Att hitta rätt......

Att hitta rätt......

Hela livet består av VÄGVAL....

Då gäller det att hitta "rätt" väg!
Vad gör man om man hamnat på FEL VÄG?????
(jo, jag vet att jag pratat om ämnet tidigare...)

Min LIVSFILOSOFI är i alla fall att det gör ingenting om man ibland hamnar på "fel väg"....

Hur tänker jag då???

Jo, så här....
En väg som inte var "den rätta" ger ändå livserfarenhet,
en LIVSERFARENHET som man aldrig skulle ha fått om man tagit den rätta vägen....

Jag tycker mig märka att de personer som hela tiden hamnar på "rätt väg"
inte är lika ödmjuka och toleranta som de andra....

Observera!!!!!
JAG KAN HA FEL!!!!!

Kanske är det så att dessa människor är så skickliga och uträknande att det inte bara blir "rätt väg"
utan det är helt enkelt SKICKLIGA VÄLJARE!!!!!

Min egen MOR & min äldsta DOTTER har väldigt svårt att välja den enklaste sak....
Att gå i affärer med dem båda är TÅLAMODSKRÄVANDE!!!

- Ska jag ta den här?
- Eller är den här bättre????

Oavsett om det är en DYR SAK eller ett BILLIGT FÖREMÅL är dilemmat detsamma...
- Den??
- Eller kanske den???
- Jag tror jag väntar ett tag.....

Dessa båda kvinnor ingår i min familj och jag ÄLSKAR DEM
men jag älskar inte att vara deras "smakråd" eller "vägvisare"....
Vilket DU kanske förstår...

Hur som helst...
Fotografiet här ovan tog jag igår då min yngsta son och jag skulle hitta rätt väg till "vår" hyrda stuga!
Vi har varit i Danmark och åkt karuseller (på Tivoli i Köpenhamn)
och badat i badlandskapet Lalandia.

Jag har tagit många fina bilder, men mitt minneskort "pajade"...
Fick nästan PANIK...
Alla mina fina bilder....

MEN livet går vidare....

Jag lägger nu ut nio bilder här nedan tillsammans med korta reflektioner...
Titta och NJUT!!!
Det är alldeles gratis att studera sin omgivning!
Gör det om du har tid!!!

Kan ju bara "informera" om att mina två yngsta barn INTE uppskattar att deras mamma vill fotografera buskar, blommor, grodor osv.......MEN jag vill ändå berätta att mina tre äldsta barn, som också är uppväxta med en fotograferande mamma nu själva fotograferar lite udda föremål....Mer eller mindre....

Veckans ordspråk måste handla om familjen, eftersom de är min rikedom:

Familjen är som blommor, de blommar i klungor.
                                                                   (Västindien)

En smutsig familj är bättre än en tom svinstia.
                                                                (Västindien)

"Det stannar inom familjen" ,sade mannen och åt upp hustruns portion.
                                                                                                                  (Danmark)

Tusen VÅRDOFTANDE KRAMAR från mig till dig!
Lev & Må!
              

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, Marianne du underbara människa!
Jag skulle bara gå in och beställa din pappas bok och hamnade här. Har bara hunnit titta på ett par sidor men är som vanligt imponerad av dig! Jag tyckte familjeordspråken var underbara. Ulla

2008-05-08 @ 17:19:48
Postat av: dottern Carola

Hej hallå!

Ha ha ha, det där att välja är skitsvårt!!! Ibland tror jag att jag är störd på något sätt. Jag kommer än ihåg när jag skulle köpa en ny dagbok på Åhlens för en sådär 15 år sedan. en kostade 9,90 och en kostade 12,90, de såg lite annorlunda ut. VILKEN SKA JAG TA???? Jag stod nog där i en halvtimma och gick iväg med en, gick tillbaka velade, velade, gick, gick tillbaka. Tillslut undrade jag själv vad jag höll på med och gick därifrån - utan bok.

Vilken fin bild förresten på att finna rätt väg. Gillar den starkt. Känner igen det där att inte alla uppskattar ett evigt fotande... Min käre make får stå ut med mycket och det blir några fula ord.

Kramar!!!

2008-05-09 @ 22:01:04
URL: http://www.hajen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0