Att ha fötterna på jorden.....

ML_MD

Vilken bild jag "bjuder" på idag!!!!

Det måste vara "50-års-KRISEN"....
ELLER????
Sista gången jag skriver som 49-åring...
....nästa helg är jag en 50-årig bloggare!!!

Min "bästis" M.D och jag blev förevigade för sådär en 35-år se´n...
TVÅ RIKTIGA 70-tals-BRUDAR...
Min hemstickade gröna tröja i bommul/acryl (som min yngsta Dotter nog gärna skulle vilja att jag hade sparat)
...och så M.D:s randiga färgglade acryl-tröja...
Jag har frågat M.D vid ett annat tillfälle om det var okej att lägga ut bilden, och det var det....
SÅ TITTA PÅ BARA....

OBSERVERA!!! att vi har var sin MEDALJONG!!!
Det skulle "alla" HA, om man ville vara "inne"....
Antingen hade man sitt eget namn ingraverat...eller ännu häftigare...
SIN KILLES NAMN!!!!

Vi var ju inte några "änglar" precis (även om M.D hade änglalikt hår)
Vi hade nog inga fötter på JORDEN under en period...

Stackars våra föräldrar.....
....Men allt detta är lagt i minnets ask...
"Måste" ju bara ge er min pappas DIKT...
(Hans diktsamling "RUMPMASENS DIKTER" kan ni köpa på på www.vulkan.se)

Ett litet rött skrin

Ett litet rött skrin jag har
i det skrinet jag mina minnen spar
minnen från flydda da´r
när vig och frisk jag var.

I skidspåret, där var jag kung
då lekte livet, då var jag ung
energi och raska fötter
då blev jag aldrig trötter.

Av detta finns ej mycket kvar
kunde skriva en lång memoar
tiden rusar väldigt fort
här står jag nu vid ålderdomens port.

Många fina minnen, jag i skrinet har
dem ska jag vårda i alla mina da´r.


Jaaa, det är där i SKRINET, jag sparar alla roliga minnen...
Förhoppningsvis blir det roliga minnen kring min egen 50-årsdag...
Ska ju ha en skogsfest om ca. 1 vecka....
Då ska alla få ha sina fötter på jorden...RENT KONKRET!!!

Lukta på gräset & höra FÅGELSÅNG!!

Värmen som vi har haft i helgen skulle ju ha kommit då istället....
Pratade just med en släkting från norra Sverige...(som kommer nästa helg)
DÄR FINNS DET SNÖ KVAR....
En helt annan "VÄRLD"...

Mina två äldsta "barn" är fortfarande på andra sidan jorden..
en på BAHAMAS
&
en i AFRIKA!

Min yngsta dotter kommer hem från Leksand på fredag, plus att mina två yngsta söner, min man och några släktingar också "dyker upp" då...
DET SKA BLI KUL ATT FÅ MÄNNISKORS DYRBARA TID...
VÄRLDENS BÄSTA PRESENT!!!

Min förhoppning är att jag som 50-åring, kommer att stå med båda fötterna på jorden!!!!
(....att stå med fötterna på jorden betyder att man är klok och realistisk enligt en bok om svenska uttryck:
LÅT INTE GRÄSET GRO UNDER FÖTTERNA, text: Nina Pressfeldt-Lebenberg)

Två andra uttryck från denna bok får avsluta min text denna vecka, tillsammans med ett engelskt ordspråk.

Han får kalla fötter = Han blir nervös

Han lever på stor fot = Han slösar

Hellre barfota än fotlös.
                         (engelskt)

Varma liljekonvaljdoftande VÅRKRAMAR till dig från mig!!!

LEV & MÅ!

Kommentarer
Postat av: Ann

Lilla gumman, är det säkert att vi blir 50 i år? Tänk i år, har vi känt varann i 30 år. 30 år !!!!!
Ja tyvärr kunde jag ju inte komma, då för att jag inte hade råd, nu för att mamma ska begravas, ja tänk om man hade vetat. Jag hoppas i allafall att du får del av de dinas tid, jag ska ge min tid till mina syskon, oh vad jag längtar efter dem just nu, snart får jag träffa dem och äntligen få gråta en befriande gråt. Kram vännen. Ann

2008-05-11 @ 20:30:35
Postat av: Camilla K

Ojj...det skulle lika gärna kunnat vara Bella och Jennifer på det där fotot!! Snacka om att man tydligt ser vilka som är deras mammor!

Är för övrigt HEELT övertygad om att du fortfarande kommer att stå stadigt med både fötterna på jorden även efter din stora dag!

