Att spola......

Att spola......

Här ovan ser du en bild på min "lilla toa". Tog bilden innan vi målade om och la småmosaik på golvet...
Så nu ser det inte riktigt ut så här längre.....
Men ändå...

Nu ska jag komma till dagens ämne
ATT SPOLA

Först kanske DU tänker på spolning på toa...
Det  kan ju inte göras på så många olika sätt, om man nu inte har en toalett med två spolknappar förstås...
Då måste man ju välja knapp
Stor spolning, eller .....
liten spolning.

Man själv kan ju också BLI SPOLAD
Av pojkvännen/sambon eller maken
Av bästa vännen......
Av arbetskamrater eller skolkamrater

Själv kan man ju spola pojkvännen, kompisen osv....

Städningen kan man också SPOLA
det innebär oftast att Dammråttorna kommer på besök....
DÅ kan man spola dem, genom att ta fram dammsugaren.....
BORT MED DEM BARA!!!!!

Vart vill jag egentligen komma?

Jaa.....jag har ju börjat arbeta igen och nästan dagligen möts jag av elever som känner sig SPOLADE...
Antingen av sina kompisar eller av lärare..... 

Att det uppstår KONFLIKTER är enligt mitt sätt att se det HELT NATURLIGT!!!
Den som känner sig spolad vill ge igen....
Och så är "EKORRHJULET" i fullt snurr....

Jag somnar snabbt på kvällen...
Fullmatad av intryck och tankar.....

VEM SKA STANNA EKORRHJULET?????

Här finns prestige och ingen vill "tappa ansiktet".....

I morgon har jag bjudit hem mig själv till två personer som kanske inte alls vill träffa mig.
Det ska bli SPÄNNANDE att se om de SPOLAR mig......

Nu lämnar jag SPOLNINGEN.....

Äldsta Dottern har bosatt sig på BAHAMAS...
För gott???
Jag vet inte, men jag saknar henne...

Äldsta Sonen vill också ge sig ut i världen på FARLIGA UPPDRAG...
För gott???
Jag vet inte, men jag kommer att sakna honom också....

Näst yngsta Dottern är hemma i ca 1 månad...
Hon bor ju i Leksand sedan sommaren -06
Det känns bra även om vi "går om varandra"....

De två yngsta sönerna går i skolan och där är det bra ibland och dåligt ibland....
Huvudvärk, ont i foten och växtvärk ligger där och lurar med jämna mellanrum...
Det finns någon oro där på lur....

Själv oroar jag mig för mitt EXAMENSARBETE...
Det är inlämnat och ska bedömas den 23 januari...
Håll TUMMARNA för att det inte blir HELT SPOLAT!!!

Kram till DIg som ännu orkar läsa mina TANKAR...

LEV & MÅ!

Kommentarer
Postat av: Ann

Jag orkar och bara längtar varje söndag efter dina ord, så i söndags blev jag så orolig när du inget skrev, det hade ju hänt en olycka i Motala med den lilla pojken som dog i stormen, och jag tänkte på er!!!!! Sänder en tanke till pojkens nära och kära.

Jasså jag visste inte att yngsta tjejen bor i Leksand, då blir jag nyfiken, var gör hon där? Och vad tänker den stora pojken göra då, vart tänker han åka? Ett är säkert, om vi köper hus här så blir det endast för högst 15 år för sedan flyttar väl barnen ut ur byn och då flyttar nog vi med.

Ha det gott. och du hur är det nu på jobbet?

Ann

2007-01-18 @ 20:11:12
Postat av: Moral-Mamman

HEJ ANN....Joo, tack.......
Med mig är DET BRA. Har just kommit från mötet jag skrev om, där jag bjudit hem mig själv till en person....
Jag blev inte spolad!!!! Det var KUL!

Är just nu hemma för att skriva ut en "föräldralapp"....
Datorn på jobbet vill inte riktigt acceptera mitt lösenord....så jag blir nekad att "komma in".
Tur att jag har nära hem!

Det är fullt upp på JOBBET.
Hinner inte med hälften av vad jag skulle vilja....

Jo, den yngsta dottern går på en tvåårig dekoratörsutbildning i Leksand. Hon trivs väldigt bra. Just nu gör hon sin praktik på H&M i Linköping, så det är därför hon är hemma.

Stora pojken ska genom FN bege sig ut, någonstans i världen....ingen vet vart!!
Det handlar tydligen inte om fredsbevarande uppgifter....Allt är mycket HEMLIGT!
INTE ENS EN MORAL-MAMMA får veta nå´t.

STORMEN som har dragit fram över landet har verkligen förändrat livet rejält för vissa familjer....
Pojken som förolyckades hade verkligen otur....
MAXIMAL OTUR!
Jag tänker också på hans familj....Vilket öde.
Det finns många människor som varit utan ström länge, de huttrar och fryser, på grund av stormen...
MEN STRÖMMEN KOMMER TILLBAKA, FÖRR ELLER SENARE!
Det gör inte den lille pojken...

Njut av VARDAGEN och allt vad det innebär med tre livfulla barn!

BAMSE-KRAM från mig

2007-01-19 @ 09:44:22
Postat av: Camilla

Såg dig bara på håll på jobbet idag...men eftersom jag höll tummarna som jag sagt så är jag är helt övertygad om att Du inte blev SPOLAD idag! *fast...jag är inte helt övertygad om att det berodde på min tumhållning förstås. Tror du fixade det helt på egen hand!* ;-)

2007-01-23 @ 18:58:46
Postat av: Moral-Mamman

Tack Camilla!
Tumhållningen hjälpte nog för det gick rätt hyfsat tycker jag....Blev inte helt SPOLAD!!!!

2007-01-23 @ 21:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0