Vad finns att säga?

Här kommer en hälsning från mig...
VAD FINNS ATT SÄGA?


Man kan känna sig alldeles KALL inombords!
Så kall att man behöver nå´t stärkande.....

Vad finns att säga då?
-Jo, man kan erbjuda värme & omtanke....

TACK min Kära Vän Carola
för blommorna som värmde mitt sorgsna HJÄRTA...


Blommor...
Min mormor Ada uppskattade inte LJUNG
BEGRAVNINGSBLOMMOR, ansåg hon ...tror jag...om jag minns rätt...

Vad finns att säga?
Jag tycker att LJUNG är skogens blommor, vackra i sin naturliga miljö!


Min senaste vecka har bestått av många besök hos Min Kära Far

Han är svag och orkeslös....

Jag vill ge honom all tid jag förmår....

för snart försvinner möjligheten att ge av min dyrbara TID

till just honom...


Föräldrar betyder sååå mycket,

och det är kanske först när man blir äldre som man förstår det?


Jag såg Helena Bergström på TV häromkvällen.

Hon berättade att hon nog var mest lik sin Far, han som lämnade jordelivet för ca 3 år sedan.

Vidare berättade hon,

att hon efter hans död insett att hon har mer av honom i sig än hon anade..

Det finns meningar som kommer ur min mun, sa hon...Meningar som är min Fars...

Kanske har det med åldern att göra?
 Vad finns att säga?


TILL ALLA ER SOM HAR FÖRÄLDRAR I LIVET:
Uppskatta dem medan ni kan!

Båda mina föräldrar LEVER FORTFARANDE..
Jag har nog både mammas och pappas egenskaper inom mig.


Min pappas förmåga att dikta och sjunga finns inom mig!

Att busa och fjanta sig, finns också här...

Min pappa bakade mandelkubb så det luktade hjortronsalt i hela huset!

Ingen har en pappa som jag!

Tänk vilken PAPPA!


Min mammas förmåga att sy, sticka och vilja skriva...

Min mamma tog Hermodskurser i skrivandets konst!

Vävde mattor till mitt nya hus, färgglada trådar det fanns överallt!

Ingen har en mamma som jag,

som hjälpte oss att sy både kjol och bolero.

Vilken MAMMA!


Min äldsta Dotter har skrivit av en gammal dikt (Gustav Fröding) på sin blogg.

http://hajen.blogg.se/


Här kommer mitt bidrag, en nyare variant på samma dikt:

(för den är fortfarande aktuell anser jag)


2009 års äktenskapsfråga!


En bil ska vi ha, en ny ska det va´

en lottovinst dä vill vi ju ha, så vi slipper slita och dra!

"Ett hus ska vi ha, å´ kanske jag blir lite kavat!"

Erik, du!

Maja, du!

Så ska vi ha´t!


En dokusåpa vi gör av vårt liv, det blir bra

karriären tar då stora kliv, HURRA

"Ett bröst kan nog visas, man får inte va´ flat!"

Erik, du!

Maja, du!

Så ska vi ha´t!



En hund ska vi ha att ge matrester till

och katter som tar alla råttor vi vill! 

"Och kaffemaskin och fettfri mat!"

Erik, du!

Maja, du!

Så ska vi ha´t!


Vi sover i en maskindriven säng

med överkast av gobeläng,

bakmaskin och kanske nå´n som lagar vår mat!

Erik, du!

Maja, du!

Så ska vi ha´t!


Men, Maja du, Maja du, va ska vi ta´t?

Jag har inget jobb å´ så är jag ju lat!

Du är sjukpensionär å´ inget du får ifrån våran stat.

Erik, du!

Maja, du!

Var ska vi ta´t?


Vad finns att säga?

LEV & MÅ!

NJUT AV DAGEN, för den återkommer ALDRIG!
Vinter-Klara KRAMAR från mig till dig//
KRAM IGEN!


Kommentarer
Postat av: Ann i Vilhelmina

Ja Marianne, ta till vara på tiden och njut av din pappa.Sant är när man har mist någon väldigt nära så är man så ledsen, så ledsen, och man blir förlamad och fattar inte att man aldirg mer ska se den kära. Och krama den. Så krama honom, din pappa.

2009-02-01 @ 22:20:24
Postat av: Camilla K

Tänker på er idag...jag fattade när jag såg L:s sjukanmälan!

2009-02-03 @ 08:25:46
Postat av: Camilla igen..

Skulle ju skrivit KRAMAR I MASSOR också, men det kom precis in elever till mitt rum. Jag förstår precis hur du/ni har det just nu. Tiden stannar..och man kan inte förstå hur dumma folk är som far, flänger och stressar där utanför den där tomma "vacumbubblan" som man själv befinner sig i vid sådana här situationer!



KRAMAR

2009-02-03 @ 09:24:48
Postat av: Tina D

Horde trakiga nyheter nar jag pratade med mamma imorse..tanker pa dig och din familj..

ta hand om er. kramar fr mig langt borta

2009-02-04 @ 05:32:10
Postat av: Therese D

Pratade med mamma igår kväll, då berättade hon att Rune har somnat in. Tänker på er!! Massor med kramar från fam Dahlberg

2009-02-04 @ 17:14:13
Postat av: lena Korall

Marianne!

Tänker på er alla.

Massor varma tankar och kramar från Lena Korall

2009-02-06 @ 19:25:49
Postat av: dottern Carola

Ja vad finns att säga?



Morfar skulle ha sagt såhär:



-Jo vet du Marianne, man säger såhär:



Man tager som vanligt vad man haver

Om det dock är en sko som skaver

...osv



Kramar

2009-02-08 @ 03:25:29
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Helen från Luleå

Många varma kramar från oss i Luleå till dig, Marianne och familjen

Vi tänker på er.

2009-02-08 @ 20:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0