Överallt flyttar jag in.....

Vinter

Lördag idag, och inte söndag...
Okej, jag vet...men att alltid skriva på söndagarna ska inte bli ett tvång...
Jag skriver 1ggn/vecka och sannolikheten att det blir en söndag är ganska stor!
Nu släpper vi det!

Tillbaka till veckans överskrift...
ÖVERALLT FLYTTAR JAG IN....

Nu "måste" jag bara be er om en DIAGNOS...
Det är ju så populärt med diagnoser i "MIN VÄRLD"....
ADHD, DAMP, TOURETTEs syndrom....you name it!!!!!
Fram med lite medicin bara...

Missförstå mig inte...(TACK, för din ödmjukhet!) 
Jag menar inte att det är fel att ställa en diagnos, och ge medicin,  
men ibland tycker jag att det går till överdrift.

Nu till MIN DIAGNOSTISERING...
Jag flyttar in i alla möjliga hus....
I MIN FANTASI!!!!

Titta på bilden här ovan och en här nedan...
Det är hus, som jag har flyttat in i under min påskledighet...
I MIN FANTASI!!!

Ett av husen ligger i Tärnaby, med vackra vyer...
Sjö, fjäll och skog.
Tänk om jag fick äga det huset, då skulle jag........

Det andra huset ligger vid Mejvansjön, på en liten kulle....
Tänk vad mysigt att bo där!
Skog, sjö och mygg....hela sommaren...(Det förtränger jag vintertid!!)
Tänk om jag fick äga det huset då skulle jag......

Samma sak händer när jag hälsar på hos Min Kära Mor & Min Morbror i deras födelseby...
Min Moders sommatstuga har jag byggt om många gånger.
I MIN FANTASI!!!!
Om jag ägde det huset skulle jag bygga en bättre hall och fler sovrum,
och så ett garaget förstås där skotrarna ska stå...
Min Kära Mor säger att sommarstugan är bra som den är...
och det är den ju...
FÖR DET ÄR JU HENNES HUS & INTE MITT!!!!

I Min morbrors hus har jag också flyttat in i flera gånger...
I MIN FANTASI!!!!
(Han vill inte sälja....)
Tänk om jag bodde där då skulle jag.....

Jag ska inte tråka ut er med fler berättelser om hus där jag flyttar in...
Men det kan vara vilket hus som helst
* ett hus jag "bara" åker förbi!
* ett hus någon jag känner bor i!
* eller ett hus i en tidning....
JAG FLYTTAR HELT ENKELT IN I MIN FANTASI!!!!

Huset här nedan ligger också vid en sjö, utan rinnande vatten och avlopp,,,,

Vad är det för "fel" på mig????
50-årskris kanske någon vill säga...
MEN
Så här har jag hållt på så länge jag kan minnas...................
* Hur kommer det sig att jag "flyttar in" överallt???
* Finns det någon som kan ställa min diagnos?
* Vilken medicin är den bästa?

Nog om mig!!!!

I norra Sverige LUNKAR LIVET på i lugn takt hos en del & i snabbare tempo hos andra...

Vespan, på bilden här ovan stod ute när det började snöa ,och där får den stå tills det töar....
Inget att hetsa upp sig för....

På en av bilderna här nedan finns en fåtölj...
Den har stått ute i många år!!!
Tallbar.....på sitsen...
Fåglarna har tagit av stoppningen då de skulle bygga bo...
Inget att hetsa upp sig för....

Bilden här nedan är tagen uppe på SKARVBERGET en solig dag....
Det är så vackert!!!!
Skog och vatten....

En kollega till mig sa häromdagen:
-Släpp av mig norr om Sundsvall och jag kan bo under en gran!

Vad hon menade var nog det där lugna tempot....
VI ÄR MÅNGA SOM SKA HINNA MED ALLT, och helst lite till.....

En mycket GOD VÄN ringde mig idag.
Vi brukar resa bort, bara vi två!!!
En gång på våren....
MEN I ÅR FANN VI INGEN "LUCKA" i almanackan som passade oss båda!
VI BOKADE IN DEN SISTA HELGEN I AUGUSTI!!

