Ja, vem är det som bestämmer????

Luleå

Mitt inlägg idag har bestått av 10 bilder, och de får symbolisera det jag vill säga....
Vilket perspektiv du än väljer....
Du har alltid ett eget val, en egen del där DU BESTÄMMER!!!

BARA DU!

På min arbetsplats, i grundskolan, pratar jag med elever om detta
VARJE DAG...

DU HAR ETT EGET VAL!

Naturligtvis kan man inte vara med och bestämma överallt,
det finns lagar och förordningar som alla MÅSTE FÖLJA...
Vill man ändra på det får man hitta en plattform för det, beroende på var man befinner sig..
POLITIKEN
SKOLRÅDET
ARBETSGRUPPEN
OSV...

Nog om detta..

Min yngsta dotter har fått erbjudande om ett spännande uppdrag i Visby vecka 43-44.
Om du känner någon som kan hyra ut ett rum eller mindre lägenhet (för en skälig peng)
under denna tid får du gärna höra av dig....
Dottern har sökt boende på olika sätt men inte funnit något inne i VISBY.

Idag ska vi "ta hem" min pappa till gatan där han bott i nästan 40 år.
Han bor ju på ett äldreboende sedan några månader tillbaka.
Mamma lagar mat, älgkött blir det visst och rotsaksgratäng (som jag gjort) till vegetarianerna.
Hela familjen plus min bror och min svärdotter kommer också dit....
DET BLIR TREVLIGT!!!!

Jag har varit på Fredrik Lindberga föreläsning, SVENSKAR ÄR OCKSÅ MÄNNISKOR
i veckan och det tänker jag skriva om nästa söndag.

Mitt ordspråk denna vecka får bli:

NÄR SOLEN GÅR UPP,
GÅR DEN UPP FÖR ALLA!

Lev & Må!

Kommentarer
Postat av: Din mor

Är den fina flygbilden från Luleå? Tänk så vackert det är i norr också.
Tack för att Ni ordnade med ramp så Rune kunde komma hem för det hade jag inte klarat själv. Tänkte du på att han sa att han ville HEM till sin säng och att han då menade på Strandvägen? Han har tydligen funnit sig till rätta där. Skönt eftersom alternativet att bo hemma inte gick längre.

2007-10-14 @ 19:46:22
Postat av: Carola

Många val i livet styrs undermedvetet andra val styrs för det är den riktning jag är påväg emot för att komma dit jag ska. Vissa val ångrar jag, kunde ha valt något annat... Tänk om jag fick vara 15 år igen...

2007-10-15 @ 13:28:24
Postat av: Moralmamman svarar

Ja, kära Mor- flygbilden är från Luleå. Fjollträskbilden från Arlanda annars är alla bilder från Jokkmokk. Håller med dig vad gäller pappa, han sa att han kommit hem då jag stoppade om honom, i sängen på äldreboendet. Där har han det bra!
Till Carola vill jag "bara" säga: -Förhoppningsvis lär man så länge man lever, jag känner till en del av dina vägval och du gjorde vad du ansåg vara rätt DÅ!!! Att man sedan lär sig saker på vägen som gör att man skulle hadla annorlunda om situationen uppstod igen är LÄRDOM anser jag.Den får man dra nytta av i en annan situation....Jag tror att Du vet hur jag menar, vi har ju diskuterat detta tidigare....Tänk om du blev 15 år igen då skulle inte jag få chans att bli din vän...så jag är GLAD att du är där du är, i dina bästa år (som Karlsson på taket skulle säga)
Massor av kramar

2007-10-15 @ 15:10:46
Postat av: Eva

UNDERBARA foton med såååå KLOKA tankar!!!
Läser om igen, nickar och instämmer.
Tack för dina härliga inlägg!!!

Kram

2007-10-16 @ 17:35:59
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0