En helg med Bettan.....

Bettan

Okey, nu är det SÖNDAG IGEN!

Jag har besökt BETTAN i helgen!!!!

Tillsammans med tre kvinnor från Motala har jag haft förmånen att träffa BETTAN!
En kvinna i sina bästa år!!!

Se själv, på bilden ovan!!!

Hon är outstanding!!!!

Vännen som sover i soffan bakom Bettan var lite trött......
man blir det av allt vi gjorde...

VI ÅT, PRATADE, ÅT, PROMENERADE, ÅT, PRATADE, DRACK, ÅT, FIKADE, PROMENERADE......
Sju bilder här nedan visar en del av det jag upplevt denna helg.

Dessa KVINNOR har gett mig ny energi som behövs till veckan som kommer.
TACK FÖR DET!

Skulle skriva om Fredrik Lindströms föreläsning idag (SVENSKAR ÄR OCKSÅ MÄNNISKOR) och jag tar "bara" upp en av alla de saker han pratade om..

TRADITIONER....

Vi svenskar är det folkslag/land som håller minst på våra gamla traditioner påstod Lindström. Vi anser inte att de betyder så mycket och vi har inte heller så stor anledning att träffa SLÄKT & VÄNNER för att föra traditionerna vidare till yngre generationer sa han vidare...

Detta påstående har jag funderat mycket över. Jag känner väldigt många människor som tycker att t.e.x. julen är jättejobbig. Människor reser bort eller "avsäger" sig släktbesök denna helg!!! Folk "orkar inte" med alla KRAV...
HUR KOMMER DET SIG???

Min teori är att vi arbetar för mycket och lägger fokus på att det ska vara välstädat och "tipp-topp" om släkten ska komma. Förväntningarna och kraven har höjts!!!
Dyra presenter och en "fin fasad" har ersatt SAMVARON MED ANDRA MÄNNISKOR!!!
JULTRADITIONERNA BLIR INTE VIKTIGA...

Istället skapar vi NYA TRADITIONER....
....så´na som passar in i vårt nya sätt att arbeta och leva...

VI SVENSKAR KANSKE ÄR BÄST på att SKAPA NYA TRADITIONER istället för att bevara nya...
ELLER VAD TROR DU????

Titta på mina bilder härnedan....
....och Du....du får en STOR höst KRAM!

Kommentarer
Postat av: Camilla K

Jätteskoj att se alla foton från er träff hemma hos Bettan. Extra roligt förstås då jag känner igen er allihopa i verkliga livet...men vad tusan hade ni spökat ut Bettan i för en hemsk liten hätta?!? *Gissar dock att det var Bitte som varit igång med blekning/färgning av hennes hår..eller*

2007-10-30 @ 21:25:12
Postat av: Moralmamman svarar

Det var inte Bitte utan Ann som gjorde slingor i Bettans hår....Det var en riktig TJEJHELG med hårfixning, axel/nack massage, matlagning, skratt och promenader....
EN SÅ`N HELG önskar jag att ALLA kvinnor fick uppleva!!!!! Det är om jag redan skrivit STÄRKANDE med KVINNOKRAFT!!!!

2007-10-31 @ 05:55:16
Postat av: Bettan Danagher

....och glöm mig inte
Hej och tack för den fina sidan på din blogg...tycker också att helgen var underbar och är mycket tacksam att ni alla kom och hälsade på här i Stockholm, Gärdet/Djurgården. Hoppas vi ses igen om ej förr så om ett år...Kram alla i familjen Lindqvist från Bettan

2007-11-05 @ 14:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0