Tandvärks-syssla....

Tandvärks-syssla....

En TANDVÄRKS-SÖNDAG!!!!!!!!

Det hela började förra helgen...

Käken och bihålorna värkte...
TOG VÄRKTABLETT!
Vem har tid att vara sjuk?
Jag satte mitt onda i samband med den bakterie som härjat runt i "min" skola...
Många har varit sjuka och jag har varit en av dem som gått till arbetet trots att jag inte känt mig riktigt frisk....
Undrar just vem jag tror ska tacka mig för det???
Istället sprider jag smittan vidre...
HUR KORKAD FÅR MAN VARA????

I fredags sa kroppen helt enkelt STOPP!!!....
....och det genom att ge mig tandvärk, som höll mig vaken om nätterna...
TOG FLERA VÄRKTABLETTER men...

Inga värktabletter hjälpte, trots att jag tog till några gamla värktabletter med RÖD TRIANGEL...
Värken gav sig inte....
Ringde runt bland olika tandläkare (min egen tandläkare var på utbildning) och fick till slut tag i en kvinna i Vadstena (15km bort), som sa att jag troligtvis behövde penicillin.....
Okey, jag fick en tid kl.11.00...
....men tio minuter efter att jag fått min tid ringde min egen tandläkare....
hon hade "hört" att jag kände mig "urslig" och erbjöd att ge mig penicillin via Apoteket...
TACK!!!

Så nu äter jag penicillin....
Tyvärr har värken inte släppt och nu har jag bestämt mig för att vara hemma från arbetet i morgon...
(tack, Camilla för att du skrivit och uppmuntrat mig, ni klarar er nog bra utan mig....)
Jag bör nog besöka tandläkaren i morgon!!!!

I helgen skulle jag ha gjort mycket, men.....
TANDVÄRKEN har satt stopp för det...
Har sovit middag ca 1 - 1 1/2tim, fre-sön....

Mitt dockskåp har flyttats för flera månader sedan men jag har inte haft tid att fixa till det...
INTE FÖRRÄN TANDVÄRKEN SLOG TILL.....
Det har varit såååå skönt att bara sitta på en pall och fixa med alla småprylar...
Bilden ovan är från ett av de fem rummen som finns i mitt dockskåp...

Jag lekte väldigt lite med dockor när jag var liten så det är väl därför det kommer nu...

Avslutar dagens text med att uppmana alla er som inte är sjuka eller har tandvärk att NJUTA AV DET...
för:

DEN FRISKE HAR TUSEN ÖNSKNINGAR,
MEDAN DEN SJUKE BARA HAR EN!!!

LEV & MÅ!

Kommentarer
Postat av: Kusin Carina

Jag vet hur det känns, aldrig är ett tandläkarbesök så välkommet som när man har tandvärk. Jag undrar när jag ska få tid med mitt dockskåp. Väskan är proppfull med grejor och skåpet står och väntar men det blir väl när jag är pensionär om inte annnat.
Höstkramar från norr

2007-09-24 @ 08:58:03
Postat av: Carola

Smittan ... har även kommit till mig. Känner mig lite uslig. Har inte tid att vara sjuk NU! Ska ju åka båt på onsdag, en efterlängtad tur med mina underbara vänner. Hoppas att din tandvärk har gått över. Vi ses om ett par dagar, förhoppningsvis.
Kramar så länge.

2007-09-24 @ 12:47:32
Postat av: Eva

STACKARE!! Usch och fy för att ha ont!
Jag skickar en helt HÖG med krya på dig KRAMAR och hoppas att du mår bättre snart igen.

2007-09-27 @ 07:17:23
URL: http://cloudberrie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0