HEJA SVERIGE!

HEJA SVERIGE!

Sveriges Nationaldag ska firas i morgon....
Jippi vi bor i ett VÄLDIGT BRA LAND
Det ska firas!

Mina båda döttrar har nu kommit till MOTALA.
En från LEKSAND & en från BAHAMAS!

Det ska också firas!

Har bjudit hit min Kära Mor på en lunch i morgon...
(Kära Pappa är på hemmet den här veckan så honom ska vi också hälsa på)
Vi får se vad/hur och när  det blir....

Jordgubbstårta eller glass och jordgubbar till efterrätt är väl ett måste denna dag?????

Jag har varit på "läger" med 37 elever från årskurs 7-9 i en underbar miljö...
Nära vatten...
Mycket sol & bad (fast badet stod eleverna för)
Kortspel....
Fiske och roddturer....
Tjejsnack....
Korvgillning....
Mygg jakt....
Bus???!!!
Godisätning...
Pedagogiska diskussioner med kollegor....


VAD MER KAN MAN BEGÄRA?
Allt detta får jag uppleva på arbetstid.....
HEJA SVERIGE detta underbara land!

TÄNK:

Vi försummar mycket
bara för att det är gratis!

MÅNGA SOLVARMA KRAMAR till dig från mig

LEV & MÅ!



Kommentarer
Postat av: Ann

Hej!
Här i Vilhelmina är det varmt!!!! Här om dagen hade vi det visst varmast och det är så härligt!!!!! Idag hra vi varit och hört tal, sett jonglörer från ett annat land långt här i från, som just kommit till lilla Vilhelmina för att bo. I lilla Vilhelmina!!!! Hit flyttar just nu skåningar, engelskmän, människor från Colombia, ja vi är ett bland folk här. Och vi åt inga jordgubbar, vi åt uppstekt palt!!!!!! Jäklar så gott det är. Och så har vi sett dottern och systern spela tvärflöjt i kyrkan och så hade vi allsång och jag sjöng högt och vackert och det var så roligt. Å så ändå, en tanke gick till de mina som bor långt hrä i från och jag längtar så vansinnigt till dem, och snart ska jag få krama min mamma igen, det blir 10 månader sedan sist. Fattar du hur det är att bo så långt från sin mamma? Det gör dina döttrar just nu men vem vet, de kanske flyttar nämre.
Hälsa dem alla från mig och krama om dem. Kram till dig Ann

2007-06-06 @ 21:40:18
Postat av: Carina

Visst är det en härlig tid, önskar nästan att jag var student så att jag fick ha ett låååångt sommarlov. I morgon tar Mattias studenten så då blir det fullt upp, vi får besök från både Grundfors & Gunnarn. Dock inte vår käre morbror/farbror.
Hälsa döttrarna & övriga familjen.
Sommarvarma kramar från kusinen.

2007-06-07 @ 08:46:36
Postat av: Eva

Så sant så sant!
Det är en underbar tid nu och jag bara njuter.
Kramar från Eva

2007-06-07 @ 23:41:05
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/
Postat av: Carola

Visst är det underbart vackert att se vår blå/gula flagga vaja i vinden mot den blå himmelen! Gula rappsfält och blå lin fält lyser upp fälten ute på landet. Sommar varma jordgubbar med grädde! MUMS!En tur till Bona handelsträdgård med den fagra prakt av blommor är också helt underbart för själen och ögat. Vilket fantasktiskt land vi bor i! Heja Sverige!
Njut av tiden och de dina!
Kramar Carola

2007-06-08 @ 11:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0