Naturens UNDER!



Naturens under kan vara himmel och vatten i kombination med solen...

Bilden här ovan tog jag förra helgen då vi var på GOTLAND.
Det var en 50-årspresent från mycket goda vänner.
Vi bodde på hotell mitt inne i VIsby.
 

Vi åt många goda MÅLTIDER!.....och hade det mycket trevligt!

TROTS ATT.......


Jag hade, och har fortfarande, VÄLDIGT ONT I RYGGEN!!!
Stretchade och gjorde övningar så fort tillfälle gavs.........

Här ovan ligger jag i Oskarshamns hamn i väntan på att vi skulle få komma ombord på båten. 



NATURENS UNDER är en FUNGERANDE RYGG!!!

Tänk på det om DU inte känner av att ryggen finns där!
NATURENS UNDER!
De är så "självklara" så länge allt bara fungerar....

Vatten!!!
Hur många människor i Sverige förundras över att alla har tillgång till vatten?



Ja, okej...jag vet...man kan inte gå omkring och vara tacksam över allt NATUREN GER OSS...

Men ibland....KAN MAN ..

GLÄDJAS ÖVER ALLT MAN HAR
istället för att sörja det man saknar...

Nu "knorrar" min rygg...
jag ska inte sitta för länge....

Bäst att "lyssna" på kroppens signaler...

Innan jag slutar skriva...en väderprognos från Motala:
Solen skiner och det är ganska varmt.
Mina två yngsta söner badar i poolen tillsammans med en kompis

Och så "ska jag bara" visa två bilder till från GOTLAND här nedan......nästa söndag kommer fler...




Ordspråket får komma från Kina (eftersom det är OS) och det får bli veckans enda!

NATUREN ÄR BÄTTRE ÄN GENOMSNITTSLÄKAREN.

Bäst att ge sig ut på promenad i naturen alltså!
LEV & MÅ!

Kommentarer
Postat av: moralmammans mor

ÄLSKADE DOTTER!

Jag lider med dig för din onda rygg.

När min rygg funkade förut, tänkte inte jag heller på att det var så dj-ligt (fåglarna är för snällt uttryck) att inte ha en fungerande rygg, men jag får ju vara glad att den funkat så länge.

VÄRRE ÄR DET FÖR DEJ SOM FORTFARANDE ÄR UNG JÄMFÖRT MED MEJ!

HOPPAS DET GÅR ATT ÅTGÄRDA!!



KRAM FRÅN MOR

2008-08-24 @ 12:36:07
Postat av: dottern Carola

Hej kära mor.



Jo det där med ryggen är inte skoj. Men jag kan trösta dig med att det oftast går över. 80% av alla människor har någon gång i livet ont i ryggen. Jag tror att det man är mest "rädd" för är att det kommer att vara så resten av livet. Jag talar ju av erfarenhet eftersom även min rygg gjorde SVINONT under 6 månader när jag var yngre.



Just nu så sitter även jag här med ont i ryggen. (Va hon som är sjukgymnast och allt!!) Ja men jag vet att det är för att jag bär för mycket på lillen och jag tränar för lite. Min rygg orkar inte. Måste börja träna igen. Måste ta mig tid till det.



Här kommer ett bra ordspråk som jag inte riktigt vet var det kommer ifrån, det stod på en klinik någonstans:



"Den som inte tar sig tid för träning får förr eller senare ta sig tid till sjukdom"



Fin havsbild förresten. Den första bilden hade NÄSTAN kunnat vara tagen här på Bahamas. Konstigt, fast det är så långt bort ifrån Gotland så ser havet och himlen nästan lika dant ut. Men det är något med vattnet som ser annorlunda ut, kan inte komma på vad det är.



1000 kramar till dig kära mor.

2008-08-25 @ 19:22:43
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Eva

Ond rygg är inte roligt!

Håller tummar och tår att du mår bättre.

Massage eller kiropraktor rekomenderas varmt! Jag brukar få besöka dem båda mej jämna mellanrum, kanske för sällan egentligen. Men det känns så "slösigt" att kosta på kroppen en massa pengar i förebyggande syfte. Den ska bara fungera och vips en dag gör den inte det och då är det dags att vara efterklok, jag i ett nötskal ;)



I övrigt kloka ord som vanligt! Tycker om att läsa det du skriver!



Ha en riktigt fin helg!



Kram från fröken Eva

2008-08-30 @ 18:55:00
URL: http://cloudberrie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0