Välkommen Kung Vinter..................

Välkommen Kung Vinter..................

Kung Vinter eller Kung Bore?
Hur-som-helst välkomnar jag Dig till södra Sverige!

När jag vaknade igår (lördag) blev jag "nästan religös"....
Uttrycket symboliserar en känsla:
" TÄNK-ATT-JAG-LEVER-OCH-FÅR-SE/UPPLEVA-DET-HÄR"

Solen sken och vattnet vid Hårstorpssjön såg kallt ut, träden glittrade och det var sååå vackert!!!

Hade jag hittat kameran skulle jag ha fotograferat...
....men det fanns så mycket jag skulle hinna igår såååå.....
att leta efter kameran fanns inte med i tidsplaneringen.....
(så därför ser du en gammal vinterbild här ovan... Min man fällde denna kommentar då jag gjorde ett jäktat försök att hitta kameran samtidigt som han väntade på att jag skulle bli klar för färd till staden:- Herregud, Du har ju hur många viterbilder som helst!!! Du kan ta en av dem!
....och visst har han rätt, jag har flera brända skivor med NATURBILDER. Nog om detta.....)

Köket ska förhoppningsvis bli klart innan jul så vi var tvungna att åka iväg och köpa material till detta arbete
Vi skulle ha gäster på kvällen...
TRADITIONELL "Jansson-dag"
som egentligen infaller i SEPTEMBER....
MEN.....
tiden rusar på sååååå vi har inte hunnit med det!!!!!!!!!

Vi halkade också in hos en möbelhandlare som ska slå igen....
ryktet säger att han är för billig...
VAD VET JAG?
Vi köpte i alla fall en jättefin stol till hallen...åååååhhh vi fick köa LÄÄÄÄNGE...
men vi hade ju en stol att sitta på så det gick bra....
Hann ju faktiskt prata med en del medmänniskor också...
Både kända och okända....
Det går ju liksom bra att prata om saker som händer:
-Vad gör de där framme vid kassan?
-Vad har ni gjort för fynd?
-Nää, vad långsamt det går!!
-Åh, vad kön växer!!
-Ni har ju tur som har en stol att sitta på.....
osv....osv...

Väl ute ur möbelbutiken gick resan vidare...
Kablar till TV:n och så lite GODIS.....

Väl hemma blev pärlsponten uppsatt i taket, kökslampan på plats och vi hannn fixa iordning maten...
Glöggen var värmd och pepparkakorna framställda.....
BRASAN SPRAKADE SÅ HEMTREVLIGT OCH ALLA LJUS VAR TÄNDA när gästerna kom!!!

Idag är det grått på marken igen...
KUNG BOR,  han är verkligen svårfångad här i Östergötland.....

Om ca 1 1/2 vecka ska jag till Örnsköldsvik. Min kusin ska ordna ett 70-årskalas åt min morbror..
Vilken fantastisk födelsedagspresent!!!
Hoppas det är snö på marken då jag kommer dit!!!!

Till nästkommande helg ska jag till Köpenhamn,med några vänninor....
 så då blir det troligtvis plusgrader...ELLER???

Arbetet med köket "rullar" vidare...........

Idag ska jag bjuda min Älskade Moder på lunch..Äldsta Dottern kommer också, medan yngsta Dottern är i Leksand....Äldsta Sonen är på förberedelse-utbildning inför Dhafur eller blir det Tchad???
(Jag försöker förtränga detta uppdrag han vill åka på så nu lämnar jag det............)

Efeter lunchen ska vi hälsa på min Älskade Fader som bor på ett äldreboende...
Han irrar bland sina tankar...
Är tankarna Verklighet??? eller Fantasi????

Nu hör jag att mina smågrabbar och deras övernattnings-gäster har vaknat..
Vi ska nog äta frukost tillsammans...

När det är kallt och fruset, ta fram några ljus och titta på dina sommarbilder..
Har du inga sommarbilder, ta fram bilderna i ditt inre....
Samtala med någon.....
Minns du regnet!
Solen kraft!
Trevliga möten!
Kalla bad!
Varma bad?

.....det tjeckiska ordspråket säger:
Det kommer en dag då vintern frågar: Vad gjorde du hela sommaren?

Tusen STJÄRNKRAMAR

LEV & MÅ!






Kommentarer
Postat av: Eva

Stjärnkramar, vackert! Jag tycker om ord som verkligen låter gott både i munnen & öronen.
Vad mysigt att ni har fått snö, jag förstår att du är glad. För det blir vitt, ljust och fint!
Ha en fin vecka!

KRAMAR Eva

2007-11-26 @ 09:34:05
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/
Postat av: Kusin Carina

Ska bli så kul att träffas. Jag kan ju inte lova att snön ligger kvar men just nu faller mjuka vita flingor utanför mitt fönster. Helgen tillbringade vi i Sthlm med julmarknad på Gröna Lund bla men ingen snö där att tala om.

Kram Carina

2007-11-26 @ 10:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0