Att ROA sig i det "lilla".....

Att ROA sig i det

Varje söndag tänker jag:

IDAG SKA JAG SKRIVA LITE TEXT....så att
"folk" orkar läsa allt mitt "TOKFOREN".....

Du som brukar orka läsa det jag skriver vet hur dåligt jag lyckas med mina AMBITIONER!!!!

Men skam den som ger sig....

IDAG SKA JAG SKRIVA OM HUR MAN KAN ROA SIG i "det lilla"...

Vad menar jag då med det lilla??

Jo, jag menar att "det lilla" verkligen kan vara DET STORA!

Bilderna här ovan är bra exempel på det....
Min vän Ann i Vilhelmina har sänt mig bilder på hur de roar sig i norr........
Det sitter på ISBLOCK...
Skapar KONST
av is, färgglada finger-isblock...
En öGONFRÖJD, eller hur????

Vill verkligen INTYGA att detta är STORT...
Min VÄN och ingifta släkting "Robinson Erold"...

(Du kanske kommer ihåg honom, om du nu roade dig med att se detta program.
Det var han som sa: -Skämmes ta´mig-faan!)

Han har också deltagit i detta SKÅDESPEL i VILHELMINA!
Det gäller att uthärda längst!
Eller??????

Robinson Erold har roat mina barn på många sätt...
En vinter åkte de två yngsta sönerna på en vindsurfingbräda efter snö-skotern...
Erolds yngsta son deltog också i detta "tokforen"...
Det var visst svårt att hålla sig kvar på brädan, men ROLIGT HADE DOM!!!!
(
Moralmamman var LYCKLIGT OVETANDE om detta upptåg medans det pågick!!!)

I veckan som gått har jag varit på Länsmuseet i Linköping och sett en RUSSINUTSTÄLLNING...
Konstnären Johan Hagelbäcks russinvärld visas i utställningen där man får möta allt från vilda russin på festivalen i Russkilde till abortcentralen som skapar kärnfria russin.

- Det är mycket humor blandat med en del allvar, säger Johan Hagelbäck i en tidningsintervju!
 
 

I Johan Hagelbäcks russinvärld får man möta russin i en mängd olika situationer.
Från russin som parar sig till russin som hamnar på ålderdomshem.......


Vi åkte hem och skapade egen KONST av RUSSIN som vi sedan gav till min MOR...
Hon har fortfarande ont av "sin vurpa" för flera veckor sedan och kan inte gå utan rollator...
HON BLEV GLAD av "det lilla"........

Ett ganska billigt nöje, att göra KONST av russin, papper, ståltråd, snöre....
Det är bara FANTASIN som sätter gränser...
VÅGA VARA VILD!

På bildkollaget här ovan finns en bild från ett IS-DISCO i fredags kväll.......
Visst har jag en snygg POSÈ????
Vi hade väldigt roligt!!!
Vi = Yngsta dottern, de två yngsta sönerna, min man och jag.....

Idag har vi ätit PALT och efter det åkte vi iväg ut i NATUREN och tog
"ALLDELES FÖR MÅNGA KORT".....
(enligt äldsta sonen, medans hans sambo tog det hela med ro....
hon har vant sig med vår familj.....helt enkelt!!!!)

Jag har i alla fall roat mig "i det lilla" med mina älskade barn,
en del av dem vuxna.....

...och om en vecka är en av dem på väg till ett soligt BAHAMAS.....

.....och den andra till ett krigande TCHAD!!!!!

JAG NJUTER AV NUET....
för 99% av det man oroar sig för inträffar ALDRIG!!!!
Det stora och det lilla....................

Veckans ordspråk får därför bli:

Det stora kommer från de små.
                                             (danskt)

Om inte de små fanns, fick vi aldig se de stora.
                                                                      (norskt)

Tro inte dig själv så stor, att du anser att de andra är små.
                                                                                  (forn-kinesiskt)

Stjärnklara KRAMAR som innehåller VÄRME,
till DIG från MIG!

Lev & Må!

Kommentarer
Postat av: Ann

Tack Marianne för att du visade bilderna. Kommer ihåg när Erold satt på stolpen, minns också när han gick omkring i shorts på byn, shorts!!!!!! Vad jag minns så var det kallt det året ,i år var det ju runt "nollan". Men satt han hela tiden ut?

Tänker på dig att de dina ska ut i världen, tror att din son har en kamrat som ska med här i från Vilhelmina, vet att den mamman är väldigt orolig, men som du skriver 99 % av de vi oroar oss för händer aldrig.
Kram på dig

2008-02-24 @ 20:26:30
Postat av: Moralmamman svarar...

Jo, du Ann ....én EROLD...han gå´ ju omkring i shorts...reeeeena fjaskforén... trots minusgrader...ja´va´ska én säga???

Han satt LÄÄÄNGE!!!

Han är ju så´n!!!!!

Jag oroar mig faktiskt väldigt LITE för äldsta sonens "resa", det är nog min försvarsmekanism som sätter in...Krama din familj och din vän som oroar sig....Ingenting blir bättre för att man oroar sig, hälsa henne det från mig!

KRAM IGEN!

2008-02-24 @ 21:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0