Älskad Far 88 år & en SPUNK!!


Min Kära Pappa har fyllt 88 år!



Vad ger man en man som levt i 88 år?

Jag skulle vilja ge honom synen åter, bättre hörsel, frisk kropp & mycket LIV!
Men det går ej att köpa!

Jag har redan gett honom en "pryl" = PYJAMASEN som alla beundrar, enligt honom själv.
Genom den har han fått EXTRA UPPMÄRKSAMHET, så indirekt har jag gett honom det också...

Han får också flera timmar av min DYRBARA TID varje vecka!
Älskade PAPPA, tack för all denna tid ...alla dessa år, all DYRBAR TID du har gett mig!

Vi sjunger, läser dikter och "fjantar oss"....TROTS ATT DU NU ÄR SÅ SVAG....

Tänker inte skriva mer om detta just nu för TÅRARNA RINNER & jag ser inte att skriva!

BYTER helt enkelt ämne!

"Måste" först säga GRATTIS till min barndomsvän MARIE som har fyllt 51 år....
Ger dig en KRAM då vi ses nästa gång!!

SPUNK!!
Har du läst om Pippi Långstrumps SPUNK?

Uppmaning till dig som inte har gjort det, GÖR DET!!!

Jag tror att berättelsen är så här:
Pippi går utefter vägkanten och hittar en sak i diket.
Snabbt bestämmer hon sig för att det är en SPUNK...
Tommy & Annika är inte riktigt säkra på att hon har "rätt".
EN SPUNK?

Nu till min "POINT"...
Jag gick till min pappa i lördagsmorse.
 Vid vägkanten låg en SPUNK...
Jag gick förbi den och in på sjukhemmet!
Hjälpte min far att äta frukost.



När pappa ätit frukost (bara några pyttetuggor) gick jag hem för han ville sova....
Återigen gick jag förbi SPUNKEN.....efter ca 100 meters vandring kom jag på att jag hade glömt min telefon hos pappa...
Det småduggade och blåste, men jag ville ha min telefon så jag var tvungen att vända om...
Förbi SPUNKEN igen...
HÄMTA TELEFONEN...
(Det man inte har i huvudet, får man ha i benen)

Gick förbi SPUNKEN igen...
Efter ca 10 meters vandring vände jag om...
TOG UPP SPUNKEN och tog med den hem..
(Du ser bild på den här ovan)

Frågade mellansonen:
- Vad är det här?
Han vände och vred på SPUNKEN och sa:
-Jag vet inte!
-Du får hitta på nå´t, sa jag...Vad är det?

Samma fråga ställdes sedan till yngsta sonen och vidare till maken.
- Var har du hittat den? undrade båda utan påverkan av varandra.

Det "blev" till slut en sak som håller ihop hus..... 

Jaha, vad är då min POINT?
Jo, jag tycker att vi har alldeles för lite tid till SPUNKAR.
Hädanefter ska vi, i min familj,  spana efter SPUNKAR då vi går på promenad.
Det vill säga, en av oss ska få som uppdrag att plocka upp något utefter vägen vi vandrar.
Vi andra ska fantisera om vad saken är för något...
DET BEHÖVS MER FANTASI på våra "livs-stigar"....

ALLT ÄR RÄTT!!

Ta gärna efter & LÅT FANTASIN FLÖDA!!!



Vårt uthus har "landat" på soptippen.....
Men kanske är det inte ett uthus...
Kanske är det en RYMDFARKOST som har landat!!!
Vad bjuder man rymdvarelser på????
KÄRLEK???

Avslutar med Ordspråk om Kärlek:

För kärleken är ingen vind för kall.
                                                   (ryskt)

Hat övervinns aldrig med hat. Kärlek övervinner allt.
                                                                                 (indiskt)

Vi måste älska vår nästa, antingen för att hon är god eller för att hon skall bli god.
                                                                                                                               (Augustinus)

Min ÄLSKADE FADERS DIKT:

Sanningen ord

Jag mina gamla ögon sluter
räknar timmar och minuter.

Tiden sakta går
att bli gammal en tid så svår.

Men begränsad är vår tid på jorden,
det ligger mycket sanning i de orden




SPUNK-letande KRAMAR  från mig till DIG!!
LEV & MÅ!


Kommentarer
Postat av: Ann i Vilhelmina

Tacka din pappa för dikten och du ta vara på tiden och fråga, frågademest konstiga frågor du kan för en dag kommer du att undra och då finns inga svar att få Ta väl hand om dig.

2009-01-25 @ 23:33:10
Postat av: dottern Carola

Tårarna rinner på mig med. Det är nog sant som dikten säger att det är svårt att bli gammal. Svårt är det också att se någon man har nära bara tyna bort. Han har förädrats mycket på kort tid.



Kramar

2009-01-26 @ 03:42:42
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Carola

En sanningens dikt din far har skrivit! Dock är det lika jobbigt för anhöriga att följa resan vid sidan om. En STOR KRAM från mig till dig. Ta vara på tiden tillsammans nu, jag vet att du gör det, den tiden kommer inte tillbaka. Jag blir berörd av det du skriver... fast jag inte känner din pappa.

Kramar i massor din vän Carola

2009-01-26 @ 12:34:10
Postat av: Camilla K

Ni har en tuff tid nu och jag förstår att du tillbringar mycket tid på Strandvägen. Tror din pappa är jätteglad och stolt över sin dotter som bryr sig så mycket, orkar ställa upp och tar tillvara på tiden på bästa möjliga sätt.

Din pappas dikt är ju verkligen en sanningens dikt..för precis så är det ju!



Kramar



2009-02-01 @ 16:35:22
URL: http://camillak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0