RÅGMJÖL & FRUKOSTFLINGOR!

RÅGMJÖL & FRUKOSTFLINGOR!

Vad menar jag med denna bild och överskrift???

JOOO, idag vill jag göra dig uppmärksam på allt VI HAR istället för att se allt vi INTE HAR!!!

Börjar med mig själv:
* Jag bor i ett fint renoverat hus som är byggt 1900.(Alla el- och vattenledningar är bytta)
* Hallen är rymlig och har en stor och bra garderob.
* Huset har ett stort kök (ca 40 kvm) med bl.a. braskamin, vedspis och en underbar kökssoffa.
* I vardagsrummet finns en gammal, fin, fungerande kakelugn.
* Det finns tre toaletter. En med bara handfat, en med dusch  och handfat, den tredje med dubbla handfat, dusch och badkar.
* Sovrummen är stora och ljusa, och alla har många garderober.
* Tvättstugan är rymlig och vi har tvättmaskin, torktumlare och ett bra torkrum bredvid. (pannrummet)
* Vi har installerat en centraldammsugare.
* Ute finns en nedgrävd pool där vi gjort fint runtomkring med sten och rabatter.
* En inglasad uteplats har vi alldeles bredvid poolen i anslutning till huset.
* Det tar ca 2 minuter att gå till Hårstorpsjön där vi har båtplats och möjlighet till bad.

Vad är då PROBLEMET kanske du undrar!

JOOO, jag vill ha fin utsikt!!!

Har varit och tittat på ett hus som har VIDSTRÄCKT UTSIKT. (Vi ser vårt nuvarande hus där i det "nya" eftersom det bara är några hundra meter dit)
Huset har litet kök, omodern tvättstuga och el- och vattenledningarna är inte bytta på läääänge!
När vi var på visning sa jag till min man: Det kommer att kosta minst 3 miljoner....
Mannen trodde mig inte men nu är "vi" där....
Är utsikten värd det???

VARFÖR ÄR JAG INTE NÖJD MED DET JAG HAR?

Min äldsta dotter har ju som bekant bosatt sig på BAHAMAS.
Hon längtar efter RÅGMJÖL & ett stort utbud av billiga GRÖNSAKER!
Rågmjölet är svåråtkomligt, tolv sparrissar kostar 8 dollar och Cornflakes nästan 7 dollar.
HON LÄNGTAR TILL VÅRA MATVARUBUTIKER!!! (PÅ BAHAMAS???? där det är så varmt och vackert???)

Vi har fullt med möjligheter att handla alla möjliga grönsaker, frukter, konserver m.m. Det kostar oftast inte "skjortan".....

Nu har datorn krånglat lääänge...När jag satt här och var nästan klar, med Blogg-skrivandet,  bara dog datorn och allt försvann...
Nu har jag skrivit om allt (nästan) och det är väl bäst att jag postar innan det försvinner igen...

Min mamma fick inte operera bort sina gallstenar, p.g.a. läkarna var sjuka. Nu har hon fått en ny tid den 8 mars. Jag håller tummarna för att läkarna håller sig friska!

Min "studiedag" gick bra. Jag bad att alla deltagare ( 17st) skulle utvärdera dagen och alla kunde tänka sig att ha fler liknande dagar så det var ju ett GOTT BETYG. ( På tal om betyg så är jag också GODKÄND på min kurs om GRUPPROCESSER MOT KONFLIKTHANTERING)
TACK FÖR ALLA UPPSKATTANDE ORD jag fått i samband med mitt EXAMENSARBETE!

Mina två yngsta grabbar har varit i Jokkmokk under sportlovet. Det är VÄLDIGT NÖJDA och de har haft det väldigt "GÖTT". Mycket snö & kyla! Tusen TACK till er som "servat" dem!
(Flygledarna var missnöjda med sina löner vilket resulterade i att flyget till Arlanda var försenat två timmar!!! Men vad gjorde det??? Vi hann ju besöka min mans bror under den tiden)

TUSEN KRAMAR!

LEV & MÅ!!!!






Kommentarer
Postat av: Carola

Hej vännen!
Jag är och blir alltid lika road av vad din blogg skall innehålla ... Jag är glad över att du delger dina tankar till mig/oss. Du ger mig positiv energi!

