SORG!



Tankar kring livet

En dag då inga vindar blåser
då solen ej går upp
när ingen morgon längre gryr
den dagen gol ej grannens tupp.

Så flyger tanken som en skugga
över land och vatten
tidlöst oändligt bort
från dagen och från natten.

Vart hän kan ingen veta
ty inget svar jag får
förstummad står jag där med tanken
allt medan åren går.

Glädje sorg allt i en röra
skratt och tårar
sådant är livet
blott minnena blir kvar.

          Dikt av Rune Lindkvist



Över gränsen

Mitt liv är snart till ända
jag känner hur tiden flyr
över heden flyger en slända
jag känner mig så underligt yr.

Jag ser änglarna sväva på himlens valv
jag hör fåglarna sjuna i lunden den gröna
jag ser fåren på bete och kon med sin kalv
jag lämnar jorden och möts av himlen den sköna.

                                                    Dikt av Rune Lindkvist


ÄLSKADE PAPPA du fattas mig!
2009-02-02 kl.22:55 lämnade du jorden och jag tror att du möttes av himlen den sköna...



TUSEN SORGE-KRAMAR från mig till dig...

LEV & MÅ medan du kan// KRAMAR IGEN

Kommentarer
Postat av: Ann i Vilhelmina

Vad ska man säga. Tusen kramar till dig och de dina i er sorg. Tänker på dig mycket. Kram Ann

2009-02-08 @ 23:57:37
Postat av: Carola

Många vackra dikter har din far skrivit. Så tänkvärda och sanna. Tänker på er! Kramar i massor, Carola

2009-02-09 @ 18:04:06
Postat av: lena Korall

Tänker på dig marianne

Kram Lena

2009-02-11 @ 21:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0