FÖRVANDLING?

Groda

Söndag igen...
TICK
TACK
TICK
TACK
Tiden går.......och vi med den.......

Bilden här ovan har min äldsta dotter tagit på BAHAMAS.
Grodorna ser visst ut så där....

Alla som läst sagor om grodor VET att en förvandling kan ske....
PUSSA EN GRODA
och du kan få en prins!!!!!

Mina GRANNAR förvandlas också....
men tyvärr inte till prinsar och prinsessor...
utan till MONSTER!!!!!
Nää, vars jag tar väl i....
men förvandlas gör dom.....

Vi har ett par i 65 årsåldern som närmsta grannar
De har "utflugna" barn som i sin tur fått barn....
De borde förstå att BARN ÄR BARN.

Idag hade en pojke (ingen av mina som tur var)
cyklat runt runt i lekparken
(Lekparken är granne med grannarna, "bara" som en by the way information)

Pojken på cykeln hade visst kommit väldigt nära grannens bil, som är av nyare modell....
GRANNEN BLEV FÖRBANNAD och hotade pojken,
de skulle mosa ner honom i asfalten nästa gång han kom sååå nära igen...
eller annars skulle de placera ut en spikmatta!!!!

Mina pojkar tyckte att grannarna inte uppförde sig som vuxna borde göra...
Mina pojkar tyckte att de vuxna grannarna kunde sagt till på ett trevligare sätt...
Det tycker jag är sunt...
Nå´t har sönerna lärt sig...

ALLA HAR RÄTT ATT BLI FÖRBANNADE
men det gäller att hantera sin ilska på rätt sätt
brukar jag MORALPREDIKA!

Grannarna på andra sidan
 har också förvandlats.....
TILL SKÄLLANDE, KLAGANDE & IRRITERANDE....
är DET INTE POOLPUMPEN SOM LÅTER FÖR HÖGT
SÅ ÄR DET BARNEN SOM SPARKAR BOLLAR ÖVER GRÄNSEN...
Trädet växer för högt ....
vi klipper ner det flera meter....
Tujorna skymmer solen.....
Trädgårdsarbetet låter för mycket....
Värmepumpen väser.....
Staketet ruttnar......
Det spelar ingen roll vad vi gör
DE VILL BARA KLAGA....
Nu ignorerar vi dem!!!!!

GRANNARNA på andra sidan är VÄLDIGT TREVLIGA
de samtalar med oss såsom vuxna
och de sparkar över bollen till oss ibland...
Vi skriker inte till deras barn,
utan vi kastar tillbaka bollen om vi är ute i trädgården.......

NU BYTER JAG SAMTALSÄMNE.......

HURRA!!!!!!!!!!!!!
JAG SKA BLI MORMOR
i slutet av året.
TÄNK ER en MORALPREDIKANDE MORMOR......
kanske är det tur att hon kommer att bo på andra sidan jorden....
(det är alltså dottern på BAHAMAS som ska bli mamma)

HURRA!!!!!!!!
Min gallblåsa var normal,
skrev läkaren i veckan....
(den skickades på analys efter operationen)

HURRA!!!!!!!!!
jag är godkänd på mina två kurser...
(G på konflikt-kursen, 5 poäng och VG på läs- och skrivutvecklings-kursen, 5 poäng)

Nu står mina yngsta söner här och tjatar...
ÄR DU INTE KLAR SNART?????
Mellansonen ska visa vilka crosskläder han vill ha
de finns visst till beskådan "på nätet"....
BÄST att engagera sig lite,
innan vi ska gå till "SNARKLÅDAN"

Mina visdomsord får bli:

Vissa människor måste vara missnöjda
för att vara nöjda!

LEV & MÅ
hälsar Moral-Mamman Marianne






Kommentarer
Postat av: Carina

Grattis till både C och till de unga "morföräldrarna".

2007-06-18 @ 11:49:38
Postat av: Ann

Grattis Mormor! Ja jäklar vilken snygg mormor du kommer att bli!!! För mig lär det ju dröja flera, flera år men det slog mig en dag att taänk om mina barn kommer att tillhöra den skara unga föräldrar som finns och kanske får barn när de är 18 ( jag du vet ju hur det kan gå till) ja då är det inte så många år kvar. Och vet du...jag kan känna en liten glädje i det, eftersom vi blev så gamla innan vi fick barn, då kanske man hinner med barnbarn också. Men det är inget jag önskar dem.
Hälsa den nyblivna mamman.
Ja grannar ja, tror du inte jag tänker på det när vi nu letar hus, tänk om man får en sådan där hemsk en till granne, som den vi har vid min förskola. Vi finns ju i ett hyreshus och mannen på andra sidan staketet, (och kvinnan med är visst värst elnligt min föreståndare)har börjar konfiskera våra saker som hamnar i deras trädgård, en dag gick han ner till kommunhuset och la upp våra saker på disken där och talade om för dem hur det var. Vår föreståndare sa till mannen när han berättade detta att: då fick de sig väl ett gott skratt. Ja man kan ju inte annat. Nej då är det nog bättre att göra som min arbetskamrat, flytta ut till landet där man är granne med sig själv och så leva nära naturen. Men hjälp då måsta jag köra bil på vintern och hur ska det gå! Nej tacka vet jag mina grannar här, de är både blinda och döva tydligen, för ber jag om ursäkt för att mina barn låter och för att jag låter, då säger de att de hör inget och er inget. Ja, ja, vi bor ju på en liten ort så det kommer väl fram förr eller senare.
Ha det gott och som sagt stor kram till er. Ann

2007-06-18 @ 19:36:57
Postat av: Camilla K

Åhh...GRATTIS till både mormorskapet och det glädjande beskedet efter din operation!!
Tur det finns Internet nu när du ska bli mormor på avstånd så att säga...men gissar ni kommer att åka dit!
Jätteskoj...får se om du blir lika tokig som jag blivit. Nästan större grej att få barnbarn än egna barn...tro det eller ej!
Vad det gäller grannarna så sitter jag här o bara ler åt eländet...kan ju liksom läsa en del mellan raderna! ;-)
Saknade dig för övrigt på sommarfesten ikväll..jättetrevligt!

2007-06-18 @ 22:26:20
Postat av: Eva ~::cloudberrie::~

Nämen å vad mysigt! Mormor, GRATTIS!!! Förstår att du längtar. Vilken underbar plats att växa upp på, Bahamas *drömmer* Fast jag förstår att mormor helst skulle vilja ha sitt barn & barnbarn närmare. Nu kan jag berätta för min mamma att det finns de som får ha sina kära på ÄNNU längre avstånd än vad hon har, hon "klagar" på att det är för långt med 50 mil. Vad är det ;)
VÄL skrivet om klagande människor!!!
Håller med dig till fullo, somliga har inget liv eller rättare sagt; det liv de har består av en passion att få klanka på andra och ständigt vara missnöjd. Livsstilen blir att vara en gnällkärring/gubbe. Men som du säger, inget att lägga energi på, det är de som lider mest. Bara att ignorera och inte ta åt sig.
Livet ÄR härligt! Sommaren är här & idag jobbar jag sista dagen innan jag får det efterlängtade sommarlovet!
STOR KRAM från Eva

2007-06-19 @ 09:53:17
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0