Mörker, Skönhet & Stockholm



Bilden här ovan är tagen i Motala på årets första dag, 2009!!!

Det är så lätt att man blir "HEMMABLIND"!

Allt vackert som man har omkring sig ser man inte...

Lite som att:
Man ser inte SKOGEN för alla träd som står i "vägen".....



(Ser du hur slö jag var då denna bild togs, jag klev inte ens ur bilen....)

Tillbaka till MÖRKRET!



Ljuset blir så EFFEKTFULLT vid vattnet, i mörkret!

Här smälls raketer för fullt på
TOLVSLAGET!
Vi har som TRADITION att gå ner till vattnet och smälla.
Det är fullt med människor som samlas där och som önskar varandra
GOTT NYTT ÅR!

Familjens 1:a Stockholmsresa 2009 blev såsom de flesta familjeresor blir...

fulla med ÖVERRASKNINGAR & ÄVENTYR!


Resan upp till Stockholm gick bra.
Vårt första shoppingstopp blev strax efter Kungens Kurva.

 Sönerna ville göra av med "julklapps-pengarna" i ett stort MC-varuhus.

Men precis som i Ullaredssången...

DET VAR STÄNGT!


-Jaha, då får vi åka vidare.....

Döm om vår förvåning...Då ville bilen INTE STARTA!


Efter flera startförsök ringde vi till bärgaren..

(Maken hade varit inne på en bilfirma för att höra om de kunde "ta in" bilen på deras verkstad men eftersom vi inte hade deras märke på bilen, sa de:

-Nej tyvärr ....Nej, tyvärr! Ert bilmärke har verkstad och försäljning på andra sidan E4:an...)


Bärgaren hade de rätta grejerna som gjorde att färden kunde gå vidare, lite försenade...

....................och nästan 1000:- fattigare


Kom till slut (efter flera felkörningar) fram till inomhusbanan där sönerna skulle köra cross. Ute var det -11 grader. Brrr....

Lastade av motorcyklarna och grabbarna bytte om...


Inga ben brutna!

Sensation!


(Bilder kommer senare...)

Vände tillbaka söderut, mot Sollentuna C.

En stor ÄLG stod mitt på vägen......han hade ingen brådska!

(Hann tyvärr inte få upp kameran/telefonen)


Sov gott på hotellet!

Dagen därpå åt vi god hotellfrukost innan vi begav oss in till centrala Stockholm.

Shoppade en järnhund för brasan!
(Visar bilder senare i veckan)


Efter allt "springande" i affärer såg vi två filmer efter varandra.

Först: Vi hade i alla fall tur med vädret-IGEN.

Sedan: Australia

Det var tur att vi valde fåtöljer med extra benutrymme och möjlighet att luta ryggstödet till den andra filmen eftersom den var 3 timmar lång.


Båda filmerna är sevärda tycker jag, men tretimmarsfilmen var bäst.


Dagen därpå vaknade vi på samma hotell som dagen innan.
Vi åt vår frukost innan vi kom ut till parkeringen  och upptäckte att ena framdäcket saknade luft.

Punktering?

Det såg ut som om någon skurit i däcket!

Vi tänkte som så....
Tur att de inte skurit i alla 4 däck!





Det var väldigt KALLT ute (-7) så jag virade schalen runt huvudet!!!
Vem kunde ana att en MORALMAMMA kunde se så "SKUM" ut????
Eller är det så SKÖNHETER ser ut???

Färden gick vidare till en möbelbutik där parkeringen KRÄVDE p-skiva.

-Ah, vem jobbar en söndag, sa maken, då jag frågade om jag skulle gå in för att höra om möbelbutiken hade en p-skiva att skänka oss.

Sönerna tröttnade på möbler och gick efter ca 30 minuter ut till bilen....

RING! RING! RING! på mobiltelefonen.

- Vi har fått parkeringsböter på 300:-, sa en av sönerna.


Stannade till hos makens bror med familj och tog en fika innan vi for vidare mot vårt KÄRA HEM....

ETT HEM OM DET äR GOTT
ÄR LIVETS BäSTA LOTT!!

Lev & Må hälsning från MIG


Kommentarer
Postat av: Carola

Ojdå vilken resa ni fick. Den där bilden på dig i schalen påminner om en händelse på förlossningen i Linköping. Hi hi ha ha. Du och Mario fick linda in er i schalar när jag ville öppna fönstret, det var ju så svettigt där inne tyckte jag. Det tyckte inte ni.



Håll er varma i kylan.



Kramar



H

2009-01-08 @ 03:39:32
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Camilla K

Men jisses vilket äventyr! Knappt man tror att man kan ha SÅN otur! Tur ni kom hem helskinnade i allafall!!



Du..av en slump hittade jag en sida och blev helt övertygad om att jag vet vad Enzo fick i födelsedagspresent av moster eller mormor kanske? Rulla ner sidan lite så hittar du säkert det jag menar! ;-)



http://lillanellolitenli.blogspot.com/search?updated-max=2008-12-16T12%3A18%3A00%2B01%3A00&max-results=10

2009-01-09 @ 17:03:06
URL: http://camillak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0