Vad fiskar jag efter idag?

Vad fiskar jag efter idag?

SÖNDAG!

STRÅLANDE SOL!

Minus tolv grader!!!!

Jaha, då var det söndag igen....
Tiden rusar förbi, och jag hänger med...

TÄNK vad självklart LIVET ÄR.....
Blev förvånad och ledsen i veckan, då jag läste dagstidningen...
En av mina klasskamrater från grundskolan hade dött......

Frågorna hopar sig:
Vad hade hänt?
Var han sjuk?

Eftersom Motala är en relativt liten stad fick jag ganska snabbt "veta" att klasskamraten drabbats av cancer i magen. Diagnosen hade tydligen ställts i somras, så det har gått snabbt!!!
Tänker på familjen med barn och barnbarn......
Hoppas att KLASSKAMRATEN har det bra på "andra sidan". VILA I FRID. 

Har varit  hemma hos mina föräldrar ganska mycket denna vecka. Mellansonen har haft astma-relaterade-bekymmer..... Då är MORMOR OVÄRDERLIG!!!
Hos mormor får sonen vila och ha det bra medan hans mamma och pappa "flänger runt" på sina arbeten...
TÄNK VILKEN FÖRMÅN det är att få ha en mormor och morfar som bor bara ett stenkast från både hemmet och skolan...
Yngsta sonen gick också dit när skoldagen var slut, istället för att vara kvar på fritids.
MORMOR & MORFAR tycker att pojkarna är så trevliga och lättsamma att umgås med! Det blir en frisk fläkt i huset som alla inblandade mår bra av på olika sätt.

TÄNK OM ALLA BARN HADE DET SÅ BRA...
ATT DE FICK UMGÅS MED DEN ÄLDRE GENERATIONEN PÅ ETT NATURLIGT SÄTT!

Under veckan som gått har jag verkligen försökt vara så tydlig och trevlig som möjligt i mötet med skolans elever......
Det finns mycket jag behöver bli bättre på!
Har bett en person på skolan att han ska filma mig och mina elever under ett lektionspass....
Vad ser han?
Vad gör jag som är bra och vad gör jag som är mindre bra?
Är jag tillräckligt tydlig?

Bilden ni "fått" ta del av, här ovan, kommer från KIRUNAS SNÖFESTIVAL år 2000.
En riktig utmaning ger jag dig nu!!!
Ge dig ut i snön och skapa nå´t sevärt och DU. ta gärna ett kort!

NJUT AV LIVET
DET GÅR INTE I REPRIS!

LEV & MÅ!

Kommentarer
Postat av: Ann

Åh Marianne vad tråkigt det är när någon man känner är borta, även om man inte umgicks med personen. Å det du skriver om din mamma och pappa, vi känner av det nu när vi inte har farmor längre, och vad vi saknar henne!!!!!!!!!!!! Ville säger ofta att han saknar farmor, och det gör jag med, en sådan enkel sak att som att man faktiskt hade en barnvakt, eller bara någon att gå till när man var ute och gick. När vi nu skulle på fest så fick jag fixa en ung tjej som var barnvakt, och det funkade jättebra och alla tre barn sov när vi kom hem i sina sängar dessutom, och alla hade själmant gått och lagt sig efter melodifestivalen, och de hade varit så trevliga och lätta att vara med, det yckte nu inte alltid farmor, men de körde med henne också. Nu har vi farfar kvar men han orkar inte med som farmor, men han är klassfarfar i Nans klass så han och Nan har en speciell relation så hon går till honom när vi behöver ha barnvakt.

Ja snö har vi och du har inspirerat mig till att ta med mig kameran ut när när jag går med hundarna men inte t ar jag några kort inte, vid 20 grader kallt, tar jag helst itne av mig vantarna. Men jag ska pröva, för det är så vackert ute.

Ha det gott Ann

2007-02-12 @ 17:29:31
Postat av: Moral-MAMMAN

Tack Ann för dina kommentarer!
Visst hittar man nya "vägar" och "hål" att fylla tomrummet efter en bortgången människa....Men samma sak blir det ju ALDRIG!!!

TA vara på er & njut av snön & kylan!!!
Jag väntar med spänning på dina vinterbilder!
BAMSE-kram

2007-02-12 @ 19:09:24
Postat av: Camilla

Hej!
Glömde kommentera ditt inlägg i dag när vi jobbade ihop en liten stund.
Läste ju också R:s dödsannonsoch och blev förvånad...visste inte att han varit sjuk! Bodde grannar när jag var liten och vi hade barn i samma klass.
Nu har två stycken, som vi båda känt, alldeles nyligen dött i denna jäkla sjukdom....fyy så otäckt det är!

Lycka till med sidnumreringen! ;-)

2007-02-12 @ 19:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0