Moralmamma på operationsbordet!


Ja, hur snabbt kan livets mening ändra riktning?
Bilden här ovan är MITT ÄLSKADE opererade HÖGERÖGA!

Det som "bara" funnits där och fungerat dag ut och dag in, år ut och år in....

INGET JAG REFLEKTERAT ÖVER!

Men nu var det allvarligt sjukt och måste opereras...
För en vecka sedan vaknade jag upp efter en  2 timmars lång operation och kände mig väldigt urslig!



Bilden här ovan tog jag på sjukhuset kvällen innan....
Allt ligger så ordnat på hyllorna.
* BADLAKAN
* SJUKHUSROCKAR
* ENORMA BOMMULSTROSOR - men ack så sköna

Ja, MITT ENA ÖGA HADE BETETT SIG LITE UNDERLIGT TYCKTE JAG, SÅG LIKSOM INTE RUNT HELA SYNFÄLTET.
I början tänkte jag  DET GÅR NOG ÖVER....
Sedan tänkte jag INBILLAR JAG MIG ATT EN LITEN DEL AV SYNFÄLET FÖRSVUNNIT?

Förträngningsmekanismen jobbade HÅRT i många dagar...

Men en operation behövdes för att jag inte skulle bli blind på detta öga!



Här ovan ser du vad som behövdes i klädesväg innan det bar iväg.
SVENSK SJUKVÅRD ÄR FANTASTISK!
I alla fall då den fungerar, och jag har inget att klaga på....

Nu ska 2 veckor gå...och jag får "bara" titta ner i marken under vaket tillstånd och på nätterna får jag "bara" ligga på mage med näsan riktad mot golvet...

Jag har fått låna ett par specialglasögon som gör att jag ser rakt fram, normal ögonhöjd, trots att jag tittar ner i golvet.

NYA VYER "öppnar sig" och jag upptäcker nya saker varje dag. ETT NYTT GOLVPERSPEKTIV HELT ENKELT!

Samma dag som ögat opererades lämnade mellansonen  och hans vän norra Sverige.
TUSEN TACK kära MOR för att dessa gossar fått uppleva FISKELYCKA i ditt paradis.
MORMORS PARADIS med spegelblank sjö och god uppassning!

Harrar..

GÄDDOR


STENBITAR ska helst stekas och ätas direkt!

Mitt ÄLSKADE BARNBARN befinner sig ju på rätt nivå för mig så honom kan jag titta på!
Alltid något att GLÄDJAS ÖVER!

Veckans TRE ORDSPRÅK måste handla om GLÄDJE :
(eftersom så många nära & kära visat mig sådan omtanke denna vecka)

Glädje i ditt inre är bättre än rikedom.
                                                          Island

Glädjen är inte evig, sorgen inte oändlig.
                                                              Ryssland

Vill du vara glad själv får du först glädja andra.
                                                                             Norge


Ty ingenting upprepas någonsin
i människors historia,
allt som vid första anblicken verkar lika
är på sin höjd snarlikt;
varje människa är en stjärna för sig,
allt händer alltid och aldrig,
allt upprepas obegränsat och aldrig mer.
                                                          Danilo Kis
                                                     
Efter denna dikt får Mahatma Gandhis visdom avsluta min text:

DET FINNS MER I LIVET ÄN ATT ÖKA FARTEN...

Suddigt seende KRAMAR från mig till dig
LEV & MÅ!


Kommentarer
Postat av: Carola

Största tänkbara kramar ifrån oss!!! Vi hoppas att ögat tillfrisknar snart. "Bara" en vecka kvar att se golvperspektivet. Man måste ju vara positiv! (kom att tänka på den där ritade miniserien med 2 gubbar som du kanske har sett:

-Har du foten i kläm, frågar någon en gubbe som på bilden sitter fast med hela foten i dörren.

-JAJJAMÄNSAN!!! svarar gubben glatt och ser hur glad ut som helst.)



Vi tycker att du har varit glad och positiv ändå även om det kanske inte har kännts så för dig innuti.

Kramar igen

2009-07-31 @ 19:48:54
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Ann

Men hua!!!!! Vet hur det är att vara sjuk i ögat så du har min största sympati. Vad var detta för förskräcklig sjukdom som hoppade på dig? Antar att du har fruktansvärt besvärligt av ljuset så det kanske är bra att det regnat mycket då. Min bror och svägerska var i Motala för någon vecka sedan och jag skickade hem dem till dig men de dök vissta aldrig upp vad jag förstod. Min bror blev kanske lite blyg.....

2009-08-01 @ 02:10:12
URL: http://naaaan.blogg.se/
Postat av: Carola

Hej vännen! Det kändes bra att träffa dig härom kvällen. Hoppas jag inte tröttade ut dig för mycket. Nu börjar nedräkningen, det är färre dagar kvar tills du får räta på huvudet igen än det var för ett par dagar sedan när det var halvtid. Det blir bra! Kram kram så ses och hörs vi snart igen.

2009-08-03 @ 17:04:53
Postat av: moralmammans mor

Älskade dotter!

Tänker på dig och hoppas du blir så bra som det går att bli efter en sån operation.

Puss och kram

2009-08-03 @ 21:20:00
Postat av: Moralmamman TACKAR...

Tack för alla hälsningar & personliga besök, de värmer. Dagarna går sakta men säkert framåt. Mitt öga läker och delar av synen återkommer, om än väldigt grumlig sådan. Näthinnan verkar fungera igen och förhoppningsvis blir det bättre och bättre för varje dag som går.

Det är "bara" att gilla läget eftersom jag inte kan påverka det hela mer än att jag själv riktar näsan ner i golvet/marken hela dagarna och nätterna. Idag skiner solen och värmen känns skön. Ska nog ta en promenad och jag är väldigt sugen på att cykla...Undrar om det går?

Lev & Må!

2009-08-04 @ 11:14:21
Postat av: jennifer

tänker på dig!

2009-08-04 @ 16:40:08
URL: http://jenniferdahlberg.blogg.se/
Postat av: jennifer

nej nej,inget svamel! jag förstår precis hur du menar :) men jag tror jag ger norrköping en chans om jag inte kommer in i karlstad,jag har ju inget att förlora på det :)

2009-08-04 @ 20:55:07
URL: http://jenniferdahlberg.blogg.se/
Postat av: jennifer

tack för en jättefin kommentar:)

fick reda på igår att jag, från att ha varit 6e reserv i karlstad nu är 5e..inte så stor förändring där inte. men det känns bättre nu :)jag kör på i norrköping sen får vi se vad som händer!



jag vet vem jag ska fråga om jag har några funderingar ;)

2009-08-06 @ 16:03:56
URL: http://jenniferdahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0