Min man log och sa: -En stuga på fjället utan rinnande vatten!!!

Vad han menade var nog:
Ja, just det...Det är för högt tempo!!!
För många "inbokningar"....

En solig bild på våra snöskotrar finns också här ovan...
plus en nytagen bild på mitt ÄLSKADE BARNBARN som befinner sig på BAHAMAS!!!

Nu har jag "svamlat" tillräckligt för den här veckan
Du har helt enkelt "hört nog"...

Tyvärr....
Mitt TV- tips stämde inte...
SORRY...
Du får vänta tills TALANG 2008 kommer till UMEÅ!
Då "måste" du bara titta.....
Där kommer en person att visa sig som har  ett alldeles för högt LIVSTEMPO!
(OBS! Det är mina värderingar, men personen själv känner nog också att det finns för lite tid...)

Veckans ordspråk får handla om SOLEN....
(Den som värmer oss mer och mer, som värmde mig i ett vinterlandskap och som värmer alla mina älskade som befinner sig i varmare länder.)

Finns det solsken, finns det skugga.
                                                    (Indien)

Solen skiner inte lika varmt alla dagar.
                                                          (Irland)

När solen går upp, går den upp för alla.
                                                         (Cuba)

Titta nu på mina 4 bilder här nedan...
* 1.SKARVBERGET
* 2. PÅSKTUPP I VILHELMINA
* 3. FÅTÖLJ
* 4. VÄLKOMNA till ett av "mina" hus!

OCH DU ....
GLÖM INTE BORT ATT GE MIG EN DIAGNOS
...eller berätta om du också FLYTTAR IN ÖVERALLT!!!

Idag har jag sett vitsippor i skogen, så idag får du en
DOFTANDE VITSIPPS-KRAM

Lev & MÅ!

Kommentarer
Postat av: Carola

Ärligt talat vet jag inte vad för diagnos jag skulle ställa... :) Visst har du mycket kring dig och det händer saker mest hela tiden. Det är nog tur att du tar dig en tur upp till norr ibland för att ta det "lite" lugnt. Det kommer en tid då livet förändras och det inte händer mycket. Du tar vara på livet i nuet men visst kan det vara skönt att inte ha alla dagar bokade utan du också får tid att inte göra någonting. Var rädd om dig!
Kram från mig till dig

2008-04-05 @ 19:28:00
Postat av: Camilla K

Halloj!

Jag tror du lider av "Inflyttia"...så måse det vara. Bästa medicinen är nog
helt enkelt att flytta in och hjälpa de personer som redan bor där med att få en lite lugnare och trivsammare livssituation. Du är en person, som trots 100 järn i elden, alltid för lugn med dig. Det bara är så! Fast....de som bor där den barr- och mattbeklädda fåtöljen står verkar ju inte stressa ihjäl sig precis. Likaså skoterägaren som låter snön töa bort innan den flyttas...! Min teori sprack alltså på direkten!!!

Jag själv kan faktiskt också fantisera mig bort och "låtsasflytta" till alla möjliga och omöjliga platser. Spännande värre! Jag är ju ganska inredningsttokig...och har många ggr i fantasin inrett en hel del olika hem, men har absolut inte berättat det för någon förrän nu!!

Bästa medicinen för dig nu då...jaaadu....be att få flytta in för en vecka eller två vet ja...så löser det sig säkert! ;-)

Ska noga kolla upp när Talang 2008 sänds norrifrån..vill ju se om mina gissningar stämmer, och jag är så nyfiken på vad det i så fall är h*n uppträder med???

Kram kram...och ha en skön lat söndag. Själv får jag nog besök av min "lilla" 15åriga tjej!

2008-04-05 @ 22:40:27
URL: http://camillak.com
Postat av: Moralmammans mor

Älskade dotter!
Frågan är om du med din kreativitet skulle ha blivit ARKITEKT i st. för lärare???

