Grattis ANJA!!!

Grattis ANJA!!!

Bilden här ovan tog vi i HEMAVAN 2004

ANJA måste handla mat precis som vi.....och det var där, i mataffären som vi såg henne!
Vi väntade på henne utanför butiken, bad om autograf och tillstånd att fotografera....
Bildresultatet ser ni här ovan.
Det är mina två ynsta söner plus våra goda vänners son som poserar framför kameran.

Jag är inte speciellt sportintresserad, men utförsåkningen i ÅRE har nog ingen missat.....
GRATTIS ANJA, vilken åkare du är!!!!!

Igår var vi på ARLANDA och vinkade av de två yngsta sönerna. De är på "resande fot" över sportlovet...
De flög till LULEÅ där moster/morbror och kusiner bor. Idag (söndag 18/2) ska de till GÄLLIVAREs badhus tillsammans med släkten.....Nästa moster och kusin tar sönerna till JOKKMOKK där farmor och farfar ska ta ta hand om pojkarna......På fredag bär det av mot södra Sverige igen....

Tillbaka till ARLANDA....
När vi kom dit satt människorna som fastnaglade vid Tv-apparaterna....
Det var bilder från ÅRE!!!!
Jag fick samma känsla som då INGEMAR STENMARK åkte slalom....
Förskolan jag arbetade på under de dagar han åkte satt de allra flesta bänkade framför TVn...
Både barn & vuxna!!!!
Vilken NATIONAL-KÄNSLA som infinner sig när någon svensk tar MEDALJ!!!!
Riktigt KUL!

Själv hade jag SEGERKÄNSLA i fredags...
Min EXAMINATOR på universitetet hade mailat mig
Ditt EXAMENSARBETE är GODKÄNT och jag tänker sätta betyg VG!!!
Jag trodde inte det var SANT!!!

(För dig som inte känner till det, jag kan få G och VG)

Jag som ALDRIG trodde att detta skulle ske.... VG????
Jag, den besvärlige studenten som har trilskats med universitetelektorn....Jag har (tillsammans med några andra) verkligen varit besvärlig med alla mina ifrågasättande funderingar...
Jag kan inte riktigt tro att det är SANT, förrän jag fått betyget i min hand!!!!

Nu ska jag strax ta en promenad i snöovädret...
Tänker lämna ett brev till min mor, som äldsta dottern skrivit på BAHAMAS...
Dottern mår bra och njuter av sitt PARADIS...
Hon väntar på arbetstillstånd och förundras över att människorna inte bryr sig om att stranden är skräpig...
Istället för att irritera sig på allt skräp bestämde hon sig för att "ta saken i egna händer"...
Varje gång hon tog en promenad på stranden tog hon med sig en plastkasse. När den var full av skräp gick hon hem....Det har hunnit bli 16 plastkassar med skräp och nu är stranden fin igen....

(Jag måste bara berätta detta eftersom det BEVISAR att MORAL-MAMMANS tankar och VÄRDERINGAR har satt sina spår...Förhoppningsvis har någon annan människa sett hennes agerande...och KANSKE finns det någon som vågar ta efter...Det är på detta sätt vi kan förändra andra...Genom att själva vara GODA FÖREBILDER!!!)
Nog med MORALPREDIKNINGAR!!!

Jag ska också gå till min far, som tillbringar 14 dagar på ett ålderdomshem...
Min mamma behöver vila upp sig och så ska hon operera gallsten i veckan....

Själv ska jag ansvara för två halvdagar/studiedagar i veckan...
Håll tummarna för att det går bra!!!
Jag vet att jag INTE kan bli profet i min egen BY.....
Men jag ska göra mitt allra bästa i alla fall!

KRAMAR

LEV & MÅ!


Kommentarer
Postat av: Ann

Fy fan va du är bra!!!!!!!!!! Får man skriva så? Det gör jag ändå men jag har då aldrig tvivlat på att du inte skulle få ett bra betyg. Minns då när jag gick teckenspråks kurs gymnasial kurs, fast för vuxna, och när det bara var några gånger kvar så var vi bara två elever kvar, och examensjobbet var att spela in en videofilm, där vi samtalar om olika saker på teckenspråk, det skulle bli som en samtal uder fikan, och det var sanslöst svårt men så fick vi veta att vi fått MVG bägge. Ja oh vad stolt jag kände mig och ingen som inte läst just detta ämne förstod ju vilket jobb det egentligen var, men vi är stolta vi. Så till dig BRA JOBBAT!!!!!!!!

Kram Ann

2007-02-18 @ 16:26:44
Postat av: Camilla

Halloj!
Grattis till det fina betyget..kanonbra jobbat. Ingen enkel utbildning du gått precis. Ska bli mycket intressant vad du ska hitta på med oss på din utbildning/studiedag i morgon.Ser fram emot det.

Och så hade ni träffat Anja minsann...förstår om grabbarna är jättestolta. Duktigt av dom att flyga själva förresten!

Kände du inte igen kyrkan? ;-) Fast..det syns ju inte så mycket på mina suddiga foton. Det är kyrkan som ligger så gott som i ditt kvarter ju! Kaffet hade vi i samlingsrummet eller vad det nu kan kallas i samma kurka. Smidigt och lätt när det finns sittplats till alla...och koppar och fat till hur många personer so helst. 100 kr kostade det att hyra lokalen..var inget att tveka över tyckte jag. Ses i morgon kl 8! Kram C

2007-02-18 @ 19:26:19
Postat av: Carina

GRATTIS! Du har verkligen gjort dig förtjänt av ett bra betyg.

Här har vi haft Melodifestival och hela veckan har det varit fullt med sång och musik på torg och i gallerior. Det blir nog tyst denna vecka....

Kram til er alla (en extra till din mamma inför operationen)

2007-02-19 @ 09:10:59
Postat av: Anonym

GRATTIIIISSSS!!!!
Vad glad jag blir för din skull. Streck på dig, det är du värd efter alla dessa timmar som du slitit.
Kramar från mig

2007-02-19 @ 18:34:56
Postat av: Von Duck

Jag låter lovorden hagla vidare, grattis!
Anja på bild med barnen var också trevligt.
Något att spara till barnbarns barnen?

2007-02-22 @ 20:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0