Första ADVENT?



Tomten får gå i gräset!
Var är snön?

JAG VILL ATT DET SKA VARA SNÖ PÅ MARKEN DEN FÖRSTA ADVEN!

Men jag kan inte påverka vädret......

I helgen har jag avslutat en 7,5hp universitetskurs i ledarskap.
Vi har skrattat och haft väldigt roligt.....
Och vi har LÄRT OSS MASSOR, OM OSS SJÄLVA!

Jag har också varit på en tjejträff i Linköping..
MYCKET SKRATT & GOD MAT tillsammans med vänner berikar livet!!!

JAG HAR DÄREMOT inte hunnit sätta upp alla ljusstakar och adventsstjärnor...
TICK TACK tiden går.....
Oj är det redan advent?

Familjen har i alla fall ätit risgrynsgröts-frukost med ägg och sprakande brasa...
PRECIS som vi alltid har gjort vid advent!

Nu håller jag på att röja bort alla bra-att-ha-saker...
De ska BORT!!!

Var på återvinningen förra helgen och blev faktiskt illa till mods...
VILKET ÖVERFLÖD vi lever i...

Det var julprylar precis överallt!
På hyllor, i soffor, på bord, i fåtöljer osv....



Kanske borde vi bli lite mer reflekterande då ADVENT kommer
oavsett om vi är religösa eller ej...

Bilden här ovan tog jag i ett av Skogskyrogårdens kapell...
Det är ett av SVERIGES VÄRDSARV, Skogskyrkogården alltså...

Gå dit om du kan...Mycket ro och stillhet mitt i Stockholm



Slut "svamlat" för idag!

Njut av FAMILJ & VÄNNER istället för att drabbas av "jul-hysteri"...

Fundera över dessa tre ordspråk...Vad säger de? Finns det någon sanning i orden?

Den vite mannen har ingen familj; hans familj är pengar.
                                                                                            (Afrika)

Familjer är som blommor, de blommar i klungor.
                                                                            (Afrika)

"Det stannar inom familjen", sade mannen och åt upp hustruns portion.
                                                                                                                  (Danmark)


LEV & MÅ!


Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Det första är väl att generalisera.



Det finns väl en viss sanning i det men det gäller nog bland både svarta, vita och gula män.



Kan tänka mig att ordspråket är från kolonismens dar??



Det andra afrikaordspråket tycker jag om.



Kramar

2008-12-01 @ 17:32:04
Postat av: Carola

Advent ja. Det hade jag helt glömt bort. Jag blev påmind när jag hade en påse med lussekatter utanför dörren. Det var min snälla svenska vän som hade bakat. Ingen annan bakar ju lussekatter här så det var en trevlig överraskning.



Jag instämmer att man ska ta hand om familjen mer över jul istället för att ränna omkring och skapa hysteri. köpa köpa köpa köpa... Här på vår ö finns inte så mycket att köpa och det kan ju vara skönt ibland. För ett par dagar sedan så var jag "tvungen" att ge bort en present. Vad ska man ge??? Jag gav bort en basilika-planta. Det blev både billigt och uppskattat.



Kram

2008-12-04 @ 04:03:03
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0