STARKA & svaga sidor!

Söndag igen!
Det är verkligen otroligt hur tiden går...
SNABBT IBLAND....
och låååångsamt ibland, trots att det faktiskt är så att TIDEN går i samma takt varje dag, varje månad, varje år!

Idag är det visst 2 veckor sedan jag skrev...



Den här bilden tog jag i vintras och det är sjön Tåkern som syns långt borta.
Det känns inte som om det var länge sedan den bilden togs men det är ca 8 månader sedan...

Okej, men idag ska jag skriva om
STAKA SIDOR
svaga sidor

Tänk dig ett fotbollslag med dess lagmedlemmar.
Alla spelare besitter STARKA & svaga förmågor.
DET ÄR BRA!
Hur skulle matchen i annat fall utvecklas?
...om alla ville och var duktiga på att göra mål?


Eller om alla ville försvara målet?
Eller stå som målvakt?

Du förstår nog vad jag menar:
DE STARKA & SVAGA sidorna nyttjas och utvecklas utefter varje individs intresse.

Det är inte så att jag menar att den som har en STARK sida "bara" ska utveckla den
NATURLIGTVIS ska den svaga sidan också utmanas!

(Fotbollsplanen på bilden här ovan besöktes av yngsta sonens lag sent i våras. Det är en fantastisk naturupplevelse att sitta där och se unga fotbollsspelare, det gröna gräset i kombination med Borens blåglittarnde vatten. De unga spelarna vill gärna bada då de "sitter" på avbytarbänken en varm och solig dag!)

Förra helgen tillbringade vi på DUNTEBERGETS CROSSBANA.
Den banan har både STARKA & SVAGA sidor!
Båda sönerna har kört tävling medan föräldrarna servat både klubb och söner med att flaggvakta, brett smörgåsar och fyllt på bensin!

Den här helgen har vi varit i Norge på STCC vid Vålerbanen.


Här ovan är det motorcyklister som tävlar och jag mådde illa när cyklarn lades ner i kurvan...
HUR KOMMER DET SIG?

En svag sida hos mig?
Eller kanske en STARK?

Jag mådde illa förra helgen också, då vi var på DUNTEBERGET.
En ung crossåkare blev överkörd rakt över halsen och det såg väldigt otäckt ut.
Jag började må illa direkt och sa till min yngsta dotter som är 25:
-Jag vill åka hem!

Men jag stod ju FLAGGVAKT så det gick ju inte!

Illamående blev jag inte då jag var på BERNADOTTs "BAJAMAJA"



Jag visste inte att den var ENDAST FÖR CARL-PHILIP och hans sällskap...
Till yngsta sonen sa jag vid det första besöket:
-Vilken fin BAJAMAJA, den måste vara alldeles ny!
Tog fram kameran för att föreviga den rena och fina inrättningen, efter att sonen också gjort sina behov.

När jag lättade på blåsan för 2:a ggn var min man och mellansonen också med (de väntade utanför) och det var då de fick veta vems BAJAMAJA det var. De blev hänvisade till andra "hemlighus"....

Jag har i alla fall begagnat en KUNGLIG BAJAMAJA!
STARKT eller svagt?



Här ovan ser du den BERNADOTTska bilen som framfördes av Carl-Philip.



Enligt försäljaren till dessa motorcyklar är DE BÄST!
Inga svaga sidor här inte!
Hmmm....



Nähä, det här håller inte....

Jag har många fler tankar att delge er angående STARKA & svaga sidor men nu ska jag sluta skriva.

Ögat läker bra och i morgon (den sista augusti) är den dagen då jag "vilar ut" ordentligt innan arbetet tar vid.

Avslutar med två lingonbilder. Det har funnits sååå mycket lingon där vi stannat utefter vägen.
Gick inåt skogen och plockade.....
Det blev kanske två liter på 15 minuter. Både jag och min man blev lyriska över allt det röda....



Veckans "KLOKA ORD" kommer från en liten bok som jag nyligen har köpt (hade ju inte flera liknande innan)...
Vill också passa på att TACKA
alla som gett/ger mig uppmuntran då jag känt mig lite "VISSEN" under veckorna som gått.


TRO PÅ DIG SJÄLV & DIN EGEN FÖRMÅGA!

FANTASI GER LIVET VINGAR!

DET ÄR VIKTIGT ATT LYSSNA MED BÅDE ÖRON OCH ÖGON!




LINGON-röd KRAM
LEV & MÅ!



Kommentarer
Postat av: moralmammans mor

Skönt att det finns lingon som ni kunnat plocka, för jag har inte plockat några. Även om jag hittar är det svårt att ta med på flyget som jag troligen tar när jag ska hem.

Hoppas alla mina kära bärköpare åker ut i skogen och plockar nu,för visst är det ett nöje att vara ut i skogen en vacker höstdag.



I morgon börjar älgjakten så vi hoppas på bättre väder.



Regnväderskram till er alla.

2009-09-05 @ 13:39:53
Postat av: Linda

*Ge mig gärna din åsikt om mitt inlägg "Mitt yttrande om "fjortis" bloggar" Skulle vara kul att få höra din åsikt!*

2009-09-05 @ 14:22:23
URL: http://lindastar.blogg.se/
Postat av: Ann i Vilhelmina

Hej Moralmammans mor, nu har jag varit hemma hos dig men du var ju inte hemma!!!!! Vilken litet gulligt barnbarn du har!!!! Han var så söt. Vi hade en jättetrevlig kväll hemma hos din dotter. Just nu är jag i Norrköping och ska gå och shoppa i morgon det ska bli kul. Må gott Ann

2009-09-13 @ 22:27:27
Postat av: Anonym

Till Ann!

Du är välkommen till mitt sommarhus! Det är så härligt här i norr att jag kan knappt slita mig härifrån.

BARA 8,5 MIL ÄR DET HIT! Till sommarn kanske du kan locka hit Marianne! Ni får gärna ha fest ¨på min fina altan.

Kram till er alla

2009-09-16 @ 10:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0