SVENSK HÖST!



Höstens färger är OTROLIGT VACKRA!

Titta på min bild här ovan....
HÅRSTORPSSJÖN i MOTALA.
Jag tog den i fredags när de tunga regnmolnen hängde över oss.
Solen tittade fram, och förstärkte trädens prakt!
DÅ TOG JAG FRAM KAMERAN!!
(Ovanligt, va???)



TITTA på vårt lilla PÅRONTRÄD.
DET STRÅLAR!

Jag ska skriva mer om vår Tunisienresa nästa söndag...
IDAG ÄR DET SVENSK HÖST som gäller!


Jag har tillbringat helgen på OMBERG.
Det är en kurs som jag går...
EN UNIVERSITETSKURS som "bara" går på helger.
Vi började i BORGHAMN, där denna bild är tagen.
Vandrade därifrån, upp på Omberg..
EN PROMENAD på ca. 10 km.


...och sedan in i DJUPA SKOGEN!


Det var såååå VACKERT!



Nää, det här "HÅLLER FAKTISKT INTE"...
Jag ska förbereda mig inför den STUDIEDAG jag ska ansvara för på onsdag......

På tisdag ska jag till Gävle, på utbildning om TAL- , LÄS- & SKRIV-utveckling
så jag har inte mycket tid att "vifta" på.....

Så nu gäller det att FOKUSERA sig på rätt saker....

Under min HELGKURS har jag bland annat fått veta att jag utstrålar energi..
JAG BEHÖVER UTVECKLA "min lyhördhet" när det gäller att erbjuda AKTIVITETER...
Vissa tyckte att jag ibland är ÖVERTYDLIG (och det har jag även hört av mina älskade barn)..
medan andra tyckte om min övertydlighet...
DET GÄLLER alltså ATT HITTA EN BALANSGÅNG SOM PASSAR ALLA !!!
Vilken utmaning!!!!!

Hela helgen har bestått av vandringar och prat/reflektion...
...så veckans ordspråk "måste" väl handla om ATT TALA:

Att tala kommer av naturen, att tiga  av förståndet.
                                                                            (Tyskland)

Den, som ingen talar om, är inte mycket värd.
                                                                (Danmark)

Den, som har kunskap, tyglar sitt tal.
                                                    (Bibliskt)



HÖST-GLADA
KRAMAR från en skogsdoftande MORALMAMMA!

LEV & MÅ!

Kommentarer
Postat av: moralmammans mor

Hoppas det är så vackert när jag kommer till Motala på tisdag. När jag ser dom här bilderna blir jag nästan lyrisk av de vackra färgerna.



Här har det snöat och blåst så alla vackra löv är snart borta. Jag får uppleva höstfärgerna en gång till. Det är fördelen med vårt avlånga land.

Vi ses!



Kramar till er alla

2008-10-05 @ 23:42:04
Postat av: dottern Carola

Jag kan känna skogsdoften ända hit. Jättefina höst-bilder!!!!! Jag visade Mario bilderna och han säger på skoj att det där kan inte vara Sverige.... Han har ju bara sett Sverige under december till januari. Han tror inte att svenska träd verkligen har blad... hi ha ha ha ha.

Det är dax att ta honom till Sverige under sommaren. Vi får sikta på sommaren 2009. Kramar ifrån oss.

2008-10-07 @ 02:03:23
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: dottern Carola

Den där mossan skulle nog Enzo vilja känna på. Idag har han kännt på ett palmblad som fladdrade i vinden. Han tvekade lite först för bladet liksom vajade i vinden. Men sedan tog han tag och kände på det stora bladet. Det var ganska styvt och lite "krasmande".



puss och kram

2008-10-09 @ 02:24:16
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: dottern Carola

Glömde att dela med mig av något som vi hörde på TV igår. (med tanke på ordspråken om att tala...)



Om en man talar i skogen utan att en kvinna hör honom, har han fortfarande fel?



hi hi hi hi



2008-10-09 @ 02:27:37
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Gammelmormor

Ordspråk

Vanligaste ordspråket är väl:



Att tala är silver

Tiga är guld



Hur man nu ska tolka det?

Det bibliska är kanske bäst?



Bäst att tiga(guld) om man inte vet vad som är sant.Tänkvärt?



Men att tala(silver) om något som man SÄKERT VET

skulle vara mindre värt låter ju inte vettigt.



Men så är det ju med gamla ordspråk. Det är en tolkningsfråga.



Bäst är kanske att skriva för då talar man ju inte, men ordets makt är ju mycket stort och kan vara farligare eftersom det finns på pränt.



KRAMAR TILL ER ALLA











2008-10-09 @ 12:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0