DYKA i vatten !



Här ovan ser du mina två yngsta söner dyka tillsammans med en kompis.

Vi bor vid sveriges vackraste badplats, VARAMON vid Vätterns strand.
Kilometerlång finkornig sandstrand...

MEN VAR BADAR SÖNERNA på bilden här ovan?

Jo, i en liten skogssjö i Mjölby! SKOGSSJÖBADET!

Det började med att sönerna badade i vår pool i trädgården.



Här ser du en pool utan badande barn, men med två arbetande personer i bakgrunden.
Det är vårt nya uthus som påbörjades häromdagen.

Människan behöver omväxling, så jag föreslog att vi skulle bege oss till Månsjön, Skänniges konstgjorda "pöl".
Sagt och gjort!
(Till dig som också vill bege dig dit, följ bara länken Månsjön så får du mer info om både Mjölby och Skänninge)



Där fanns ett hopptorn som sönerna och kompisen tyckte var roligt att roa sig på.

VÄRMEN har verkligen varit tryckande och efter en stunds BAD & SOL drog vi vidare...

Om en vecka, så här dags, är jag på väg hem från Stockholm...
Ska hämta mitt barnbarn, mina två äldsta barn och sonens sambo...
De har varit på BAHAMAS!
(Vill du se deras "äventyr" får du klicka på BAHAMAS-länken här ovan)

Nähä...Det här håller inte...

Jag har mycket annat att DYKA IN I...
Inget vatten utan en tvättstuga med tvätt som väntar!

Veckans tre ordspråk "måste" handla om vatten:

Drick vatten, så behåller du ditt förstånd.
                                                            Danmark

Vattnet flyter förbi, men stenarna blir liggande.
                                                                    Afganistan

Den, som faller i vattnet, behöver inte frukta regnet.
                                                                              armeniskt

Veckans dikt är skriven av Emil Zilliacus 1938.
Jag tycker att den beskriver hur lugn och harmoni helt plötsligt kan bytas ut, utan att man själv har bidragit till detta...
Det bara kommer.

Jag var ett speglande vatten

Jag var ett speglande vatten,
stillastående, klart.
Skäran och stjärnan i natten
speglades underbart.

Nu hör jag en sakta susning
som av strömdrag under en bro.
En första virvel, en krusning,
rubbar min döda ro.

Jag känner min spegel krossad.
Bubblor brista fram.
Vunnen åt livet, förlossad,
mängs jag med oro och slam.

VARMA SOMMARKRAMAR från mig till dig

LEV & MÅ!


Kommentarer
Postat av: Dana

Hej Marianne! Nu blir du väl förvånad att få en kommentar från mig! Du ger mig det så frikostigt på elevhälsan och det gläder mig.

Du skriver om vatten... jag bara måste visa dig det här då...

http://www.danajergefelt.com/archives/3082

och på tal om det jag skrev om att vara duktig. Ha ha ha, du fattar nog.

Ha det bra i sommar!

Bloggkram från Dana

2009-07-07 @ 21:20:33
Postat av: Camilla K

Vad fint det kommer bli med det nya uthuset. Måste komma och inspektera er trädgård någon gång, jag har ju inte ens sett poolen mer än på bild förstås!



Nu är det snart dags för er att hämta Carola och Enzo på flygplatsen. Förstår att du/ni har längtat massvis!

Njut och ta vara på varenda liten minut...och du, man FÅR bli klippt slut på de där små aktiva barnbarnen emellanåt, det är helt normalt! ;-)

Kramar

2009-07-10 @ 11:19:55
URL: http://camillak.com
Postat av: /M;

härliga bilder

2009-07-10 @ 11:40:44
URL: http://mobina.blogg.se/
Postat av: Ann

Härligt med barnbarn, men jag får vänta många år på dem. Ha det så himla härligt tillsammans. Vi ses till hösten för jag kommer iallafall.



Kram Ann

2009-07-12 @ 01:10:40
URL: http://naaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0