Vatten att njuta av!



Här kommer ÄNTLIGEN min text!
TACK till er tappra själar som läser min text!
Jag har haft en dator som inte har velat detsamma som jag.
Nu har vi köpt en ny dator som förhoppningsvis är mer samarbetsvillig.

BILDEN här ovan tog jag i förrgår vid Borenshults slussar
Vill du se mer fina bilder därifrån får du klicka på länken här ovan.
Motala består av mycket vatten, här är det sjön Boren som syns i förgrunden.
I dessa dagar INVADERAS staden  av cyklister.
DE ÄR ÖVERALLT!!!
Allt på grund av vår sjö VÄTTERN!

MiniVättern, TjejVättern, HalvVättern och Vätternrundan.
Staden får nog mer än dubbelt så många invånare som normalt vistas här.
Länka vidare och ANMÄL DIG NU till nästa års runda!
Äldsta Sonen ska cykla med sin vän....
Maken trodde nog att han och Skellefteå-släktingen skulle kunna fixa biljetter, men det verkar "kört"...

Här ovan ser du vår finkorniga badstrand VARAMON...
Kortet togs i förrgår och det var INTE VARMT, men soligt...i annat fall hade det varit fullt med badande människor här!
Blir du sugen på ett besök?
Länka dig vidare via ordet VARAMON...och du får se vilken värld som öppnar sig.

Bilden här nedan är från GÖTA KANAL som löper mellan Vättern och Boren.



Det är verkligen idylliskt där med får som betar bredvid vattnet...



Nationaldagen firades i Skänninge.
Vi tittade på bilar...


och traktorer...



I morgon beger jag mig på utflykt med högstadieelever..
Vi ska övernatta vilket innebär att familjen får klara sig utan mig!

Nähä, det här håller inte...

Veckans TRE ordspråk "måste" ju handla om vatten:

Vatten går aldrig vilse.
                         (afrikanskt)

Vatten kan både bära och sänka ett skepp.
                                                            (kinesiskt)

Lär av vattnet: Bäcken pladdrar högljutt, men i havets djup råder stillhet.
                                                                                                                   (hinduiskt)

Dikten är den 3:e versen i CYKELFÄRD av Rabbe Enckell (1943)
(måste få in cyklandet nå´nstans)

Mitt regn, mitt eget regn-
Var droppes genomlysta klang
och suset därbakom
stort som evighetens tältduk.
Allt, mörkt, samstämmigt, allt mörkt
och bor dock så nära intill
att jag kan kyssa det,
allt mörkt som ej bedrar,
men är troget-
Var finns mitt hjärta?
I dina händers kupa,
mitt mörka regn.

TUSEN Cykel-tittande-KRAMAR från mig till dig

LEV & MÅ

Kommentarer
Postat av: Carola

Ja, säger ÄNTLIGEN!!!! Saknat din blogg med vackra bilder och tänkvärt innehåll. Det är trevligt med alla människor som kommer till Motala under dessa två helger. Det livar upp stan´.

I helgen har jag haft fyra gäster och nu väntar jag in nästa helg då jag får sex gäster varav två som hyrt av mig tidigare. Det är också trevligt att träffa dem. Hoppas att vätternrundan inte blir lika kall och regnig som för en del tjejer på deras runda.

Kramar från mig till er

2009-06-08 @ 08:25:18
Postat av: Ann i Vilhelmina

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ hjälp hur många år sedan var det jag cyklade? Men det var en gång iallafall. Har jättefina minnen där ifrån och tänk en gång i tiden bodde jag i Motala, är det däröfr vi fortfarande är vänner? Säger som Carola, äntligen, du får inte sluta skriva jag längtar efter varje ord.



Hadet gott och hoppas på sol. Vi har det kallt och jag som vill plantera fröna så jag kan se de växa för första gången i min trädgård. Kram

2009-06-08 @ 20:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0