Att hålla det man lovar!!!!!

Fiskaren

Här ovan ser Du min far.
Fotografiet är taget för länge sedan, väldigt länge sedan.....

Hur kommer det sig att jag inte skrivit på 14 dagar??????

Jo, så här är det....
JAG HAR LOVAT MIN PAPPA
att han ska få ge ut sina dikter i bokform..
Man ska hålla det man lovar, det har jag lärt mig.....

Tiden tickar liksom på...
TICK TACK TIDEN GÅR

DET ÄR LÄTT ATT SKJUTA LÖFTEN FRAMFÖR SIG,
och så helt plötsligt kanske det är för sent att infria löftet....

Under dessa 14 dagar har jag suttit vid datorn till sent på nätterna...
BOKEN SKA BLI KLAR...
Jag ska hålla mitt löfte.....

Jag vill ju att pappa ska få hålla DIKTBOKEN i sin hand!!

"RUMPMASENS DIKTER"

Köp den om du vill!!!
Den finns att köpa på:
http://www.vulkan.se

Jag har fått avstå från roliga tjej-träffar,
MAN MÅSTE HELT ENKELT PRIORITERA HÅRT!!!

Det har inte varit helt lätt!
Men nu så är boken klar....

Här ska du få ett "smakprov" ur boken:

Dilemma

  

Kan man komma i sådant dilemma

att man känner sig borta

fastän man är

hemma?


Mitt svar är:
- Jaaa, jag tror att man kan känna sig borta fastän man är hemma!
Vad tror du?

Mina ordspråk den här veckan "måste" ju handla om löften:

Ett löfte är en skuld.
                 (England)

Att lova är ärligt, att hålla mer besvärligt.
                                                    (Peder Låle)

Den, som är sen att lova, håller säkert ord.
                                                            (Jamaica)

Det blev ett kort inlägg
(Yngsta dottern tycker jag skriver för mycket, hon orkar inte läsa....)
Hur roligt är det att läsa SIN EGEN MORALMAMMAS UTLÄGG????

Hon har kanske hört nog????

Jag har i alla fall fått nog av tangentbordet,
för ett tag i alla fall...

GOD NATT MED ER!!!!
Kl. är 00:29 och det är ALLDELES FÖR SENT för mig..
TICK TACK TIDEN GÅR.....

Mina goda vänner som jag fått TACKA NEJ till ikväll
(det sved i hjärtat ska Du veta....men jag skulle ju jobba med mitt löfte)
Vännerna är väl ute på krogen så här dags och har det SÅÅÅÅ ROOOOLIGT!!!

KRAM IGEN & GOD NATT!!

Lev & Må!
 


Kommentarer
Postat av: Moralmammans mamma

Älskade dotter!

Vilket fint arbete du har gjort!
Hoppas Rune blir glad när han får hålla boken i sin hand. Det har han ju pratat om i flera år, att han skulle vilja ha sina dikter publicerade.
NU ÄR DET GJORT!
Kramar

2008-04-20 @ 16:57:36
Postat av: Anonym

Vad fint gjort av dig Marianne att publicera din pappas dikter. Nu har jag köpt boken, ska bli mycket kul att läsa den.
Kram

2008-04-20 @ 21:31:58
Postat av: Therese D

glömde visst skriva vem det va ifrån :-)
Therese D

2008-04-20 @ 21:33:13
Postat av: Carola

Hej vännen min!
Jag vet att det sved i hjärtat! Men det skulle svida desto mer om du inte hade hållit ditt löfte till din pappa. Känner med dig!
När du släckte ner för att krypa till kojs så gjorde jag det också. Var hemma strax efter tolv. Som vanligt hade vi en trevlig dag/kväll med många skratt och djupa diskussioner. Ni ger mig energi! Så mycket energi att jag gick upp kl 7 för att ta tvättstugan ( den hade jag bokat tidigare) men jag brukar gå upp och lägga mig igen och det gjorde jag inte. Tog sedan en långpromenad Medeviv. - Smedsby skola - R 50 -Lemunda - Djurkälla - Varamon - Medevivägen 16587 steg! Var rätt trött i kroppen efter det men det var bara att ge sig på att byta däck på bilen. Så nu är det också färdigt. Skönt!
Var rädd om dig så ses vi snart. Många kramar till en kär vän från mig.

2008-04-21 @ 07:45:58
Postat av: Kusin Carina

Nu har jag köpt ett ex. Jag får lite dåligt samvete nu för jag har alla dikter din pappa skrivit till mina föräldrar när dom kom upp till stugan varje sommar. Jag har lovade min mamma att renskriva dom och binda in dom så snart jag hade tid, kanske jag måste ta mig den tiden.

Många kramar till er alla

2008-04-21 @ 19:03:00
Postat av: Carola till gammelmormor och Sören

Hallå
Va snygg han är morfar på bilden!! Det var ett fint foto som jag inte tror att jag har sett förut. Bra jobbat kära mor med dikterna. Det ska bli kul att se hur det blev... Jag ska gå till vulkan nu och titta.

Kram kära mor, jag älskar dej!!

2008-04-21 @ 20:06:41
Postat av: dottern Carola

ha ha ha ja det blev lite fel här ovan, det ska ju stå till moralmamman. Min dator tycker att det som jag just skrivit på min egen blogg ska stå kvar. Och nu vet jag inte hur jag ändrar. Teknikens under vaa?? På tal om att hålla det man lovar, så är det något jag har lärt mig av dig. Jag har lärt mig att det är en väldigt fin egenskap som jag nu är stolt över att jag har fått av dig. "kram"

Det blåser här på Bahamas och jag tror det kommer regn när som helst. Måste nog kila nu annars blir Enzo och jag blöta...

Kram

2008-04-21 @ 20:13:40
Postat av: dottern Carola

Hej igen,

Kan inte hålla mig ifrån datorn verkar det som. Jag måste berätta att det kom en fiskare förbi som vi känner ganska väl. Jag visade bilden på morfar så att han fick se hur en Svensk fiskare ifrån gamla tider såg ut. Han tyckte det var mycket intressant och vi började prata fiske... Det skulle morfar ha gillat. Det slutade med att fiskarn sa att han skulle komma förbi med dagens fångst till oss senare. Så tacka morfar för den färska fisken vi får idag...

Himlen är svart och vi hinner inte hem innan regnet. Vi stannar under tak tills det har dragit över.
Kram

2008-04-21 @ 20:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0