Att känna sig sänkt!

64625-104

Eller att vara under isen.....................

Vad innebär det egentligen???????

Naturligtvis beror det på UR VILKET PERSPEKTIV du tittar....
SOM VANLIGT, alltså!!!!!!!

När jag känner mig "sänkt" kanske nå´n annan tycker att det där är väl inget att deppa över....
Tänk på dem som har det si eller så....
DOM HAR DET VÄRRE!!!

Bilden här ovan tog jag förra helgen...
EN SÄNkT BÅT

Jag var där och fotograferade mina älskade barn plus min svärdotter och barnbarn....

Okey, undrar Du kanske ....var´t vill hon komma idag då??????

Denna gråa och regniga söndag......
Är det vädret hon deppar över????????

INTE EN CHANS!

Jo, jag "deppar" över flera saker....
som händer just denna helg!!!!!
Tre är ju den magiska siffran...

Nr 1: Att min äldsta Dotter och mitt förstfödda barnbarn
har åkt till BAHAMAS på obestämd tid.....

Nu får "PUSSHUNDEN" inte känna hud mot hud...
Istället får det väl bli webbkameran som får pussas

-Hej, lille vän det är mormor som anropar,
från andra sidan jorden!!!

Vi gjorde avskedet på Arlanda kort!
Tårarna kom, och ingen var GLAD!!!
Människorna runt omkring tittade medlidsamt!

Dottern har fixat en egen blogg, så vill du se "hennes" strand kan du titta in där:
http://www.hajen.blogg.se


Nr2: Att min äldsta Son beger sig till Tchad i ca. 6 mån...
Okey, jag vet att det inte "håller"....

Att vi inte bara kan sitta här hemma med armarna i kors och tycka synd om världens elände...
Någon måste AGERA!!!!
Varför just min Son?

Tårarna kom här med, men Sonen är GLAD.....
Det är ju det här han vill!

Nr3: Yngsta Dottern flyttar hemifrån...
PÅ RIKTIGT, den här gången!
Hon har ju bott i Insjön och i Leksand i flera år, eftersom hon har "pluggat" där...
Men hennes saker har ändå funnits kvar här hemma...

MEN NU!
Nu har hon fått en centralt belägen lägenhet i Motala....
(Vi sprang på ett välkänt möbelvaruhus i Kungens Kurva, flera timmar igår)
Just nu är hon där och STÄDAR tillsammans med sina två småbröder.

Nu kommer väl inga tårar, men...
VARFÖR SKA ALLA VÅRA ÄLSTA BARN "STICKA IVÄG" samma helg?????
Förändringar ska ske succesivt!
Eller?

VISST ÄR DET OSANNOLIKT???

Man kan lära sina barn att gå,
men inte vart......

Nu ska jag ta mig "samman"...
Tänka på nå´t roligt
KANSKE är det DAGS ATT BÖRJA FUNDERA ÖVER SIN 50-ÅRSFEST??

Mina tre ordspråk får i alla fall handla om SORG!

Sorg och år gör gråa hår.
                               (Sverige)

Små sorger talar, stora tiger.
                                         (Norge)


Sorgen är som ett moln; när den är som tyngst, faller tårar.
                                                                                           (Malagasy)

Tårblöta-Saknar-Kramar från mig till Dig!
Lev & Må!




Kommentarer
Postat av: Carola

Hej min vän!
Jag har tänkt på dig många gånger i helgen. Det var ingen rolig helg för dig. Det gör ont i mitt hjärta att veta att du har haft det tungt. Jag är inget bra på att trösta men du är världens bästa mamma till 5 underbara juvler. Du har lärt dina barn att stå på egna ben och de vet att du finns där bakom och stöttar dem i vått och tort.
Många varma kramar från mig till dig.

2008-03-03 @ 09:42:07
Postat av: Camilla K

Fy tusan vilken helg du haft. Kan verkligen sätta mig in i hur det kändes när de två äldsta *och lillplutten* reste!
Tur du är så tuff som du verkligen är!
Att Bella flyttar hemifrån nu är väl bara skoj...fast det är klart hon kunde ju väntat nån helg eller två! :-)
Hoppas allt är bra med er för övrigt. Här hemma vägrar den envisa influensan att ge med sig!
Kram kram

2008-03-06 @ 16:15:32
URL: http://camillak.com
Postat av: Carola

Hej kära mor!

Jag vet att det är tufft, men som du brukar säga så ska man alltid tänka positivt. Du får tänka så här: Hade jag aldrig rest till Bahamas så hade Enzo aldrig funnits. Det finns inget ont som inte har något gott med sig!! Kanske är det så att brorsan i Tchad kommer att få många värdefulla insikter om livet och han kommer att växa som person. Helt säkert! Men jag håller med, Varför just min bror/min son??? Samtidigt som jag beundrar honom för det han gör. Världen behöver fler som bryr sig och gör något åt orättvisor och våld. Skulle vi vara nöjda om brorsan var en sån person som låg på soffan och åt chips år ut och år in och inte ville göra någonting överhuvudtaget? Tror inte det va?

Och du kan trösta dig med att hur långt bort dina barn än finns, så älskar de dej för den underbara mamma du är, och de finns ändå alltid nära på ett eller annat vis.

Puss och kram
Carro

2008-03-08 @ 17:23:09
Postat av: lyck-annas

oh, det var känsloladdad läsning här idag!
Jag kan bara föreställa mig hur det känns när barnen är utom räckhåll. Att inte få stjäla en kram eller lite närhet när man får behov.
Jag njuter för fullt av mina än så länge hemmaboende flickor och tänker på dig.
Kämpa på! Vi går mot ljuset!

2008-03-09 @ 20:55:15
URL: http://lyck-annas.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0