Önskar ALLA en riktigt God Jul!

God Jul

Här kommer en suddig kvällsbild från Motala...

Bilden är tagen för ca 1 timme sedan.....

Familjen "pustade" lite då de hörde talas om att jag ville stanna vid STRÖMBRON för att ta ett kort, då vi kom från Linköping...men de är ju vana vid mitt fotograferande, så de väntade tålmodigt i bilen....

Idag har vi:

* tagit en välbehövlig sovmorgon..........

* snabbvisiterat äldsta dottern och hennes man...Ja, vi har ju inte visiterat henne utan vi har gjort en visit....Vilket ordvrängande!!???
Vi ville förgylla den lägenhet dottern hyr i ett par månader med en liten julgrupp......Ingen baby har nedkommit än...Vi fortsätter vår väntan...........

*gjort sällskap med Min Kära Far då han åt på äldreboendet plus klarat av hans toalettbestyr efteråt, samt märkt hans två nyinköpta långbyxor............
Det är precis som i förskolan/skolan....om kläderna inte märks med namn får man räkna med att de kommer bort!!!!
Herregud, hela livet verkar vara såsom en spiral....
Som liten behöver man matas, hjälp med toabestyr, märkta kläder osv osv....sedan kommer en period då man klarar av att äta själv, gå på toa av egen kraft och käderna behöver inte märkas.....................
Men sedan, om man nu blir sjuk och/eller gammal förstås.................
Då återkommer matning, torkning, klädmärkning m.m...........................

* "sprungit" runt bland julhandlande människor.....men jag vill verkligen poängtera att vi inte stressat och att jag upplevde att stämningen var väldigt lugn bland alla andra människor också.....Kanske har JULHYSTERIN avtagit?

* varit på bio och sett Disney´s nya film, Förtrollad. Här får vi en rejäl dos av äventyr, komedi och romantik ....Om man gillar filmer såsom Askungen, Snövit m.m. tror jag att denna nutidshistoria kan ge många glada igenkännande leenden...och BUDSKAPET____Kärleken Segrar Över ALLT, gillar jag!!!!

Visst kan man tycka att mycket som produceras i filmväg är väldigt förutsägbart, men är det inte det vi gillar???
Vi vill väl ha LYCKLIGA SLUT och visst vill vi väl att det goda ska segra över det onda???

Både i PRIVATLIVET & ARBETSLIVET händer det att konflikter uppstår.
Missförstånd som oftast uppstår på grund av kommunikationsbrister.........

I Motala Tidning har det varit flera artiklar, under veckan som gått, om människor som upplever att deras chefer inte lyssnar och förstår hur de upplever sin arbetssituation.
En förskolepedagog bytte arbetsplats på grund av konflikter bland personalen och inom psykiatrin har omorganisationer gjorts utan att de anställda fått vara delaktiga.....

ALLA CHEFER anser att de varit LYHÖRDA då tidningsreportern frågar...
MEN HALLÅ skulle jag vilja säga!!!!!!!!!
En "äkta" MORALMAMMA måste ju säga sin mening...................

Enligt mitt sätt att se det hela har ALLA GJORT SITT BÄSTA utifrån sin egen "utsiktspunkt"....
Men (nu kommer inget nytt, för dig som brukar läsa mina texter)...
DET HANDLAR OM ATT BYTA PERSPEKTIV!!!!!
PLUS::::
att det är först när Du inser att Du inte förstår hur andra tänker som Du verkligen har förstått något....
Det är FÖRST DÅ  förståelseprocessen kan börja...
och den är mödosam och VÄLDIGT GIVANDE!!!

Många "nya dörrar" öppnar sig då....
Skratt & GRÅT ingår i den processen!!!!

"Nu har jag hört nog",  brukar ju min ÄLSKADE MORBROR säga....
...och så tänker kanske Du också....
Men jag hoppas att jag sått ett "FRÖ" bland dina tankar.....

Det danska ordspråket får avsluta årets näst sista bloggtext:

Det finns inga bättre människor än män och kvinnor.

STOR JULKRAM till dig från mig!!!!

Lev & Må!

Kommentarer
Postat av: Camilla K

Tack för det JÄTTEFINA julkortet! Lika fint som vanligt!!
Så spännande med den lilla bebisen som snart kommer. Looova att skriva när det är klart!
Jaadu..det där med lyhörda chefer skulle jag kunna diskutera länge känner jag...men den tiden finns inte riktigt nu! *suck*
Ikväll har vi alla barn/barnbarn här på stort julbord!
Ha en riktigt God Jul allihopa och ett stort Grattis till W på födelsedagen imorgon!

2007-12-23 @ 15:12:27
Postat av: Ann

Från oss också, gratta W, jag vet att Nea är jättenyfiken på honom nu när hon såg honom på bild, hon minns ju inte riktigt. Å så hoppas vi att den lilla snart är här.
God jul och må så gott. Ann med famlj, å tack för kortet, ser fram emot nästa då det finns en liten till på den (fniss, fniss)

2007-12-24 @ 00:09:29
Postat av: Carina

God Jul till er alla från kusinen i norr!

2007-12-24 @ 13:30:23
Postat av: Carola

GRATTIS WILGOT på 9 årsdagen!
Önskar er en riktigt God Jul från oss på Medevivägen.

2007-12-24 @ 20:37:24
Postat av: lyck-annas

God Jul så här lite efterår men lika varmt menat.
Gott slut (låter så härligt dramatiskt) på detta gamla år.
Spännande vad nästa har i sitt sköte ... lite mindre klimatångest hoppas jag på!

2007-12-25 @ 20:49:28
URL: http://lyck-annas.blogs.se
Postat av: Camilla K

GRATTIS än en gång till den fina lilla killen! Nu kommer livet aldrig mer bli som förr..att vara mormor är STORT och känslorna man får för den lilla nya bebisen skulle inte kunnat vara större om det varit ens eget barn!!
Hälsa dom alla!

2007-12-26 @ 12:47:36
Postat av: Carola

Ett STORT GRATTIS Mario och Carola till er lille nyfödde son! Vad härligt att få bli mormor och morfar. Vilken lyckokänsla att få hålla detta lilla knyte i er famn! Kramar till er alla från oss

2007-12-26 @ 13:07:59
Postat av: Ann

Grattis från oss i Vilhelmina också, fast ryktet har inte nått oss ännu här uppe, så nu undrar jag, blev det ett julaftons barn?

Vad ung jag känner mig helt plötsligt, tänk att du är mormor det lär dröja länge än för mig.

Stor kram till Carola. Ann

2007-12-26 @ 13:40:48
Postat av: Moralmamman svarar

Hej på er alla!
Jo visst har jag blivit MORMOR!! En underbar känsla!
Och jag var den första som såg hans lilla huvud...Pojkens pappa hade fullt upp att seva sin hustru med vatten att dricka och kalla handdukar till pannan....Allt hände igår (25/12) kl 20:18 och det lilla underverket vägde 3370gr och var 52 cm lång!
Det gamla året kunde inte sluta bättre!
Kram till er alla från en nybliven och STOLT MORMOR.
Lev & MÅ!

2007-12-26 @ 13:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0