Mitt nyrenoverade kök och rätten till en TOALETT!!!

Mitt kök
 Tick tack tiden går......
I söndags uppgraderades bloggen så det var omöjligt för mig att skriva nå´t inlägg....

Idag är det tisdag och jag skriver alltså ett par dagar "Försent".
Försent? För vaddå?
Inte vet jag.....

Tick tack tiden går................

Nu kommer i alla fall mina köksbilder.
Jag har försökt ta bilder så att hela mitt kök syns!
-Jaaa inte matdelen av köket förstås, men hur intressant kan det vara att se den????

Vi har bytt golv, tak, köksskåp, fönster och satt in glasdörr (mot uteplatsen)...
I taket sitter nu "mina" torrtallar från Lappland (se bilder från förra veckan)
Vi är sååååå nöjda!!!!

Nu är det "bara" hallen som ska tapetseras....
......och sedan är det toaletten....och sedan........

Ja, nu handlar det om att vara NÖJD IGEN!!!!

På tal om TOALETTER.
Såg på TV att det är ett världshälsoproblem...
ATT INTE ALLA MÄNNISKOR I VÄRLDEN HAR EN PLATS ATT GÖRA SINA BEHOV PÅ!!!

Människor går till floden, för att göra det som måste göras...
Men......
 ..............i floden diskas också de kärl som maten lagas i....
Kläderna tvättas också där!!!!
Bland bajskorvar och kiss!!!!

TÄNK...
nå´t så självklart (för oss i I-VÄRLDEN) att ha en toalett....

En mörkhyad kvinna i TV-rutan berättade om hur hon och andra kvinnor våndades över att gå till ett närliggande fält...
Där kunde de uträtta sina behov, MEN....
....då riskerade de att bli våldtagna och rånade av banditer som gömde sig i buskarna!!!!!
Vad skulle de välja?

SNACKA om att jag lever i en "SKYDDAD VERKSTAD"!!!!

Visst, jag vet...
...så kan man inte alltid tänka!!!

Men NÄSTA GÅNG DU GÅR TILL TOALETTEN...
TÄNK DÅ PÅ ATT DU ÄR
PRIVILIGIERAD!!!!!!

- Hå, hå, ja, ja, Du tunga VÄRLD!..........så sa en kollega till mig under den tid vi arbetade tillsammans...
Jag tror inte att det handlade om att hon hade mig som arbetskamrat....
(Jag hoppas i alla fall inte det...)
Istället handlade det om de bekymmer hon hade "hängandes" över sina skuldror.....
DET ÄR DÅ, när man känner det där "Hå hå ja ja..."
Det är då man ska tänka på SIN TOALETT....
ATT SE DET MAN HAR, istället för det man inte har...

Det här skulle bli ett kort inlägg!!!
Nu har ni nog "hört nog"......

TICK TACK TIDEN GÅR........

Tillbaka till mitt hem:
Jag vill avsluta dagens text med 3 ordspråk om att ha ett hem (inklusive en toalett förstås):

I mitt hem är jag kung.
                        (
Spanien)

Hemmets smuts ska bara mätas hemma.
                                                           (Pakistan)

Ett hem utan värmande eld är som en kropp utan själ.
                                                                                (Spanien)

Lev & Må
Vårvarma KRAMAR till dig från mig.

....och Du, jag REKOMENDERAR DIG att se på Talang 2008 på fredag....
DÅ KOMMER EN "NYGAMMAL" kändis att dyka upp!!!!!
Bara så att Du vet.......

Kommentarer
Postat av: Camilla K

ÄNTLIGEN fick jag se det där omtalade köket...och VILKET kök sen!! Så himla fint att det helt klart måste ha varit värt att vänta på för er.

Vilken vecka ni haft norröver!! Kan efter att ha läst om den nästan förstå vem den där nygamla kändisen är...men jag ska titta på programmet och se om jag gissat rätt!

När jag läste om Hå hå jaja-uttrycket från en kollega kunde jag nästan både se och höra en alldeles viss kollega (A-L.S.H)framför mig av någon knepig anledning...inte för att jag hört henne säga det någon gång men ändå lät det som just HON! ;-)

Lovar att tänka på hur priviligierad jag är när jag om en stund tänker uppsöka ett visst ställe! :-)

Kram kram...vi ses!

2008-04-01 @ 21:30:41
URL: http://camillak.com
Postat av: Ann

Min mamma sa alltid: håhå ja ja du tunga Gerd, så jag känner igen det.
Ja jag blir så genomsvettig bara jag ser erat kök, det är jättefint och visst skulle jag vilja ha det MEN, som han säger i Let´s dance, till vilket pris. Bara tanken på att vi ska köpa hus och sedan greja och göra om och allt som man tycks måst då blir jag genomtrött, är det värt det brukar jag tänka. I min barndom brann ju vårt hus ner och det sitter så djupt i mig att man kan mista allt huvudsaken är att det inte är en människa, en sak går alltid att ersätta. Ja jag är så kluven. Men du, fint är det...ert kök. Kram och du synd att vi inte var hemma när ni var här. Men kanske senare i år?
Ann

2008-04-01 @ 22:23:12
Postat av: jennifer

vad fint köket blev :)

2008-04-02 @ 16:44:26
URL: http://jenniferdahlberg.blogg.se
Postat av: Camilla K...igen

Nejjjj...jag missade stora delar av Talang 2008 och såg inte en enda nygammal kändis...fanns det verkligen med någon!?!

2008-04-05 @ 00:26:29
Postat av: Moralmamman Svarar

Nääää, Du Camilla!!!
Ingen "Nygammal kändis" visade sig...
Vår informatör hade "noll koll", helt enkelt!!!
Vi får ha tålamod och vänta...
Det är när Talang 2008 är i Umeå som vi bara måste bänka oss framför TVn....
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram

2008-04-05 @ 09:02:34
Postat av: Carola

Ni har verkligen ett välplanerat kök med många funderingar kring innan detta trevliga kök kom till. Inte för att erat kök tidigare var något fel på men det har blivit jättebra. Utgången till altanen, stora fönstret över diskbänken, de bra utdragsbara lådorna som rymmer mycket och är lätt överskådligt att hitta i det man söker. Stort härligt kök som många kan träffas i och inte minst baka pepparkakor i. Torrtallen blev jättebra!
Kram från mig till dig

2008-04-05 @ 18:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0