Vatten

Vatten

Vatten! Vatten! Vatten!!

Hur kommer det sig att jag vill bo nära vatten???

Jag vet att ämnet varit på "tapeten" tidigare....
Varför är jag inte nöjd med mitt boende???
Hur kommer det sig att jag läser husannonser varje vecka???

ÄMNET
ATT VARA NÖJD MED DET MAN HAR.........

Det finns ju ett ordspråk som säger att det är först när kon är borta från båset som man saknar den....

Hur kommer det sig att det är så???

Jag SÖKER efter nå´t och jag vet inte vad....

Mannen i mitt liv och jag pratade om det idag, det blev liksom aktuellt eftersom vi varit på husvisning....
Äldsta sonen var också med och det var roligt...
Han hade förväntat sig att husspekulanterna skulle vara mer "på´t"
Liksom knacka och kolla väggar och golv...
Lukta bakom toaletten kanske???
Finns här mögel???
Men inget sådant förekom....
Istället mötte vi nästan bara "kändisar"....
Grannen på andra sidan staketet, grannarna lite längre ner på gatan, några andra som bor vid vattnet nära oss o.s.v
Det blev nästan KOMISKT!!!!
-Jaha, hej är ni här???
-Tänker ni flytta???

DET ÄR ALLTID JAG SOM "drar iväg" på dessa husvisningar....

Efteråt konstaterar vi att vårt hus är
välvårdat
det ligger nära vatten (om än det ej är vattenutsikt mer än från vårt sovrumsfönster och från förrådsfönstret)
det är inga dolda fel....
vi "känner" huset mycket väl och vet att det inte döljer några obehagliga överraskningar såsom mögel eller fuktskador...
boendekostnaden är "lagom"....

Eftersom VATTEN var min överskrift denna vecka "måste" avslutningsorden handla om detta....

Att ta sig vatten över huvudet = att åta sig mer än man klarar av

Att skriva i vatten = att göra något som inte består

Det är som att slå vatten över en gås = det är vekningslöst att göra något.
Det sista ordspråket är känt sedan 1400-talet och det varnar för att ge råd åt dårar eftersom råden rinner av som vattnet på en gås....

Kanske är det så med mig också...Det är svårt att ge mig råd....Du kan ju ändå försöka!!!!


Just nu är jag väldigt förkyld och "tycker lite extra synd om mig själv".....
Jag borde nog gå och lägga mig, krypa under täcket helt enkelt!!!!

I morgon (söndag) vaknar jag förhoppningsvis och är NÖJD med mitt hus, som snart har ett nyrenoverat kök ........(vi har ju "bara" hållit på i 4 månader...)

STOR KRAM

Lev & Må

Kommentarer
Postat av: Camilla K

Fy vad trist med din förkylning...hoppas det går över FORT! *när jag känner efter riktigt ordentligt så har jag nog själv liiite ont i halsen* Blir väl lätt så nu i början av terminen.
Är så nyfiken på hur huset var...men det verkar ju som ni inte blev särskilt intresserade, eller?
Ha en skön söndag..och hoppas ni kommer en bra bit på väg med köket!
*såg din brors sambo på Husbyfjöls marknad idag..tänkte faktiskt att S är nog hemma och snickrar i ert kök*

2007-09-01 @ 23:11:21
Postat av: Eva

Tycker om att läsa det du skriver. Klokt & tänkvärt!
Vackert foto. Vatten, eld, fjäll... ja alla "extrema" element tilltalar mig.
KRYA PÅ DIG!!!!

2007-09-02 @ 14:23:47
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/
Postat av: Carola

Jaha, var det dags igen :)... Nyfikenheten stillar sig inte förrän det händer något. Skulle kanske inte ha väckt din nyfikenhet på husbyte när jag var ute och letade. Sorry B, vad har jag ställt till med :(. Har ju nyligen bytt bostad och är inte längre inne på hemnet och surfar runt. Bar tillsammans med min far upp två Billy bokhyllor inköpta på Ikea idag och sa "nu får det vara nog med att bära, mina armar orkar inte mer". Rekommenderar inte att flytta. PUH! Vad man samlar på sig. Still din nyfikenhet och njut av ditt kommande fina kök. En del har jag sett och det blev jättebra, ni har mycket god smak.
Hoppas att du mår bättre idag. R har haft feber i veckan och F har känt efter ett par gånger. Peppar peppar ännu har inget hänt.
Många kramar från en tröttis

2007-09-02 @ 18:08:28
Postat av: Camilla K

Hej! Klart du ska ta dig en välbehövlig rast ibland...och "mitt" rum är till för alla som vill använda det så fort det är ledigt!
Jobbigt när det tjafs och bråk på skolgården..hoppas ni kunde reda ut det. Det blev inget av det som var på G i fredags em i alla fall va?
Jaadu...hur är det med mig egentligen? Jag har legat i 2 hela dagar. Är lite förkyld, huvudvärk...knappast någon feber..men trots de här relativt simpla symptomen så känns det ändå som om jag blivit överkörd av tåget eller något! Skittrist!
Jag tar en dag till hemma...sen SKA jag vara på benen och på jobbet igen!
//Camilla

2007-09-04 @ 15:48:28
Postat av: lyck-annas

Ja, konsten att vara nöjd...
Endel blir nöjda för snabbt i livet andra blir det aldrig.
Jag är nog lite mitt emellan. Kan stanna upp och vara tacksam för det jag har samtidigt som jag önskar mig förändring, en ny vinkel eller vill uppleva ljuset från ett annat håll.
Man skadar sig själv genom att aldrig riktigt vara riktigt nöjd men en del själar är nog sådana bara.
Hoppas det gäller enbart husköp/husplacering för din del...
Kram!
Annn

2007-09-04 @ 21:15:44
URL: http://lyck-annas.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0