MAT- ett nödvändigt ont? Eller njutning?


 Bilden här ovan tog jag på vårt hotell i Tunisien.
Oj. vilken god mat vi åt när vi var där....

Egentligen skulle jag skriva om KULTURKROCKAR idag men den här webbplatsen ville inte "släppa in mig" tidigare idag, så nu får det handla om mat istället...

KULTURKROCKAR kan ju också handla om mat...
DET VAR SÅ JAG TÄNKTE!
De två efterföljande bilderna tog jag inne i Sousse...
Vi gick i de smala gränderna och tittade på färgprakten





Bilden här nedan tog jag i flyplanet på väg hem...MOT SVERIGE!

SER maten ut att invagga ätaren i någon slags njutning?



KNAPPAST!
Här är det ett NÖDVÄNDIGT ONT!

Webbplatsen "stänger ner" hela tiden som jag skriver så nu tänker jag sluta skriva....
Vad är det för problem måntro?

Lagom text idag kanske?
Nog för idag!

Nog är nog, men för mycket är osunt.
                                                (Danmark)

Lagom är nog, för mycket fördärv.
                                             (Italien)

Nog är bättre än för mycket.
                                    (Norge)

Kanske jag hinner med lite skvaller innan webbplatsen "stänger ut" mig igen?
Äldsta Dottern i familjen P har fått en liten dotter.
Kanske blir det MAJKEN?
GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS!

Lev & Må
hälsar en Moralmamma som blir frustrerad över tekniken som inte "funkar"

Kommentarer
Postat av: dottern Carola

Fina bilder ifrån Tunisien. Riktiga kontraster till flygplansmaten. Jag tror att man blir inspirerad att äta när maten är färgglad. Att äta är en njutning när man får sätta sig till ett dukat bord som läskar med dofter och färger. Kanske är det därför många servetter har fina färger... Det blir däremot ett nödvändigt ont om man är mitt uppe i något man sysslar med och inser att man skulle ha börjat laga mat för länge sen. VAD ska man då hitta på som går snabbt?? Detta blir ett nödvändigt ont tycker jag. Men å andra sidan är det en njutning att HA ETT KYLSKÅP med mat. Det är lyx.



Kram kram

2008-10-12 @ 21:43:25
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Gammelmormor

Vilken färgprakt på maten! Blir sugen på alla dessa grönsaker.Tänk att gå till ett sånt dukat bord varje dag!

Annars är det som Carola skriver något man måste ha när magen börjar knorra och då blir det nåt i all hast och kanske inte så nyttigt. En kopp kaffe och en macka,bulle kanske och så är man strax hungrig igen, och det är ju inte så bra för magen.



För mej är det mest slöhet. Kan inte skylla på att jag inte har tid, för det har jag.



Kramar till alla hungriga.

2008-10-15 @ 11:44:04
Postat av: Lallis

Vilka härliga bilder!

Och vad kukl att hamna här på din blogg. Jag kommer absolut tillbaka.

Ha en fin helg.

KRam Lallis

2008-10-24 @ 12:13:03
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Eva

Tunisien, härligt! vackra matfoton, inspirerende till skillnad från maten på flyget. Kanske att jämföra med många kommuners mat till barn och äldre... men det är en annan lång historia.



Jag har varit osynlig. Det var länge sedan jag "hälsade på" hos din blogg. Och jag har ingen bra ursäkt ;) Nu är jag här igen och njuter av dina kloka och fina inlägg!



Ha en riktigt fin helg!

Kramar från Eva

2008-10-25 @ 10:47:35
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0