Rita,bygga, renovera och sen när det är färdigt , vidare till nästa FANTASI-hus,osv

Läste om arkitekten Ralph Erskines FANTASI-hus (Hotell Borgafjäll), som bl.a. skulle ha skidbacke
på taket, grovsågat furu,svartmålade telefonstolpar, lokalt bränt tegel och ett högt glastorn.VERKLIGHETS-huset blev ungefär som han hade tänkt sig med skidbacke på taket, men glastornet slopades, vilket han nu är glad över. Det skulle inte ha passat in. Själv bodde han med familj en tid i en egenritad stuga på 20m2(mitt är på 47m2 med altan) Det var nog innan han blev berömd

Camillas råd om inflyttning låter bra.Flytta in i mitt sommarhus som jag har FANTISERAT om att bygga om och låt mig ta del av FANTASI-huset och när den stora trav-obligationsvinsten kommer får du FÖRVERKLIGA, men i väntan på den duger det bra som det är.(uterummets läckande tak ska åtgärdas)
VERKLIGHETEN blir att ligga "skafötters" eftersom det bara är 3 bäddar.Ta båten, ro ut på Avans spegelblanka vatten medan solen fortfarande är uppe och båten bara glider fram, några sjöfåglar med ungar dyker. Rune brukade säga att det är så tyst att man hör tystnaden.Det är inte så dumt med VERKLIGHET heller.(Möjligen kan jag tänka mig byta ut årorna, men inte båten i nuläge)

Någonting att tänka på till sommaren!

Kramar

2008-04-07 @ 16:00:44
Postat av: Carola

Diagnosen heter nog KREATIVITET, det är min åsikt. Det är din kreativa sida av hjärnan som jobbar på högtryck. Din andra hjärnhalva är inte lika aktiv, den behandlar siffror och så. Alltså om du istället skulle beräkna vad det skulle kosta i ditt huvud... Nej vad tråkigt, tänker du nog. Ja för att du är inte lika intresserad av det... Den hjärnhalvan är inte lika intresserad.

Alla är vi ju olika, vi kan ju få ut vår kreativitet på olika sätt.

Nej jag flyttar inte in i hus. Men jag vill gärna gå in i husen och se hur folk bor. Jag skrev ju om husen på Bahamas på min blogg... Men jag vill inte "flytta in" jag vill bara gå in och sen gå ut igen... Skulle vara kul tycker jag.

Puss och kram från Bahamas

2008-04-09 @ 06:49:29
Postat av: Ann

Ja du Marianne, där är du och jag väldigt lika, jag flyttar också in, gör om, slår ut väggar MEN sedan blir jag alltid trött och inser vilket enormt arbete det skulle innebära, och vem skulle göra det och vem skulle orka, och vem har råd och VARFÖR? Vi bor här, trångt och nära varann och jag inser när jag är inne i hus och tittar att även om det är skitjobbigt var och varanna dag att leva så nära varann, så skulle jag sakna den närheten på ett tre- plans hus. Sedan är det det vad är viktigt i livet, jag skulle kanske få ett nytt fint kök, diskmaskin!!!!!!! men till vilket pris. Jag vet itne och ju längre tid det går, desto mer anti blir jag till allt vi måste ha. Många gånger har jag frågat mig hur ni orkar, renovera, fixa husbil, ändra er, bygga om, ja allt som ni gjort, beundra eller...ja vad då...missförstå mig rätt bara.

Tack för vitsippskramarna ,är ledsen äver att jag ej fick vara med om dem i år heller, här är det snö och snö och snö, hela tiden, så en kall snökram från mig till dig. Ann

2008-04-10 @ 11:46:52
Postat av: Moralmamman säger....

Tack för alla GODA RÅD & DIAGNOS-förklaringar!

Visst är det väl så att även jag blir trött (precis som Ann)när "verkligheten" kommer ikapp mig...Det kostar en massa pengar och FRAMFÖRALLT tar det TID!!! Jag tycker att min Dotters "fantasier" om att "bara" få titta verkar vara bättre, så jag får väl träna "mitt tänk" att hamna där istället!

Tack även till Carola och Camilla för uppmuntrande ord! Det är skönt att veta att man inte är ensam i sina fantasier och att det finns hopp.....

KRAMAR!

2008-04-12 @ 09:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0