATIS!
Det gäller att öppna sina sinnen...

De två tjejer jag träffade i Linköping gjorde mig GLAD
(tyvärr var den tredje febrig och kunde inte närvara)

Jag tror att det är mycket viktigt att ladda sina energidepåer med så´nt som gör en glad.
ALLT FÖR ATT ORKA MED det som känns jobbigt.
Det kan handla om:
* ARBETSLÖSHET
* SORG efter närstående
* SVEK & OLYCKLIG KÄRLEK
* IFRÅGASÄTTANDE BARN
* Tjuriga Tonåringar
* eller "bara" en vårdepression utan självklar förklaring...

Jag blev glad över skylten här nedan, som fanns i en skoterbutik i STORUMAN...
(jag var ju där vecka 8)



Ja, så kan man ju också se det jobbiga...................
Han som satt bredvid skylten sa att en god vän gett honom den för att "pigga upp"...
Genom att placera SKYLTEN så att fler kunde läsa "VISDOMSORDEN" gladde vännen fler personer!

TÄNK VILKEN ENERGIPÅFYLLNING man kan få alldeles GRATIS!
Det gäller bara att uppmärksamma det som ger energi...

I mitt fall har det bland annat handlat om goda vänners träff (som kostade en middag)
plus ett födelsedagskalas hos goda vänner i lördags samt offentlig konst, röda skor och en broderad skylt!

LÄTTROAD?

VISST!

Det gäller att fånga dagen och dess ENERGIPÅFYLLNINGSTILLFÄLLEN!
FÖRSTORA GLÄDJETILLFÄLLENA & förminska sorgestunderna..



Veckans sista bild är också det ett konstverk!!!
Här ovan ser du ett kilo margarin som jag och några kurskamrater till slut formade som en adventsljusstake!
Vi blev nog väldigt chockade när personen som ledde oss sa att vi skulle skapa i margarin.
Vi var utomhus och det var kallt!
Tänk hur annorlunda det skulle ha upplevts om det varit +28 grader varmt....
Vad hade vi skapat av margarinet då????

VECKANS ORDSPRÅK får handla om pengar:

För pengar kan man få allt, utom vackert väder.
                                                                         (Norge)

Det är illa att inte ha några pengar, för då tror folk att man är fattig.
                                                                                                         (Danmark)

Pengar gör en inte lycklig, men de lugnr nerverna.
                                                                                  (USA)

(Innan veckans dikt kommer ska jag "bara" berätta att maken har bestämt sig för att cykla Vättern Rundan tillsammans med en  vän från Skellefteå. Kanske ska en Vilheminabo & en Luleåbo "haka på"?????)

Oh, ljuvliga vår!

Slut är vintern, nu är vår
lärkan drillar bonden sår.

Snö och sjöars isar smälts till vatten,
längre bliver dagen,
kortare blir natten.

Fylld till brädden nu är bäcken,
spelar på sin harpa där gör näcken.

Björnen ur sitt ide gått,
ljummet vårregn allt blir vått.

Molnen skingrar,
solen tittar fram
en sol som värmer mer var dag som går.

Oh, ljuvliga, ljuvliga vår!

                                   (Dikt av Rune Lindkvist)

VÅRDOFTANDE krokus-KRAMAR till dig från mig!

Lev & Må


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack själv för all energi (och glada skratt icke att förglömma!) som du gav oss! Det här måste vi göra om oftare!

2009-03-24 @ 19:45:41
Postat av: Ann i Vilhelmina

ALDRIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har upplevt den resan en gång och det var fantastiskt, oh vem vet jag hade kanske bott i ett annat land nu om jag inte somnat utan gått till puben, istället för att bo här i vinterkylan MEN jag har aldirg ångrat något jag gjort icke heller ett varv runt Vättern på en cykel, det var skitkul och jobbigt men oj vad vi skrattade.. och jag då flirtade, nej det gjorde jag inte, det var han som gjorde, han som åkte med oss från Jönköping ända i mål och som hade kunnat gjort det mycket, mycket snabbare, än vi gjorde. han skrev brev sedan.

Ja jäklar vilka minnen. Din man har han cyklat förrut? Cyklar han över huvud taget? Det är bättre han kommer hit och fixar vårt badrum istället. Själv då, ska du inte cykla?

2009-03-24 @ 22:48:35
Postat av: sören lindkvist

ha här ska du få en energipåfyllning som bör duga, såg detta på youtube så sök på motala, så finns det ett klipp till

http://www.youtube.com/watch?v=JTJtuqVwmB4

Tänkte på vår kära far, när han sa varför drar de inte upp den. Kramar från broder





2009-03-27 @ 18:09:48
Postat av: Gammelmormor

Millväär!

Säga vad man vill men några sura miner för att båten hade sjunkit, kunde inte jag höra.Det kanske inte var deras båt?



Vilka härliga människor!































2009-03-28 @ 12:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0