Vad vill MASSmedia att vi ska SE & ENGAGERA oss i?

Carro

Jooo, MELODIFESTIVALEN HAR GÅTT AV "STAPELN"..........
Det är vad dagstidningar och kvällspress kommer att skriva om idag....

STOOOOOOORA RUBRIKER!!!!!

1. Vad det rätt???????
2. Vem grät?
3. Var det nå´n som FESTAde LÄNGE på efterfesten?
4. Svimmade någon?
5. Fick någon en nervkollaps?
6. Blev någon överfallen?
o.s.v.   osv.......................

Även radioprogrammen kommer att präglas av detta evenemang......

Är det sån´t vi vill engagera oss i?

KANSKE?!!??
Jag har inte de "rätta" svaren...TYVÄRR...

Bilden här ovan är ett fotografi från Knäppaviken vid Borens strand.
Mitt lilla Barnbarn och min äldsta Dotter, som nu befinner sig på BAHAMAS
på obestämd tid.......
Det är en av alla saker vi engagerar oss i just nu...

INGA RUBRIKER....

1. Var det rätt??
2. Vem grät?
3. Var det nå´n som festade?
4. Svimmade någon?
5. Fick någon en nervkollaps?
6. Blev någon överfallen?
o.s.v.........o.s.v....................

MEN JAG HAR "SVAREN":
1. Det är klart att det var rätt!

2. Det är klart att några grät!

3. Min Dotters man & hennes svärmor
festade och gladde sig helt säkert!!!!!

4 & 5. Vad jag känner till var det ingen som
svimmade eller fick en nervkollaps!

6. Varken Dottern eller barnbarnet blev överfallna...
istället blev de nästan "bortglömda" på flygplatsen
 i en enorm kö av väntande försenade människor...

Vad vill jag FÖRMEDLA med denna text?
Joooo, som VANLIGT....kanske börjar det bli lite tjatigt?
DET BEROR JU PÅ UR VILKET PERSPEKTIV MAN LYFTER "SIN" NYHET!!!!

Om min äldsta son som befinner sig i Tchad skulle skriva DAGENS RUBRIKER
skulle MELODIFESTIVALENS HÄNDELSE säkert vara en "fis i rymden".....


Via sms har jag fått veta att de sovit i +49 grader...
Hur det skulle kännas har jag ingen aning om.....
I detta land pågår etisk rensning och ....
...............................mänskliga rättigheter vad är det?.

Eller.....
Min yngsta dotter har skurit sig i tummen....
Efter tre dagar är tummen fortfarande "bedövad" och ömmar....
INGA STORA RUBRIKER här inte!!!!
Men tänk om det varit Charlotte Perelli!!!!!!!!!
Oj, oj, oj......Rena KATASTROFEN!!!
Hur ska det gå?

Är det sån´t vi vill engagera oss i?
KANSKE`!!!???

Jag hörde en radiopratare som pratade om
MASSMEDIAS NYHETSFLÖDE,
allt vi får vetskap om,
och han sa nå´t tänkvärt:

Den mängden NYHETER vi får på en dag,
fick folk för 100 år sedan veta under ett helt år!

Den mängden NYHETER vi får på ett år
fick folk för 100 år sedan veta på en hel livstid!!

Det är kanske inte så konstigt att man ibland "stänger av" in-put-flödet
till hjärnan...
DET ÄR NOG EN ÖVERLEVNADSSTRATEGI!!!

Mina tre ordspråk "MÅSTE" ju handla om nyheter, eller hur???

Ingenting nytt under solen.
                                  (Bibliskt)

Inga nyheter är goda nyheter.
                                        (Italien)

Nyheter kommer inte till den som sitter still, utan till den som reser.
                                                                                                          (Afrika)


SNART är det PÅSK
så jag skickar en påsk-puss via nätet!

LEV & MÅ!


Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Jag hade önskat att Sanna Nielsens Empty room hade vunnit. Vilken finstämd låt.
Nu ska jag och titta på mitt barnbarn Iabella lägenhet. På fm var jag och såg min sons garageresning. Först var det bara en betongplatta.När jag hade handlat på Maxi åkte jag dit igen och då var det fyra väggar runt denna platta.Imponerande med fyra killars hjälp! Kramar

2008-03-16 @ 14:18:47
Postat av: Camilla K

Halloj!
Klart att melodifestivalen inte betyder ett enda dugg i jämförelse med en massa annat...men jisses vilket spektakel det är runt omkring det. Jag höll, precis som din mamma, på Sannas Empty room.

Hoppas allt är bra med de dina..att sonen mår bra i värmen i Tchad och att Bellas tumme läker!!!
Att Carola och lille Enzo har det bra på Bahamas har jag ju själv kunnat läsa mig till på hennes sida. Så skoj att få följa dom så här på avstånd!

Ses imorgon! Kram kram

2008-03-16 @ 17:11:06
URL: http://camillak.com
Postat av: Camilla igen

Vet precis vilken påsktupp du menar! Tyvärr är den kvar i huset där jag levde "mitt förra liv". Hade den på köksbänken i alla år! Ärligt talat så tror jag inte såna tuppar skulle bli lika välfyllda med små exakt runda filtbitar om den skulle göras idag! Barnen är annorlunda nu!

2008-03-16 @ 19:37:29
Postat av: Moralmamman svarar....

Okey!
Ska väl säga vem jag tycker skulle ha vunnit...
Det beror ju på hur man ska tänka...
Men jag tänker ur ett PEDAGOGPERSPEKTIV (jättetråkigt kanske?)
Amy Diamon (säkert felstavat, men so what?)
Hon är en bra FÖREBILD för tonårstjejer tycker jag. Inga lösögonfransar som glittrar eller uppknäppta blusar som framhäver henne på nå´t sexuellt sätt!!
Jag gillar det!
Hon ser ut som en vanlig tjej på högstadiet!
Hon skulle ha tagit Europa med storm!!!
Som en STORMVIND????
Nä, kanske inte men....
Jag tycker att Charlotte ser ut som en "transa", sa yngsta Dottern och jag är nog benägen att hålla med!

Men visst Kära Mor & Camilla, EMPTY ROOM var inte så dum den heller....
Kram på er!

2008-03-16 @ 19:42:42
Postat av: Moralmamman svarar igen...

Okey, under tiden jag satt här, och skrev på mitt förra svar, hann Camilla lägga in en "ny" kommentar som säkert verkar helt "ko-ko"...
Måste ju förklara:
Camilla har fina bilder på tuppar på sin bloggsida, och då tänkte jag på en tupp som min yngsta Dotter har gjort, då hon gick på mellanstadiet, nå´n gång i mitten på 90-talet. Camillas Dotter gick i samma klass som min Dotter. Den där tuppen... det var en tupp, där stommen bestod av en smal glasflaska. På denna glasflaska hade Dottern klistrat fast små filt-cirklar i regnbågens alla färger...tätt, tätt....En flörtkula på flaskhalsen var "pricken över i"!
Jag undrade om Camilla hade tuppen kvar....
Men nu vet vi....Den finns i ett hus där Camilla inte längre bor och glädjer de personer som vistas där...Hoppas bara att de kommer ihåg att ta fram den!!!
Tjao... igen!

2008-03-16 @ 19:53:47
Postat av: Camilla K

Tittar in för att önska er alla en riktigt Glad Påsk!!

2008-03-20 @ 16:09:25
URL: http://camillak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0