Hoppas hoppas vädret kommer bli bra även nästa helg och att du får en kanonbra skogsfest!

Ses imorgon...eller hur var det nu igen...du är kanske ledig?!
Kram kram

Ses imorgon. Kram kram

2008-05-11 @ 20:55:02
URL: http://camillak.com
Postat av: Moralmamman instämmer...

Till Camilla!
Jo, visst ser man släktskapet...Det är lite häftigt!!!
Såg att Bella & Carro (mina älskade döttrar, som jag sällan tilltalar med dessa smeknamn...)
också har gemensamma drag...
Man brukar ju ha svårt att se sån´t själv.
Pratade med Carrro & Enzo, via Skype, först....
några timmar senare pratade jag med Bella,
också via Skype....
(enkel beskrivning för er som inte vet,man ser varandra på dataskärmen samtidigt som man pratar)
Jag sa det "till-och-med" direkt:
-Oj oj oj vad ni är lika varandra, din syster & du...
Kram på dig, vi ses tidigast på fredag...om du inte kommer hit oc fikar på tisdag förstås!
"Måste" ju bara säga vad jag tänkte då jag läste, om att Ann och jag känt varandra i 30 år...Det har ju nästan du och jag också gjort, oj oj oj. HUJEDAMIG!

Till Ann!
Tänker på dig & din SORG!
Säger till dig, som jag säger till mina barn:
-Gråt ut ordentligt, allt det ledsna måste ut för att man ska må bra...Det kommer att kännas bättre efteråt även om det aldrig blir detsamma!
Du får förhoppningsvis möta våren....& inte SNÖ som sist!!!
TUSEN & åter TUSEN kramar!!!

2008-05-11 @ 21:36:12
Postat av: Camilla snabbskriver från jobbet

Ett STORT grattis till vår bästa "Moralmamma"
på 50års-dagen!!!

Har redan hört från A i 5A att du redan haft besök av ett gäng grabbar som badat i 18gradigt vatten och blivit bjudna på god tårta!

Tyvärr har ju inte jag någon lucka på hela dagen..annars hade jag kommit förbi en sväng! Ha en toppendag!!
Kramar

2008-05-13 @ 10:36:56
Postat av: Therese D

STORT GRATTIS PÅ DIN 50- ÅRSDAG. HOPPAS DU FÅR EN UNDERBAR FÖDELSEDAG. Vi syns på lördag. Kramar från oss på Västra lundsgatan.

2008-05-13 @ 12:24:25
Postat av: Moralmamman TACKAR!!!

Tusen tack för hälsningarna både Camilla & Therese...de värmer!
Till Camilla vill jag säga TACK för de fina blommorna, hälsa Rune & TACKA. De var jättefina!
Till Therese vill jag säga: Vi ses på lördag. OBS! att det är er DYRBARA TID som står högst på min önskelista!
KRAMAR

2008-05-13 @ 14:01:15
Postat av: jennifer

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
önskar jennifer & viktor

2008-05-13 @ 14:07:49
URL: http://jenniferdahlberg.blogg.se
Postat av: Camilla igen

Varsågod..det var så lite så. Klart du skulle ha en blomma nu när jag inte ens kunde skänka dig lite av min DYRBARA TID på lördag...ska ju ge den till mitt lilla barnbarn i Kolmårdens djurpark! *vi håller tummarna för bra uteväder*

Hoppas du fått njuta av din tid den här stora dagen..och att familj, släkt och vänner skämt bort dig riktigt ordentligt!
Kram kram

2008-05-13 @ 19:57:17
Postat av: Anonym

HOPPAS DU HADE EN FIN FÖDELSEDAG och ett STORT GRATTIS i efterskott....ser fram emot att komma till din fest på lördag..tyvärr följer ingen av mina barn med, Tina har besök från Australien och Kieran ska till Sundsvall.....Kram Bettan.
PS Det syns verkligen vilkas mammor ni är.

2008-05-14 @ 15:05:05
Postat av: Moralmamman: till Jennifer & Bettan

TUSEN TACK FÖR FÖDELSEDAGSHÄLSNINGARNA!
Vi ses på lördag!
KRAM

2008-05-14 @ 16:03:12
Postat av: dottern Carola

Kära mor

Hoppas att din födelsedag var lyckad!!!! Jag är väldigt ledsen att jag inte fick ge dig av min tid på din födelsedag. Visade Mario bilden på dig och MD och han tyckte att du var Bella upp i dagen.

STORA KRAMAR

2008-05-14 @ 21:49:21
URL: http://www.hajen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0