Att få uppleva MIRAKEL!!!! Hur svårt kan det va???????????

Att få uppleva MIRAKEL!!!!

Hur svårt kan det va?

Jag såg Melodifestivalens "spektakel" förra helgen tillsammans med mina döttrar,min yngsta son och mitt lilla barnbarn. Vi var på ett hotellrum i Stockholm....

(Dotter och dotterson skulle ju ut på sin lååånga resa...som Du för övrigt kan läsa om på Dotterns blogg. Adress finns i förra veckans text)

Okey, Linda Benzing sjöng....HUR SVÅRT KAN DET VA?
Ja, det är en mening som jag trallat på under veckan som gått...
HUR SVÅRT KAN DET VA?

MIRAKEL är enligt Nordstedts Svenska ordbok:
Gynsam övernaturlig händelse...religös upplevelse...lite mindre dramatiskt uttryck kan vara
 FANTASTISK HÄNDELSE!

Mina MIRAKEL den här veckan är många:

* En Mycket god Vän kom med ett fång TULPANER!!!
"Bara" så där.....Ringde på dörren!
-HEJ, min vän!
Jag blev JÄTTEGLAD....
Vilket MiRAKEL att få ha en sådan vän!

* Min Äldsta Son ringde från Tchad ....
-Hej mamma vi är framme nu!
Dagen därpå fick jag ett sms av samma son:
- Hej familjen!
Ac:n la av inne i vårt tält. Det är +49 grader !!
Vilket MiRAKEL....att kunna kommunicera med min son som befinner sig i Afrika!
"Måste" ju bara berätta att jag njöööt av att få skrapa bilrutorna, samma morgon som sms:et kom.
Solen sken och det var friskt ute..
Vi har försökt sova när det varit +30 grader i Kroatien förra sommaren och det var inte lätt...
lakanen klibbar...
Hur det känns att sova i +49 grader kan jag bara föreställa mig!!!
Hujeda-mig!!!

*Min Svärdotter sms:ade också....
VILKET MiRAKEL...att just jag fått henne till svärdotter!!!!

*Min Äldsta Dotter ringde via Skype...
Vi såg och hörde varandra väl. Det var som om hon satt i rummet bredvid.....
Vi har pratat med varandra tre dagar i rad!!!!
Vilket MiRAKEL att mitt barnbarn kan se och höra sin mormor,
fast hon är så lååååångt borta!!!

* Mina Mycket Goda Vänner, P3, bjöd på fantastisk god maträtt igårkväll.
Vi skrattade och såg på alla sångfåglar.....Visst finns mirakel!!!!
Åsikterna gick nog lite isär om det var de "rätta låtarna" som gick vidare....
Men roligt hade vi....
Måste också berätta att mannen i familjen P vill börja producera skålar av sina gamla vinylskivor.
Jag kan ta upp beställningar!!!!
Hustrun skulle visst börja projektet redan idag,
samtidigt som hon bakar bullar till sin sons 18-års firande....
Så visst finns MiRAKEL..............
GODA VÄNNER med GODA idéer...........

Ja MiRAKEL-LiSTAN kan göras ännu längre....

*Min familjs "läkande" kraft.................

* Mina föräldrarnas omsorg & Kärlek.................
(Min mamma läxläser med mellansonen varje måndag...Vilken omtanke....Tusen Tack!)

*Arbetskamrater som inser att vi kan förändra "världen" tillsammans....

BILDEN HÄR OVAN tog jag för ett år sedan, från vårt takfönster.....
Vilket MiRAKEL att himlen kan färgas i regnbågens färger..........

Att hitta ordspråk om mirakel är inte helt lätt.....
Men veckan ordspråk gör att MiRAKEL kan uppstå:

* Man tror inte på ett helgon, förrän han utfört mirakel.
                                                                                    (danskt)

När MiRAKEL uppstår finns det någon som....

* Lyfter sig själv i håret = Anstränger sig extra mycket.
                                                                                  (svenskt)
När mirakel upstår.....

* Blir man varm om hjärtat = Blir man glad och rörd.
                                                                            (svenskt)

Nu ska jag göra "lite  nytta"......
-Då så!!!!
"DET HÄR HÅLLER INTE"

VårVarma MirakelKramar!

Lev & Må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0