Rätt låt vann????Eller MORS DAG???

Rätt låt vann????

Tick tack tiden går......

Dilemmat VAR DET RÄTT LÅT SOM VANN???
i Eurovision Song Contest
(säkert felstavat, men ...so what?)
är snabbt passerat...

Eller???

Löpsedlarna ska säker "mangla" frågan om och om igen!
SCHLAGER-EXTRA:
FIASKO?
eller INTE?
Var det klänningens "fel"?
Eller????

Kunde Charlotte Perrelli lagt sina promotion-pengar på något annat???
Har läst att det kostat minst 2 miljoner....

Tick tack tiden går....
Perrelli och hennes miljoner är HISTORIA nu!

Livet går vidare helt enkelt!

Mina blommor från 50 årsfirandet är också snart historia!!!
Dagens bild visar de blommor jag fick på själva FÖDELSEDAGEN....
Sedan fick jag ännu mer blommor på lördagen (17/5) då jag hade min
SKOGSFEST!

FÖDELSEDAGS-EXTRA:
FIASKO??
eller INTE???

Ja, det beror ju förstås på vem man frågar...
Jag fick i alla fall intrycket av att de flesta var VÄLDIGT NÖJDA..
Till och med min mycket goda vän som bröt något revben,
förstörde sina glasögon (och behövde köpa nya) fick blåtira, öm näsa och bula...
VAR NÖJD!!!
(Tilläggas ska att det handlade om ren otur...att allt detta inträffade...)

Tänk att jag är så lyckligt lottad, att ha sådana vänner!!!!

Idag är det MORS DAG!
Jag är också lyckligt lottad vad gäller att ha både en MOR & en FAR som är i livet!!!
(Plus en mycket händig lillebror....och en underbar "sonhustru"...)

Idag har jag bjudit dem på egenlagad LASAGNE...
KAFFE, GLASS & GRÄDDE!

Min mor fick lotter som gav 50:- i vinst...

Tick tack tiden går!!!!

I morgon kommer min älsta Son hem från "sitt Afrika"...
En veckas permission...
Åh, vad underbart det ska bli att återses!!!
Vi är många som vill umgås med honom!

På onsdag lägger yngsta dottern fram sitt examensarbete.
Hon har gjort kläder av gamla dukar, lakan & gardiner...
EN KREATIV TJEJ, med andra ord!!!
(...om man som mamma får säga det själv...skrytsamt??? No way!!!)
Här handlar det om att tillvarata jordens resurser på ett KLIMATSMART sätt!!!
Du ska få se bilder nästa söndag...

På torsdag ska mitt egna arbete upp i "ljuset" på Linköpings Universitet...
Det handlar om MATEMATISK UTVECKLING
bland förskolebarn och elever i förskoleklass...

Tick tack tiden går....
Det här "håller inte"...
Jag måste få min SKÖNHETSSÖMN!!!!
Precis som SKALMAN...när sovklockan ringer, kan inget hindra honom...
(en klok "man" den där SKALMAN)

Man bör sova på saken.
                              (Sverige)

Det är inte sagt att alla sover som snarkar.
                                                            (Peder Låle)

En bode inte sova, när natten faller på!
En borde se på stjärnorna...En borde vara två...
                                           (visa/dikt från 1890 av Levi Rickson) 


Stjärnmissande SömnKamar till DIG från MIG!
LEV & MÅ!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej igen! G R A T T I S i efterskott!!! Länge sedan sist, jag har tänkt på dig men inte hamnat här på länge, trots tankar ;) Tid... eller var jag ska "skylla på"?! Försvunnen länk som är återställd. Ordningen återupprättad!
Fick iallafall en massa goa klokord och leenden av att läsa ikapp. Ha en bra dag och VILA!!
KRAM från Eva

2008-05-28 @ 10:43:48
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/
Postat av: TA

Hejsan!
På presentarkivet.se kan du just nu vinna en tialott väldigt enkelt. Du kan också läsa historiska händelser på sidan VARJE dag.
Ett litet tips bara...

2008-05-28 @ 17:19:43
URL: http://presentarkivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0