Tacksamhet & skratt!!!

Tacksamhet & skratt!!!

Vilken vecka jag har haft!!!

Så mycket fina och underbara vänner som uppvaktat mig!
NU ÄR JAG 50 ÅR!!!
...det är "bara" att gilla läget...

JAG HAR FÅTT SÅ MÅNGA SKRATT!!!!
......OCH GRIMASER!

Det är en del av dem jag visar er här!!!

PLUS att jag också fått väldigt fina presenter...
JAG SOM ÖNSKADE MIG MÄNNISKORS TID...
jag fick både TID & PRESENTER!!!

(Jag kommer att berätta om upplevelse-presenterna vid ett annat tillfälle..
massage, flouting...felstavat???...takvandring i Stockholm..oj.oj.oj..
Bland prylarna ska jag bara nämna en del...olika varianter av halsband och örhängen,
kläder, Medevi-kruka, pengar, krämer osv.osv...för att inte tala om alla blommor..)

Inte nödvändigt men väldigt KUL
JAG KÄNNER STOR TACKSAMHET!!!

TUSEN TACK,

alla ni som skrivit, varit hemma hos mig och ni som deltog i min
SKOGSFEST!!!

Vilka gäster!!
Ingen som "knorrade" över att maten fick lagas av gästerna själva
PÅ STORMKÖK
ute i det fria!
De lekte mina LEKAR & gick min tipspromenad....
TUSEN TACK!!!
Vilka minnen jag har att ta fram.....
Dem kan ingen ta ifrån mig!

VILKEN VECKA!!!

Den yngsta gratulanten var 2 veckor och den äldsta 87 år
SNACKA OM SPRIDNING!!!

Tusen tack
till er om hjälpte till att STÄDA DAGEN EFTER SKOGSFESTEN!!

SKULLE kunna TACKA ännu mer men nu är det nog!

Avslutar med tre ordspråk om TACKSAMHET:

Tacksamhet är själens blomma.
                                             (okänd)

Att visa sin tacksamhet är att tänka på sin framtid.
                                                                           (Sydafrika)

Man får vara tacksam för att det är som det är, för hur skulle det annars vara?
                                                                                                                                 (Sverige)


Lev & Må, alla underbara människor som finns på vår jord!
Skogsdoftande 50-års-KRAMAR från mig till dig


Kommentarer
Postat av: Camilla K

Härligt att festen blev lyckad. Tänkte på er ska du veta! Vi klarade oss skapligt från regn och hoppas ni gjorde detsamma *en skur kom när vi var inne på delfinshowen + lite fint regn kom när vi var på väg mot bilen.
Den här gången har jag helt klart svårarare att gissa vem grimaserna tillhör. Ser dig själv på flera (4!) ställen...Bitte ser jag på 2 ställen *tror jag*...Bettan tror jag att jag ser högst upp...Patriks tunga tycker jag mig se till höger....Nej, jag ger mig. Det var för svårt den här gången hälsar Camilla.

2008-05-18 @ 16:41:42
URL: http://camillak.com
Postat av: Moralmamman svarar...

Bra jobbat CAMILLA!!!!
...men inte helt rätt!
Min mun finns med fyra gånger...
Precis som du gissat!!!
Högst upp till vä är Therese D och bredvid henne Carmen..sedan kommer Fia och jag!
Patricks tunga är också rätt..
De fyra munnarna längst ner, om man börjar från vä tillhör fam P.
Vi hade "värsta" TUREN med vädret...
UPPEHÅLL!
KRAM

2008-05-18 @ 17:07:39
Postat av: Gammelmormor

ÄLSKADE DOTTER!!

När du föddes visste jag vad du vägde och hur lång du var.

Då hade jag full koll på vad du gjorde.

Sen när du växte upp och blev i tonåren blev det hårfärgning bl.a. och vilket år det hände, det
hade jag förträngt.

Rådet till alla föräldrar (och blivande):
Tänk på det VÄSENTLIGA och INTE
bara på allt konstigt era barn hittar på!

Huvudsaken är att de växer upp och blir människor som klarar av livets vedermödor som inte alltid är så lätta.

Min dotter har klarat av det mesta och det ÄLSKAR vi henne för. (Rune instämmer säkert även om han är lite förvirrad ibland)

Tack för en annorlunda fest!

Kramar

2008-05-19 @ 12:02:09
Postat av: Moralmammans mor

RÄTTELSE
Avsändaren till älskade dotter är ovanstående men Mariannes gammelmormormor ADA (som nu är död och skulle ha varit 98 år) hade nog instämt i det jag skrivit.

Kramar Ragnhild

2008-05-19 @ 12:14:36
Postat av: Moralmammans mamma

RÄTTELSE PÅ RÄTTELSEN!

Mariannes MORMOR ADA som skulle ha varit 98 år om hon levt var den som nog hade instämt i vad jag skrev.
Mariannes gammelmormor TEKLA skulle ha varit 126 år och gammelmormormor(som jag skrev) har jag ingen koll på.Hon var i alla fall från Skarvsjöby, Bennys barndomsby, så mycket vet jag.
Kramar

2008-05-19 @ 13:08:54
Postat av: jennifer

TACK IGEN FÖR EN HELT UNDERBAR FEST!

haha,såg att min näsa fick vara med på kortet :p
du måste skicka alla bilder nån dag när du har tid!

hoppas vi ses snart igen :)
kramar jennifer och viktor

2008-05-19 @ 17:45:52
URL: http://jenniferdahlberg.blogg.se
Postat av: Carola

Vi hade ju i allafall tur med vädret!
Kul med en fest ute i naturen. Allt blir lättare även om det är en hel del jobb bakom kulisserna...
Maten blev lyckad och det smakade jättegott.
Tack Marianne för en trevlig fest.

Kramar från en som f f är trött

Tack Pia för vanan av att laga mat på stormkök:)

2008-05-19 @ 19:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0