Vems åsikt är det som gäller?

Vems ?sikt ?r det som g?ller?

Sitter här vid datorn...Det är 30 minuter kvar till MELODIFESTIVALEN...

Oavsett om man är intresserad eller ej kan detta knappt ha undgått någon...
VEM VINNER, vem försvinner?

Läser jag tidningen är det THE ARK som vinner....Vems åsikt är det?
Är det tidningsreporten?
Hela tidningsredaktionen?
Svenska folket?
Eller vad?

Hela SAMHÄLLET är uppbyggt på människors ÅSIKTER..
Eller ska jag kalla det omdömen?

Jag har just pratat med äldsta SONEN...
Han är rejält FÖRKYLD! Det är i alla fall hans åsikt!
Sonens sambo är av samma åsikt och jag kan via telefonen också höra att deras åsikter verkar väldigt trovärdiga.
Men på SJUKVÅRDSUPPLYSNINGEN har de en annan åsikt.
Unga människor är INTE SJUKA!!!!!......i alla fall inte så förkylda, hostiga och febriga att de behöver vård!
-Förkyld i flera veckor?
- Använd nässpray och febernedsättande. Vi har sjukare människor att ta hand om!
Ring inte hit och STÖR OSS MER! Vi har viktigare saker för oss!!!
-Jaha!??!!?!

Här måste jag använda mitt favorituttryck:
- DÅ SÅ!
(Det ska sägas med bestämdhet)

VEMS ÅSIKT/ OMDÖME är det som gäller?

Själv har jag varit på anställningsintervju, och där kan vi snacka om OMDÖME!
DUGER?
DUGER INTE?

Jag har ännu inget hört, men min "magkänsla" säger att jag är bortsorterad!
D.v.s. DUGER INTE!

Men jag är i alla fall BÄST!
Vems omdöme/åsikt är det?

Jaa faktiskt inte "bara"  min åsikt!
(Måste ju trösta mig själv lite.)
Här nedan kommer äldsta dotterns senaste mail:
(Ni får ha överseende med att de inte har å, ä, ö på tangentbordet på BAHAMAS)

hej kara mor!!!!

Bara ett snabbt hej, jag maste cykla vidare till en pateint som jag inte
riktigt vet vad jag ska gora med. Hoppas anstallningsintervjun gick bra,
fast jag vet ju redan att det gick bra for du ar ju helt enkelt bara
bast!!!!!

KRAM
Carro

Det känns BRA att få ett sådant mail! Det piggar upp! Det finns fler som delar mina åsikter....
Inget JÄV här inte??
Eller????

VAD HAR MIN BILD MED ÖVERSKRIFTEN ATT GÖRA?
-Joo, så här är det!
Mitt i mitt EXAMENSARBETES-SKRIVANDE (i slutet på november)  fick jag ett infall...
Nu ska vi tapetsera i VARDAGSRUMMET!
Maken hade inte samma ÅSIKT. Han tyckte att vi hade lite annat att göra!

Vad gör då en MORAL-MAMMA? när hon inte får stöd i sina åsikter?

Jooo, hon börjar riva ner tapeterna...
BORT med dem bara!!!! (= med mitt favorituttryck i många sammanhang!!)

Tapeterna är fortfarande inte uppsatta, men snart så....
På bilden ovan har yngsta sonen och även maken blivit smittade av mina åsikter och hjälper till med arbetet.
Jag ska visa bild på hur det blev när det är färdigt!

Min mamma har opererat bort sina GALLSTENAR och det gick bra....
Min övernattning hos pappa gick också bra!
Det är inte lätt att bli gammal och inte klara sig själv....

Maken är i HEMAVAN under 4 dagar. Tillsammans med sina anställda åker de snöskoter, badar bubbelbad och äter/dricker gott...Jag är INGET AVUNDSJUK!!! (Visst verkar jag trovärdig?)

Nu har SCHLAGERFROSSAN börjat....
Vems åsikter ska gälla IKVÄLL????

Näst yngsta sonen vill att jag ska ENGAGERA MIG LITE MER....
Så jag säger....

STOOOOOR KRAM

LEV & MÅ!





Kommentarer
Postat av: Ann

Min åsikt är att rätt låt vann. Fast visst fanns det vackra melodier, fina ballader, sånger som jag tycker om, MEN ingen i min familj höll med mig när jag höll på The Ark, vilket jag gjorde ända från början. Som förra året när jag höll på The Poudels. Vår kusin som är 14 höll på Tommy Nilsson, högst ovanligt, såklart att Nea 6 år höll på Jimmy Jansson, fattas väl annat. Och själv blev jag svag för Maries historia och att ta sig till fianl, sådant gillar jag, men min åsikt står klar, rätt låt vann.

Och detta att vara bäst, det är klart du är och nu blir jag nyfiken igen , du har alltså sökt ett nytt jobb? Och var är det någonstans?

Å så detta med tapeterna, ja vissa saker måste man bara bokstavligen visa för att folk ska fatta, och det verkar ju ha gått fram. Lycka till.

Och skönt att höra att din mamma mår bra.

Och så till din man, han har snö, och snö och snö, det kan jag lova, fattar att du blir avis, men tänk att han som inte vill bo här uppe ändå gillar snön så mycket.

Ha det gott och som sagt....du är bäst. Kram Ann

2007-03-11 @ 22:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0