Jag förstår att du saknar utsikt. Att se in i grannens hus är inte alltid så roligt. Jag kommer ihåg när vi flyttade in på Brunnsvik från Holmsvägen, kände mig instängd och inte alls till freds med livet. Så för mig är utsikten och vidsträcktheten viktig för att jag ska må bra. Därför trivs jag i min lägenhet med högt till tak och en underbar utsikt över stan, ner mot Omberg och över Vättern till Västgötasidan. Jag vet att detta inte kommer att vara för evigt men njuter av det idag.

Det är inte lätt att råda dig i dina tänkar om flytt men som jag kan se det så överväger det positiva med huset ni bor i idag. Bo kvar i detta underbara hus utan utsikt tills sönerna blivit så stora att de har flyttat hemifrån. För fort går det... om vi ser tillbaka på dessa 10 år som redan har gått.

Ha en riktigt bra dag och krama juvelerna från mig

2007-02-25 @ 16:08:54
Postat av: Anonym

Hej igen!
Undrar vilket hus som är ute...
Huset är jätte mysigt, vilken vånda! Mycket att gör med. Jag förstår ditt dilemma.
Kram

2007-02-25 @ 16:13:21
Postat av: Camilla K

Ojojoj...även jag förstår ert dilemma. Ert nuvarande hus är KANONMYSIGT..men jag kan även förstå att ni blev sugna på det andra. Det har verkligen CHARM det också *om det nu är det huset vi pratade om härom dagen*..och efter att du och B lagt ner en enorm mängd arbetstimmar och satt er personliga prägel även på det huset så skulle det verkligen bli helt UNDERBART. Tycker bara det skulle vara så svårt för er att lämna det nuvarande som är så FINT!?

Studiedagen var kanon...den enda nackdelen var att vi skulle velat ha mer tid för diskussioner, delge varandra tips och råd osv....men det får väl bli en annan gång! ;-)

Trist med din mammas operation...hoppas det blir av snart! Kram C....syns i morgon

2007-02-25 @ 16:57:18
Postat av: Ann

Marianne,

var i jösse namn tar ni all energi ifrån!!!!!!!!!!!!!! Jag har varit med så lnge nu och jag har diskuterat dig och din man många gånger i alla möjliga sammanhang, husbilsrenovering, bussrenovering, husbyggen, husbytebyggning, ja hjölp och här sitter jag och stönar när jag ser vilka projekt vi skulle få om vi äntligen skulle hitta ett hus att köpa....och det kostar inte ens 1 miljon. Men jag tyckte B sa sist ni var här att ni skulle ha ett mindre hus, så nu undrar jag hur stort är detta och var ligger det någonstans?

Jag är full av beundran över er och smått avundsjuk på att ni bor så stort, för som du vet gör ju inte vi det, men jag kan känna mig rätt nöjd ibland över att bo i vår trea, för vi har vidunderlig utsikt över sjön och ser en del fjäll, och det skulle vi inte få om vi flyttade ner på marken så vem vill flytta egentligen?

Och så dottern då som bor så härligt men tänk att ändå inte få allt, ja det är inte lätt, jag minns när jag flyttade hit att det slog mig att jag skulle behöva byta potatissort?! Jag som aldrig ätit en mandelpotatis, det kändes som att flytta till ett annat land. Men man vänjer sig.


Ha det gott och lycka till med mamma s operation.
kram Ann

2007-02-25 @ 23:05:49
Postat av: Carina

Jag trodde att Benny grävt ner hammaren ;) Nyfiken som jag är så kollade jag in Hemnet direkt. Är det det vita huset med ett grönt järnstaket?

Kram till er alla

2007-02-26 @ 09:45:24
Postat av: Eva

Hej!
jag "ramlade in" till din blogg via Camilla K´s blogg och här fastnade jag ;) Vilka härliga inlägg du skriver! Jag återkommer gärna och läser (hoppas det är okej? och så länkar jag till dej så jag snabbt kan hitta tillbaka).
Grattis till din examen!
Ha en bra dag!
Hälsningar från Eva, en lärare 10 mil norr om Jokkmokk ;)

2007-02-27 @ 16:04:39
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0