En magisk sekund......

64625-94


Tänk att få uppleva en MAGISK SEKUND....

Här i Motala har det varit väldigt mörkt lääänge.....
INGEN SNÖ
INGEN SOL......

Nu längtar jag efter SOLLJUSET!!!!!

Bilden här ovan är en MAGISK SEKUND som fångats med kameran...(de är mellansonen som fotograferar)
Året var 2004 och vi njöt av sol, värme, mat i det fria tillsammans med goda vänner....

Naturligtvis är varje barns födelse EN MAGISK SEKUND...
Jag har fått uppleva sex sådana magiska sekunder.....
Mina egna fem barn plus mitt första barnbarn....
Vilken LYCKA....
Jag brukar faktiskt säga att jag är MILJONÄR som har FEM BARN...
....och nu kan jag lägga till barnbarnet....
DET är EN OTROLIG RIKEDOM!

Har nyligen pratat med äldsta dottern som berättade att mitt barnbarn varit otröstelig igår...
-Han längtade ju efter mormor, förstod ni inte det? sa jag.
Nästa gång han skriker otröstligt får ni komma hit med honom...eller annars kommer jag till er....
Ni behöver nog gå på en promenad , du och din man sa jag till dottern.

Måste ju passa på NU medans jag kan...snart är de ju på väg till sitt hem på BAHAMAS och då är de där
MAGISKA SEKUNDERNA med barnbarnet "bortblåsta" för en ganska lång tid framöver....
Mormors gosande med den lille....
Jag brukar "bussa" PUSSHUNDEN på honom....

För dig som aldrig har träffat PUSSHUNDEN vill jag berätta hur du finner honom/henne...
* Sök upp någon som du vill pussa....
* Börja pussa, sådana där lätta snuddande pussar....
* Pussa "på" såsom om pussandet aldrig skulle sluta/avta....
* Pussandet kan varieras med lite hårdare tryckande pussar, men de ska komma mycket tätt...
* Variera med lätta & lite "hårdare" överallt...
* I håret, på kinden, på halsen, på ryggen, på fotsulorna....
* Det går bra att "bussa" pusshunden på vem som helst men det gäller att vara lyhörd....Skulle den som får "pusshunden" på sig inte gilla behandlingen MÅSTE den avbrytas!!!

Jag kan säga att min 9-åring tillåter PUSSHUNDEN komma ibland, och han kan själv bli en sådan också.....medans 11-åringen VERKLIGEN INTE vill ha någon sådan behandling....
Då kan de MAGISKA SEKUNDERNA bli pinsamma och obehagliga....

Magiska sekunder kan, som sagt vara både roliga och tråkiga....
Så det gäller att njuta av de POSITIVA SEKUNDERNA medans de finns där....

"Måste" ju bara berätta att jag fått ett NYTT ARBETE...Ett vikariat fram till sommaren...
Fick ett telefonsamtal i gårkväll (fredag)...
-Vill "bara" meddela att du fått tjänsten, sa personen som ringde...
EN MAGISK SEKUND....eftersom jag faktiskt vill använda alla mina pedagogiska kunskaper fullt ut,
kanske kan jag sprida några nya "frön"......
nya MÖJLIGHETER....
HURRA det ska bli JÄTTEROLIGT!!!!!

Personen som jag ska vikariera för är opererad och går på behandling för att bli FRISK!!!
Jag håller ALLA TUMMAR JAG KAN för att hon ska bli frisk SNABBT ! ! !
(Obs! Inte för att jag inte vill ha hennes jobb, utan för att jag önskar henne många
positiva MAGISKA SEKUNDER framöver....)

Utan att man anar det kan det där MAGISKA ÖGONBLICKET ge livsavgörande besked.....

Sååååå......NU FROSSAR VI I POSITIVA MAGISKA ÖGONBLICK!

Jag vill verkligen NJUTA AV NUET så nu ska jag samla på MAGISKA SEKUNDER.....

Bo Setterlind har skrivit dessa tänkvärda ord:

Låt oss ge varandra tid,

låt oss göra famnen vis.

Låt oss älska, låt oss sjunga,

inte hålla tand för tunga,

Låt oss skratta, låt oss leka,

låt oss sorgerna beveka.

Låt oss jaga tvivlen bort,

livet är så gränslöst kort.


Mark Ortmans visdomsord får avsluta veckans text!

Vänlighet är svårt att ge bort,

för den ges oftast tillbaka.


Sol-ljus-värmande-KRAMAR från mig till dig!

LEV & MÅ!


Kommentarer
Postat av: Camilla K

Jaadu...jag längtar enormt mycket efter solljus, mer än någonsin tror jag. Känner mig kroniskt trött hela tiden i detta gråa, trista mörker!

Den där pusshunden känner jag så väl igen..men tänk att jag ALDRIG tidigare förstått att det var just ett pusshundsanfall som jag utsatt barn/barnbarn för!

Men hörrdu..du KAN ju inte bara skriva att du fått ett nytt jobb..förstår du hur nyfiken jag blir nu eller? Grattis till vikariatet! Du vet att jag många gånger önskat dig ett jobb där dina kunskaper värderas lite högre än de gjort på vår skola!

2008-01-12 @ 15:29:38
URL: http://camillak.com
Postat av: Junitjej

Svar till MoralMamman Marianne: Tack så mycket för din långa kommentar!!

2008-01-12 @ 23:05:53
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Ann

Håller med Camilla. Vad är det för jobb du fått?

Ann, som har det mörkt, men har snö!!!!!!!!!!!!!!!

2008-01-13 @ 16:34:28
Postat av: Carola

Grattis till nya jobbet. Det blir en spännande vår framöver.
Blir lite avis på dig som får gosa med en liten nyfödd parvel. De luktar så gott. Vilken förmån att få rå om den lille själv en stund medan C & M får rå om varandra som också är väldigt välbehövligt.

Saknar ... snö, sol, varm choklad, korvgrillning och frisk luft med rosiga kinder.

Kramar från mig till er

2008-01-13 @ 16:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0