GALLSTEN!

GALLSTEN!
Tack för de uppmuntrande orden jag fått efter min senaste text......
Det känns bättre nu, på besvikelsefronten...
Livet går vidare!

Jag har varit sjukskriven idag på grund av att jag drabbats av GALLSTEN,,,
det har gjort för dj---ligt ont.
Minns inte när jag själv var sjukskriven...det är väldigt många år sedan....
Trodde först det var något "STRESSYMPTOM"...Det går nog över....
Försökte förtränga känslan...men det gick inte
VÄRK går inte att "vifta bort"!

Har varit på vårdcentralen...och sedan remiss till akuten...Träffade en utlänsk läkare som var väldigt trevlig.
Läkaren frågade hur många barn jag har under tiden som han klämde runt på magen..
(troligtvis för att magen är skrynklig och full av bristningar)

Jag svarade: -Fem

-FEM? Det var bra! Mycket bra!

Han sa vidare:-Gallsten! Du måste röntga den här boken...

Jag tänkte..vilken bok?
......................Tills 25-öringen trillade ner....han sa BUKEN och inget annat...

Okey! Ska vi till norra Sverige eller ej?
Med en GALLSTENBUK!!

Vi behöver avkoppling, HELA FAMILJEN....
SJUKVÅRD FINNS DET JU I HELA SVERIGE...
ELLER????

Jag får väl ta ambulanshelikopter från HEMAVAN i värsta fall!!!!
Jag har ju familjen och goda vänner med mig.

Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret

Sköt om DIG!
Lev & Må!




Kommentarer
Postat av: Camilla K

Men ojjj...gallsten!
Hoppas du bara för dessa anfall du redan haft och att det nu blir bra!
Vila och ha det så jättebra..för jag gissar att ni åker iväg trots allt.
(På jobbet är allt sig likt...vikarier fixas inte förrän i sista sekund...och då finns det ingen att få tag på. Blir himla spännande att se vem som ska jobba för dig på fre. em!?!)

2007-03-28 @ 21:04:11
Postat av: Ann

Aj, aj, aj. Men som Camilla skrev, du åker nog iväg ändå. Men du kan väl hoppa över äggen och godiset. Och är ni på väg förbi här så TITTA IN!!!!!! Kram Ann

2007-03-28 @ 22:10:50
Postat av: Eva

O, aj vad ONT det måste göra!!! Ta väl hand om dej nu!!! Men så klart ska du åka iväg och rekreera både dig själv och familjen. För det finns ju som du säger sjukvård överallt.

Kram från Eva

2007-03-31 @ 12:57:19
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/
Postat av: Carola

Alltid den POSITIVA Marianne! Tänkte väl det... inte stannar DU hemma! Det är ju bara lite gallsten... :) Klart att det finns läkarvård på resans gång, det kan ju alltid vara spännande att få åka helikopter :) (som jag hoppas att du har fått slippa). Skönt är det att du lyssnar på din kropp! Hoppas att du slapp att få mer ont och att du är rädd om dig och att du får njuta av ledigheteten. Hälsa övriga familjen.
Många varma kramar från mig

2007-03-31 @ 19:43:06
Postat av: Moralmamma på väg

Sitter i husbilen och ser solen skina från en klarblå himmel. Vi är snart i Lycksele. Ska berätta om detta äventyr när jag kommit hem. Kram till dig från mig.

2007-04-08 @ 11:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0