Att våga säga TACK!!!

Att våga säga TACK!!!
TACK!
Tänk vad glad jag blev för detta TACK!

Jag vet att jag varit inne på ämnet förut, men jag upprepar ändå.....

(En MORAL-MAMMA är ju TJATIG!!! ....Det är hennes roll...)

Tänk vad många saker som är alldeles GRATIS....

Ettt endaste TACK....
Jag lovar att det uppskattas av de allra flesta.
Nu menar jag inte att man ska gå omkring och säga TACK för allt...
Men ett uppriktigt TACK skänker gädje....

Bilden här ovan är från Jukkasjärvi år 2000.
Det var då jag gifte mig i ISKYRKAN och dagen därpå åkte jag och min älskade familj HUNDSPANN.

Nu har jag gjort ett bildspel (i power-point) om JUKKASJÄRVI, ISHOTELLET, ISBAREN, KIRUNAS SNÖFESTIVAL och JOKKMOKKS MARKNAD som jag visat för några elever på "min" skola.
Det var elevernas klassföreståndare som frågat om jag kunde berätta lite om norra Sverige, för de har just läst om LAPPLAND.
Jag svarade naturligtvis -JA, VISST KAN JAG DET!

Efter bildspelsförevisningen fick jag en bukett TULPANER av klasslärarna och många fina teckningar av eleverna, där de TACKADE för mitt bildspel.

JAG BLEV VÄLDIGT GLAD för dessa tack-teckningar, även om jag förstår att det var lärarnas intiativ att eleverna skulle rita.....
Men lärarna har ändå VISAT eleverna en bra VÄG....
Att säga TACK!
Det "kostar" så lite...
Det kostar lite........TID!
Som jag säger är det dyrbaraste vi har!!!!
GRATIS!!!
ALLA HAR TID, både fattiga & rika!

Jag har haft två sjuka söner hemma under veckan så jag har bara arbetat två dagar...
Två intensiva DAGAR....
Det är så MYCKET JAG VILL HINNA MED!

Bland annat VARA en GOD VÄGVISARE, såsom "tecknings-lärarna" varit.....
En vägvisare som vill & orkar visa eleverna vad som är BRA att kunna....
Att markera & vara tydlig..............
Visa att jag "BRYR MIG"........

Det är BRA att våga säga TACK, det skapar goda "vibbar" som håller LÄÄÄÄNGE....

Nu kanske du tänker såsom  min morbror i LAPPLAND säger:
- Nu har jag hört nog!

Visst nu ska jag sluta MORALPREDIKA om att säga TACK....
Men DU....
* Försök att säga ett uppriktigt TACK i någon situation där du tidigare inte gjort det...
* Kolla in vad som händer....
* Kanske får du ett leende tillbaka....
* Det är värt ett försök!!!!...(Och Du det är alldeles GRATIS!)

I morgon ska jag fira min PAPPAS 86:e-födelsedag (som inföll i veckan) plus att min yngsta DOTTER fyller 23 år.... En SLÄKTMIDDAG - det ska bli roligt!!!!!
HUJEDAMIG .......VAD TIDEN GÅR!

TACK
för att jag fått ta av din dyrbara TID.

LEV & MÅ!



Kommentarer
Postat av: Ann

Gratulera din lilla stora tjej från mig.

Å du tack för att du skriver och visar oss så vackra bilder.

Kram Ann

2007-02-04 @ 00:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0